رواية معاقة لكن أعشقها الفصل الرابع عشر 14 بقلم آلاء
رواية معاقة لكن أعشقها الجزء الرابع عشر
رواية معاقة لكن أعشقها البارت الرابع عشر
رواية معاقة لكن أعشقها الحلقة الرابعة عشر
مالك جاب اللابتوب وشغل التسجيلات وشاف فعلا إن الاء دخلت السوبر ماركت وبعدين قابلت واحد ووقفت معاه وبعد شوية جت عربية واخدتها في اللحظة دي مالك كان دمه بيغلي
مالك بعصبية:مين اللي كانت واقفة معاه ده
مروة بصدمة:ده توفيق أبن عمها
مالك:أبن عمها يبقي هما اللي قرروا يلعبوا مع مالك صقر المنشاوي ووعد نهايتهم هتبقي علي إيدي
مالك تليفونه بيرن هو مش كان عايز يرد علي حد بس قلبه قال له انه لازم يرد اخده بعصبية
مالك:الو
الاء بعياط:أستاذ مالك الحقني
مالك:الااااء
وائل:لو عايزها سليمة تسمع وتنفذ اللي هقول عليه ولو فكرت تعمل نفسك عبقري هترجعلك جثة تحت رجليك
مالك بعصبية:قسما عظما لو لمست منها شعرة لأدفنك
وائل:تؤ تؤ أسمع بس يا مالك بيه كده وأهدي علشان نعرف نتكلم بعد شوية هيجي المحامي بتاعي هتروح الشهر العقاري وتنقل الأملاك بإسمي وتبعتهم مع المحامي وأول ما يوصلوا هبعتلك الأمورة معززة مكرمة علي البيت
مالك قفل التليفون بعصبية
مالك:كرررريم
كريم:أفندم يا باشا
مالك:الكلام اللي هقوله دلوقتي ده يتنفذ بالحرف الواحد فاهمني
كريم:اوامرك
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
في إيطاليا
جاسر:جابوها ولا لسه
سامح بابتسامة فخر:في الطريق
بعد قليل
نعمة:سيبوني انا ما عملتش حاجة ربنا يرضي عنك يا بيه سيبني انا ست كبيرة وفي حالي
جاسر:ما تخافيش يا حجة احنا هنقولك حاجة بس وهتروحي عالطول
نعمة بدموع:ايه ده هو أنت مصري
جاسر بإبتسامة:ايوه
نعمة:طب أنت عايز مني ايه الله يرضي عنك سيبني أروح
سامح:احنا هنتكلم معاكي كلمتين وهنروحك متقلقيش
جاسر:في واحدة ساكنة جمبك في العمارة اسمها يمني (نرمين) تعرفيها
نعمة:ايوه ده العمارة كلها عارفاها من صريخها كل يوم جوزها بيضربها وهي بتصرخ وبستنجد علشان يسبها وهو بيعذبها أكتر ده مرة كانت بتسأل عن دواء علشان بنتها كان عندها سخنية راح ضربها ربنا ينتقم منه بس أنت بتسأل ليه
جاسر مع كل كلمة كان بيسمعها منها كان بيبقي فيه سكاكين باردة بتقطع في قلبه طفلته حبيبته صغيرته اللي كبرت قدام عينيه بتصرخ بتتعذب بتستنجد ومفيش حد يساعدها مفيش حد يطمنها مفيش حد يحسسها بالأمان اه يا حبيبتي وعد هاجي اخلصك من الحيوان ده أرجوكي استحملي لحد ما اجي
سامح:علشان عايزين مساعدتك
نعمة بتساؤل:مساعدتي في ايه
سامح:عايزينك تساعدينا نوصل ليمني (نرمين) و ننقذها من إيد المتوحش ده
نعمة:ازاي
سامح:……………………………………….
نعمة:ايه لاء لاء مقدرش ده جوزها ممكن يموتني لو عرف اللي بتطلبه ده صعب أوي
جاسر بترجي:أرجوكي ساعدينا هي لو كانت بنتك كنتي هتسبيه يعمل فيها كده مش بتصعب عليكي لما بتسمعيها بتصرخ وبتستنجد أرجوكي ساعديها وخدي اللي انتي عايزاه أي فلوس انتي محتجاها أي مبلغ اطلبي و انا هدفعهولك
نعمة:لا يا ابني انا مش عايزة فلوس خلاص انا هساعدكم بس ممكن طلب
سامح:أكيد اتفضلي
نعمة بدموع:انا عايزة أرجع مصر نفسي أعيش أخر أيامي هناك
جاسر مسك إيدها ونزل لمستواها:وعد أول ما نخلص مهمتنا هرجعك معانا مصر
نعمة:ربنا يحفظك يا أبني وإن شاء الله تخلصوا مهمتكم علي خير وترجعوا منصورين بإذن الله
جاسر:إن شاء الله
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
في المستشفي
داخل أوضة إيمان
إيمان واخدة مسكن ونايمة وسماح وإبراهيم قاعدين جمبها
سماح والدة إيمان:يا عيني عليكي يا بنتي يا تري لما تعرفي اللي حصلك هتعملي ايه بس
إبراهيم والد إيمان:ما تخافيش يا أم إيمان بنتك قوية إن شاء الله هتستحمل
سماح:بنتنا يا إبراهيم بنتنا هتقعد علي كرسي بعجل طول حياتها
إبراهيم:ادعيلها أنتي بس ربنا يشفيها ربنا وحده هو اللي في إيده العلاج مفيش حاجة بعيد عن ربنا
سماح:يارب أشفيها يارب
إبراهيم:يلا تعالي نطلع نقعد بره شوية وسبيها تنام شوية يا عالم لسه الأيام مخبيه لها ايه
سماح بحزن:عندك حق
بعد ما طلعوا إيمان فتحت عينها هي مش كانت نايمة وسمعت كل كلمة قالوها
إيمان:يعني ايه قصدهم أني مش همشي علي رجلي تاني يعني أنا خلاص بقيت عاجزة اه يا ربي يا رب اللي انا فيه ده يكون حلم مش أكتر يارب يكون حلم لاء لاء مستحيل مش هقدر مش هقدر يارب أشوف الناس بتبصلي نظرة شفقة مش هقدر يارب لو ده ما كانش حلم خدني يارب انا عايزة أموت الموت أحسنلي من أني أشوف حد بيبصلي بشفقة يارب أرجوك لو ما كانش حلم خدني يارب مش هقدر أعيش وانا عاجزة وحد يبصلي بشفقة يارب
أدم دخل الأوضة لقي إيمان صحيت
أدم:صباح الخير
إيمان ابتسمت ابتسامة صغيرة من ورا قلبها وما ردتش
أدم:أتمني تكوني أحسن النهاردة
إيمان بسخرية:أحسن أنا من بعد النهاردة عمري ما هكون أحسن
أدم بحزن:ليه بتقولي كده
إيمان بدموع:دكتور أدم قولي بصراحة انا رجلي فيها ايه انا مش هقدر امشي عليها تاني صح
أدم بصدمة وخوف من ردة فعلها: ايه مين اللي قالك كده
إيمان:لو سمحت قولي بصراحة
أدم بحزن:للأسف احنا عملنا جهدنا بس مفيش حاجة بعيد عن ربنا و انا كلمت أكبر دكاترة في مصر علشانك وإن شاء الله هتخفي و تقومي بالسلامة مفيش حاجة بعيد عن ربنا أرجوكي تبقي قوية علشان تخفي وتتعالجي اوعي تتضعفي علشان لو ضعفتي ده هيأثر علي علاجك لو سمحتي
إيمان بدموع:انا خلاص بقيت عاجزة
أدم:لاء متقوليش كده انتي مش عاجزة وانا هكون جمبك ومش هسيبك لحد ما تخفي و عيلتك كمان هيدعموكي صدقيني أرجوكي تبقي قوية وما تستلميش
إيمان:انا عايزة أخرج من هنا
أدم:مش هينفع دلوقتي علشان أنتي لسه تعبانة
إيمان: أنا عايزة أخرج دلوقتي مش قادرة اقعد هنا أرجوك اكتبلي علي خروج
أدم:بس لسه عندك جروح لازم تبقي عندنا شوية لحد ما نطمن عليكي
إيمان بدموع وإصرار:لو سمحت عايزة أخرج مش هقدر أقعد أكتر من كده هنا
أدم:طيب خلاص هخليهم يكتبولك ورق الخروج و إن شاء الله الصبح تخرجي اهم حاجة ما تبقيش زعلانة عن إذنك
و خرج أدم من الغرفة و هو مضايق وراح مكتبه وقعد علي الكرسي وبدأ الحوار بين عقله وقلبه
قلبه❤:مستعجلة علي الخروج ليه مش فاهم
عقله🧠:و أنت مالك دي مجرد مريضة عادية مهتم بيها ليه لدرجادي عادي ما أنت عالجت مرضي كتييير اشمعنا مهتم بيها سيبها تخرج وأنت مالك
أدم لعقله🧠:عندك حق
قلبه❤:لاء غلط مش عنده حق أنت مش عايزها تخرج علشان أنت بتحبها وعايزها قريبة منك عالطول وعايز كل يوم الصبح تشوفها وتملي عينك منها ومن ضحكتها ومن عيونها بس مش عايز تعترف أنت لازم تساندها وتدعمها وخصوصا بعد ما عرفت موضوع رجلها هتسيبها تنهار يعني وتضعف
أدم لقلبه❤:صح أنا لازم اساعدها وأقف جمبها مستحيل أسبها تنهار هي محتاجه لي
عقله🧠:هتحتاجلك ليه أهلها جمبها
قلبه❤:بس أنت لازم تفضل جمبها و تساعدها لحد ما تخف لازم تساعدها هي هتحتاجك هتحتاج الحب هتحتاج حد يطمنها ويحميها أنت لازم تكسب قلبها لازم تخفف عنها
أدم بعصبية😡:بببببس اسكتوا انا عارف هعمل ايه مش عايز اسمع صوت انا اخدت القرار خلاص انا بحب إيمان وهفضل جمبها ومستحيل اسبها وهي كمان هتحبني برضاها أو غصب عنها
●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●
عند الاء محبوسة في أوضة ضلمة مش فيها غير نور من شباك صغير
الاء بدموع:يارب انقذني يارب و احميني يارب من كل شر يارب مالك يقدر يوصلي قبل ما يعملوا فيا حاجة صحيح انا بكرهه بس هعمل ايه مفيش حل غيره
وفاجأة بابا الأوضة اتفتح و دخل عمر ابن عادل عم الاء
عمر بمكر وهو بيقرب من الاء:اهلا اهلا وأخيرا جيتي ده انا مستنيكي من بدري أوي
(عمر ابن عادل عم الاء وهو أكبر منها بسنتين )
الاء:لو سمحت ابعد عني
عمر:ليه بس و هو اللي اسمه مالك ده أحسن مني في ايه يعني جايبه واحد غريب بينا وبتقولي واصي عليكي ويحميكي وانا هنا انتي صحيح معوقة بس جمالك حاجة كده جنان
الاء بخوف بتحاول تداريه:لو سمحت ما تتجاوزش حدودك
عمر بمكر و هو بيقرب من الاء:و أنتي لسه شفتي تجاوز حدود
في اللحظة دي دخل توفيق
توفيق:في حاجة يا عمر
عمر بتوتر:لاء مافيش
توفيق:امال ايه اللي جابك هنا
عمر:كنت جاي اسألها لو عايزة حاجة
توفيق:لاء مش عايزة ولو عايزة انا هجيب لها ياريت مالكش دعوة بيها وياريت مش أشوفك هنا تاني
عمر طلع و هو مضايق و مخنوق علشان توفيق قطع عليه اللي كان هيعمله👿
توفيق ل الاء:انا جاي اقولك تجهزي نفسك أول ما المحامي يجيب الورق اللي هيبقي في الأملاك بعد ما طبعا هتكون اتكتبت بإسمنا و كل واحد اخد حقه المأذون هيجي علشان نتجوز جهزي نفسك يا عروستي
توفيق خرج و قفل الأوضة علي الاء
وأول ما خرج الاء بدأت تنهار حست خلاص روحها بتتطلع
الاء بدموع منهارة:اه يا ربي ارحمني يارب و انقذني من هنا يارب يارب مالك يجي يارب ماااااااااااالك أرجوك تعالي أنت قلت هتحميني فين وعدك انت مش قلت أنك هتحمينا أرجوك تعالي خدني من هنا مالك أرجوك تعالي يارب يارب احميني يارب يارب مالك يجي يارب
الاء فضلت تعيط و تدعي لحد ما دماغها صدعت ونامت
⛔Stop⛔
خلصوا حلقتين النهاردة اتمني يكونوا نالوا إعجابكم 😊
يا تري ايه الخطة اللي جاسر و سامح هيعملوها ونعمة هتساعدهم ازاي و في ايه🤔
يا تري مالك هيقدر ينقذ الاء🤔
يا تري إيمان بعد ما عرفت اللي حصل في رجلها هتعيش حياتها ازاي بعد كده وايه اللي هيحصل 🤔
يا تري ايه توقعاتكم🤔
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معاقة لكن أعشقها)