روايات

رواية مطلوب عريس صعيدي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم إيمان وائل

رواية مطلوب عريس صعيدي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم إيمان وائل

رواية مطلوب عريس صعيدي البارت السابع والعشرون

رواية مطلوب عريس صعيدي الجزء السابع والعشرون

رواية مطلوب عريس صعيدي
رواية مطلوب عريس صعيدي

رواية مطلوب عريس صعيدي الحلقة السابعة والعشرون

مالك :وقت تصفيه الحساب يا بطه
يمسح فارس الد*م من فمه اثر اللكمه
فارس:حساب ايه اني لعبت علي اختك وبقت متهمه ولا عشان بحب مراتك
جز علي اسنانه بغضب عارم وكشر الوحش عن انيابه
يضر*به مالك في بط*نه ويل*كمه بكل قو*ة حته اوشك علي فقد*ان وع*يه
مالك بغضب:بتحب مين انطق
مصطفي :كفايه هي*موت
مالك :يموت ولا يروح في داهيه
يمسك مالك فارس من شعره
مالك :شعرك عامل ذي البنات يا بيضه قوم مش هتم*وت دلوقتي
فارس :انا هوديك في داهيه
مالك :داهيه تأخدك انته وابوك وريني بقا هتتطلع من هنا اذاي بص في الشاشه كده انته الي لبست القضيه يا فالح
فارس بصدمه :تسجيل
مالك :غير انك انته الي مدي اوامر ق*تل نرمين
غير ابن اكبر تاجر مخ*درات ومشترك في شبكه اره*ابيه وريني هتعمل ايه انته وابوك
———
وفي قصر كبير وفخم
ياسين بغضب:اتقبض عليه
الخادم :ايوة يا باشا
ياسين بغضب :ومين الي يفكر يقبض علي ابني هما ميعرفوش انا مين
الخادم : جنابك في ضابط من امن الدوله بره
ياسين :دخله
يدخل احمد ومعه قوه من الامن
احمد:عايزين ايه وفين ابني
احمد :مطلوب القبض عليك يعني هتحصل ابنك
ياسين بسخريه :يتقبض عليا بتهمه ايه بقا
احمد:لما تيجي معانا هتعرف كل حاجه
ياسين :محدش فيكم يعرف يعملي حاجه انتوا متعرفوش انا مين
احمد ؛واللهي هنشوف ده بعدين
——————————-
فهد :اخيرا اللعبه هتنكشف
مالك:جبت الي قولت عليه
فهد :ايوة وحظنا حلو ان ياسين جه مصر
مالك :هنوقف عمليه ٢٨قبل اما تقوم
فهد : ان شاء الله
مالك:جيب الزفت الي اسمه ياسر هو فين
فهد:هرن عليه
وعند ياسر
مي :التليفون بيرن
ياسر بخبث: هو احنا في التليفون دلوقتي ولا بتتهربي
مي بخجل : التليفون اهم
ياسر:يخربيت الطماطم دي مين معكنن الاجواء ينظر ياسر الي الهاتف
ياسر:فهد
فهد:انته فين
ياسر:في البيت
فهد :يلا يا حبيبي تعاله قانون الطوارئ اتعلن
ياسر: يخربيت كده طيب هاجي
فهد :وهات مي معاك ضروري تبقا موجوده
ياسر بقلق:مي ليه عايزينها ليه هي بريئه معملتش حاجه
فهد:عارف بس شاهده في القضيه
ياسر:فهد مي مش هيحصلها حاجه انا مصدقه القي حد احبه يا فهد
فهد :يخربيتك وانته حساس كده هي شاهد ملك متخفش محدش هيأخدها منك
ياسر:طيب
————————-
مصطفي:مالك مايا لازم تيجي
مالك :انا مسجل اقولها يعني مش ضروري تحضر
مصطفي:بس
مالك :عامل حساب كل حاجه
يصل ياسر ومي
مالك :واخيرا
ياسر: في ايه احنا بدأنا المشاكل
مالك :ايوة
يدخل احمد ومعه ياسين
مالك بغرور:اهلا اهلا
ياسين :فين ابني
مالك :دور علي نفسك الاول
ياسين :فين ابني
مالك :متخفش في الحفظ والصوان هاتوه
يجلب مصطفي فارس
ياسين بلهفه :مين الي عمل معاك كده
مالك :انا عندك مانع
ياسين بغضب :ومين الي اداك الحق تضرب ابني
مالك بغضب وعصبيه :صوتك ميعلش انته وابنك هنا مجرمين فاهم
ياسين :بتهمه ايه بقا ان شاء الله
مالك :تجارة المخ*درات والصف*قات المشب*وهه وتحريض الشباب للهجرة الغير شرعيه الي كانت الخدعه الي انته عامله انها تكون يوم ٢٨وهي النهارده واتمسكت من ربع ساعه
ياسين :بجد اذاي بقا
يدخل فهد ومعه مجموعه كبيره من الشباب
فهد :فكرني يا ياسين باشا
ياسين :انته
فهد :حظك بقا الخدعه بتاع ٢٨مدخلتش دماغي يخرج فهد من جيبه ميكرفون بحجم حبه الذره والفضل في ده جهاز ذي ده عليها تسجيلات الاتصالات بتاعك كلها ولو اتحط في اي حته يسمع حته دبه النمله ده اكبر دليل عليكم غير الشباب الي اعترفت انا مكنتش جي العب معاكم
ياسين :المحامي بتاعي جي
مالك بسخريه : القضايا لبساك لبساك احنا كنا بس مستنينك تنزل مصر كل حاجه مترتب ليها من بدري ولا مفكر الجاسوس بتاعك هينفعك
ياسين :جاسوس
مالك :هاتوا الواطي الخاين
يدخل ياسر ومعه شريف
شريف :انا معرفش حاجه
مالك بغضب:انته تخرس خالص شغال جاسوس انته مكشوف من زمان
شريف :يا باشا انا
مالك :انته واحد خاين وحقير انته عارف بسببك وبسبب الي ذيك كام شاب ضاع وباظ وكام قلب ام حرقتوا قلبها علي ولادها
ياسين :انا عايز اعمل تليفون
مالك بخبث:اعمل التليفون
يجري ياسين الهاتف
ياسين بغضب :نعم
يسحب مالك من ياسين الهاتف
مالك :قولتلك عملين حساب كل حاجه تحنا مكناش بنلعب وانف*جار المينا اتوقف يا باشا مش لعب عيال وخدعه ٢٨ انته كنت تقصد بيها رساله مشفره تقصد بيها اليوم الي خيري هيعمل فيه الصفقه كنت بتعمل تمويه عنك عشان ننتبه لخيري وانته لا لان الي وصل مصر اول امبارح خيري المهدي اما عرفنا اليوم اذاي ده بتسجيل الي في اتصالك مع شريف انتوا الاتنين كنتوا متراقبين من اخر زيارة ليك في مصر
ياسين :هطلع بكفاله
مالك :مفيش كفاله لي واحد القضيه لبساها لاحظ حته ان امن الدوله الي قبض عليك انته اخرك السجن انته وابنك وبشاهده البنات كمان هيبقا اعدام ومتخفش صحبك خيري هيحصلك دلوقتي بقا اقوال الشهود هتتسجل
فهد :باي باي ياسين
يتم تسجيل الاعترفات ويتم استجواب مي وكانت ممسكه في يد ياسر
مي:انا خايفه
ياسر:متخفيش ان معاكي
مالك :مي انا عارف انك بريئه والورق وصل من امريكا
ياسر :يعني خلاص
مالك :لسه انتي مكنتيش مستهدفه من ياسين انتي مستهدفه من خيري يعني الخطر عليكي لسه موجود بس الي انا شايفه ان معاكي راجل يحميكي اهو
ياسر : تسلم يا غالي
مي:شكرا ليك يا حضره الضابط
مالك :ده واجبي لو هتشكري اشكري الي واقف جمبك ده عشان صدعني
مي:اذاي
مالك :هقولك
فلاش
مالك :عايز ايه
ياسر :صعبانه عليا
مالك :مين
ياسر:الملاك اقصدي مي غلبانه وملهاش حد ودخلت في قضيه صعبه
مالك:هي الصنارة غمزت ولا ايه
ياسر:باين
مالك :طب اعملك ايه
ياسر:انا عارف انك عارف الاميرة هي نفسها صحبت مي تبقا مايا مراتك
مالك :عايز ايه
ياسر:مش هقول لحد مقابل ان مي متتسجنش وتجيب ورقها هي كمان من امريكا
مالك :ابتزاز بقا
ياسر:يا جدع احنا اصحاب
بااك
مي : انا
ياسر:_انتي عسل سيبك من الناس الكئيبه دي
فهد :بقا كده.
ياسر:ياه العريس المنتظر واخيرا هتتجوز البت دي بتحبك اوي
فهد :اسمها هاجر مش بنت وانا كمان بحبها
مالك :انا ماشي مش ناقص صداع
——————-
يصل مالك للمنزل ويسمع صراخ بسنت
بسنت :مااااايا
قلق بل اصفر وجهه عند سمع صراخ اخته باسمها وصعد علي السلم بسرعه كالفهد لتصدم عيناها
——————-
كان فهد يقود السيارة وتتوقف السيارة لاشارة
وتدق علي نافذة الشباك طفله صغيره
الطفله :فل يا باشا
ليتذكر فهد اول لقاء لها ولهاجر
فلاش
هاجر:عايز فل يا باشا
شريف :امشي من هنا يا بت انتي
هاجر:انا مش جربوعه عشان تتقرف كده
ينظر فهد لها وترحل هي
ينزل فهد خلفها
فهد:استني
هاجر:نعم يا باشا
فهد 😊:عايز فل
هاجر:بس صحبك بيبص بقرف وانته نازل تأخد
فهد : بحب الفل هاتيه كله
هاجر:كله تعمل بيه ايه
فهد :😁هحطه في بيتي
هاجر:بامانه ربنا هو الواحد بخمسه بس اتا ببيع الاتنين بخمسه هدهولك علي حساب الاتنين بخمسه ايه رأيك
فهد : انتي امينه انا موافق علي الواحد بخمسه
هاجر:الاتنين بخمسه يا باشا
فهد:انا الي هدفع مش انتي انتي اسمك يه صحيح
هاجر:خدمتك هاجر يا باشا
فهد :وانا فهد تشرفت بيكي يمد فهد يده لمصفحتها
هاجر باستغراب:انا معرفكش عشان اسلم عليك وايدك هتتوسخ يا باشا
بااااك
الطفله :باشا عايز فل
فهد :هاتيه كله وخدي دول وروحي علي بيتك
الطفله بفرح:ربنا يخليك يا باشا
يصل فهد لبيته ويجد الباب مفتوح وينتبه القلق ليدخل بركه دماء ويقع الفل من يده
يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مطلوب عريس صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى