رواية مطره الحب الفصل الثاني عشر 12 بقلم فاطمة محمد
رواية مطره الحب الجزء الثاني عشر
رواية مطره الحب البارت الثاني عشر
رواية مطره الحب الحلقة الثانية عشر
عيسي: لا مش هينفع لازم تشرب حاجه
مروان: لاشكرا مره تانيه مع سلامه
عيسي: سلام
….
عيسي: آلو
ايه : الو ي حبيبي عامل اي
عيسي: حبيبك تعبان
ايه بخضه : مالك ي عيسي تعبان مالك
عيسي: لا اهدي مافيش حاجه حبيبك تعبان في بعدك عنه
ايه : والله ي عيسي مش بحب كده
عيسي: اسف خلاص المهم عامله اي انتي وملك
ايه : الحمد الله بخير قاعدين بنتكلم شويه
عيسي بحب: ماشي ي حبيبي كنت بطمن عليكو
ايه : ماشي ي حبيبي سلام
عيسي: بحبك
الكتابه فاطمه محمد
ايه : وانا كمان
عيسي: وانتي كمان اي
ايه : عيسي
عيسي: خلاص
بعد يومين في المنزل
كان عيسي وايه نايمين صحي عيسي علي صوت ايه بترجع في الحمام
عيسي بخضه: ايه حبيبتي انتي كويسه افتحي طيب
ايه بتعب : مافيش يا حبيبي كويسه
عيسي: طيب افتحي
فتحت ايه وطلعت
عيسي بحب بيمسح علي وجهها : مالك ي عيوني
ايه بتعب : مافيش معدتي واجعني شويه يمكن اخدت برد
عيسي: طب تحبي نروح لي دكتور
ايه : لا لا مش لازم شويه كده وهخف هعمل حاجه سخنه تدفي معدتي
عيسي: لا خليكي وانا هعمل وهطلعلك علطول
ايه : ماشي ي حبيبي
بعد مرور ٣ ساعات
عيسي: اهلا اهلا مروان اتفضل اتفضلي ي طنط
مروان: اهلا بيك ي عيسي
الام : ازيك ي حبيبي امال فين ايه
عيسي: ثواني هطلع انديها اتفضلو
ثم جلسوا
مروان: اي دا هو انتي
ملك باستغراب : انت بتعمل اي هنا
مروان: انتي الي بتعملي اي هنا
ملك: انا هنا عشان دا بيت أخويا انت هنا لي
مروان: بيت اخوكي
ملك : ايوه
الام: مين دي ي مروان
مروان: معرفش دي واحده كده
ملك : اي واحده دي
الام : خلاص ي مروان
نزلت ايه
ايه : ماما حبيبتي واحشتيني
الام : وانتي كمان ي قلبي مالك ي ايه وشك مجهد كده لي
ايه بتعب : عادي ي ماما يمكن اخدت برد . مروان عامل اي
مروان: حمدالله ي حبيبتي
عيسي في سره : حبيبتك حبك برص . مالك ي ملك
ملك بغضب : مافيش انا هطلع اوضتي عن اذنكم
عيسي:انت عملت فيها اي ياض
مروان: في اي ي عم معملتش حاجه
عيسي بشك : ماشي هحاول اصدقك
فضلو العيله مع بعض واتكلمو وكده
……………
بعد مرور شهر
مروان: انسه ملك
ملك : افندم
مروان: بوصي عشان ابقي دغري انا عايزاك
ملك: نعم اي عايزني دي
مروان: ينهار اقصد عايز اتجوزك
ملك : لي انشاء الله
مروان: يمكن عشان بحبك
ملك : لا بعد اذنك
مروان: انسه ملك .. استني
……..
مروان: عيسي
عيسي: خير
مروان: عايز اختك
عيسي برفعه حاجب : نعم
مروان: يوووه عايز اتجوزها
عيسي: لي
مروان: عشان بحبها
عيسي بغضب : حبيتها امتي وفين
مروان: اهدي ياعم هحيلك
بدأ يحكيلو
عيسي بابتسامة: طيب ماشي هخد رأيها وهقولك
مروان: تمام مبروك مقدما
بليل
مروان: ماما
الام: خير ي حبيبي
مروان: انا قررت اكمل نصف ديني
الام: بتتكلم جد مين دي
مروان: ملك
الام : ملك اخت عيسي
مروان بابتسامة: ايوه
الام بفرحه: مبروك يا حبيبي
مروان: الله يبارك فيكي ي ست الكل
…..
عند عيسي
عيسي: اي رايك ي ملك
ملك بابتسامة: الي تشوفو ي عيسي
عيسي بابتسامة: علي بركه الله
ايه : مبروك يا لوكا
ملك: الله يبارك فيكي
صعدو الي غرفه
عيسي يقترب نحو ايه
عيسي: ايوش
ايه بتعب: نعم ي حبيبي
عيسي: بحبك
ايه : وانا كمان
عيسي: ما تيجي اقولك سر
ايه : مش وقته
عيسي: لي
ايه بتعب: عيسي معلش
عيسي بحب: ماشي ي روحي
بدأت ايه تتعب جامد وشها بقي اصفر وحرارتها ارتفعت لسه داخله البلكونه عشان تشم هواء اغم عليها
عيسي بخضه: ايه …ايه حبيبتي فوقي ملككككك
ملك جريت بسرعه
ملك بخضه: اي في اي مالك
عيسي بخوف : ايه اغمي عليها اعمل اي
ملك بتوتر : حات اي بريفيوم بسرعه وانا هكلم الدكتوره
عيسي: ماشي .ماشي
بعد مرور نصف ساعه
دكتوره: اهدو ي جماعه مافيش حاجه البيبي بس بيشوف معذتكم عنده
عيسي باستغراب: بيبي
دكتوره: ايوه مدام حامل في شهرين
عيسي بفرحه : بجد
دكتوره: ايوه
ملك بفرحه: مبروك يا عيسي
ذهبت دكتوره
جري عيسي نحو ايه
عيسي بحب : مبروك ي حبيبتي شوفتي ابنك عايزه يخضك ازاي
ايه باستغراب: ابني مين
عيسي اخذ ايديها حطها علي بطنها
عيسي: ابنك دا
ايه : انا حامل
عيسي بحب : ايوه يا روحي في شهرين
ايه بحب: بجد الله
عيسي: يلا ارتحي لما اخلي ملك تعملك حاجه تكليها
ايه : لا مش عايزه
عيسي: لا مش هينفع لازم تكلي حاجه عشان ابنك يطلع أسد زي ابوه
ايه بضحك : انت خلاص خليته ولد
عيسي: لا عادي والله دا انا نفسي في بنت قمر زي مامتها
ايه بحب : انشاء الله عايزه اقول ل ماما ومروان
عيسي: حاضر هقولهم
طبعا عيسي قالهم واكتر حد فرح مروان
تحديدا موعد زفاف عمرو نهي و مروان وملك
في مول
ملك : اي رايك ي مروان في دا
مروان: حلو حبيبي روحي حيبي
ملك بسعاده: حاضر
مروان لمح كده محل احم الهشتيك بيشتك
مروان: ملك
ملك : اممم
مروان: شوفتي المحل دا
ملك اتصدمت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مطره الحب)