رواية مطره الحب الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة محمد
رواية مطره الحب الجزء الثالث عشر
رواية مطره الحب البارت الثالث عشر
رواية مطره الحب الحلقة الثالثة عشر
مروان : ملك
ملك : امم
مروان: شوفتي المحل دا
ملك : اي دا ي مروان
مروان بمعاكسه: اي ادخلي يلا جيبي الي هناك دة (بيشاور علي بدله الهشتك بيشتك)
ملك: تصدق انك قليل الادب
مروان: قليل الادب اي انا بطلب طلب غريب دا انا حتي هبقي جوزك يلا ادخلي عشان مدخلش انا
ملك بصبر: اعععع استفزاز هدخل بس خليك برا سامع
الكتابه فاطمه محمد
مروان بتمثيل: حاضر هفضل برا
دخلت ملك المحل
ملك بكسوف: لو سمحتي
البنت : تحت امرك
ملك : كنت عايزه احم البدله دي
البنت بابتسامة: حاضر عايزه لونها اي
ملك بكسوف: اي حاجه
مروان من برا ؛ ملك
ملك بتتكلم بصوت واطي : اي
مروان : حاتي الي هناك دي وبيغمز وعايزك تدلعني
ملك: مروان عيب
مروان في سره : عيب اي انتي لسه شوفتي حاجه
جاءت ملك الحجات عيب بقي كفاية كده يووووه اما الولا مروان عليه شويه حجات
…………..
عند نهي وعمرو
نهي : عمرو
عمرو: نعم ي قلبي
نهي : يلا عشان نجيب الفستان
عمرو بابتسامة: حاضر
اتجهو الي محل
نهي : الله بص دا ي عمرو
عمرو: حلو ي حبيبي جربي
فعلا جربته وكان تحفه عليها
عمرو بتصفيره اعجاب: تحفه جدا
نهي: شكرا
………
في منزل عيسي
ايه : عيسي
عيسي: نعم
ايه بغضب : ممكن اعرف بتعمل اي
عيسي : اكون بعمل اي بشتغل
ايه بهرمونات الحمل : يعني سيبني اتوجع لوحدي
عيسي: يعني اعمل لي معلش ي حبيبي
ايه بزعل: خلاص ي حبيبي عادي
عيسي بضحك: مشاء الله كل ثانيه بشخصية مختلفه
ايه: بتقول حاجه
عيسي: لا ي حبيبي بقول ربنا معاكي
جاء موعد زفاف (عمرو ونهي )(مروان وملك )
…………
ملك ونهي وايه في غرفه الفندق
ملك : لو سمحتي ممكن تخليني طبيعيه عادي مش عايزه اكون مافوره
البنت: حاضر ي فندم انتي اصلا مش محتاجه
ملك: شكرا
……
عند الشباب
عيسي: ما تخلص ي عم بقالك ساعه بتلبس
مروان: الله مش عريس ولا اي لازم ابقي علي سنجه عشره
عيسي: وانت كمان يا استاذ بقالك ساعه راجل بقاله ساعه بيعمل شعرك اخلص
عمرو: مالك ي عم مش طايقنا لي كل دا عشان هناخد اجازه شهر
عيسي: شهر اي انتو صدقتو هما يومين بالكثير
مروان وعمرو في نفس واحد : اي
عيسي بضحك: اهدو اهدو بتريق بوصو هما اسبوع اكتر من كده لا
عمرو: اسبوع ي مفتري هنعمل فيهم اي
مروان: قولو حسبونا الله
عيسي: انا عليا مش عايز اخليكم تخدو اجازه
مروان: عارف ي ولا ي عمرو هو الي هيدبس في الشغل
عمرو بضحك: اه فعلا
عيسي: لا ي حبيبي ما انا كمان هاخد اجازه
عمرو: لي بقي
عيسي بثقه : عشان عايز انا والمدام نقضي شهر عسل احنا كمان
مروان: مش كفايه شهر العسل الاولاني كفايه كده
عيسي: اسكت يلا
فضلو يضحكو
…………
جهزوا البنات
كانت نهي ترتدي فستان ابيض مترز وحجاب الفستان وبعض مسح التجميل وكعب ابيض
وملك كانت ترتدي فستان ابيض رقيق وحجاب الفستان وكعب كانت في قمه الجمال
أما ايه كانت ترتدي فستان لبني جميل واسع شويه وكوتشي وحجاب لايق عليه وضعت بعض مسح التجميل الخفيفة عشان الاستاذ عيسي بيغير
الام: مشاء الله عليكم ي بنات ربنا يحميكم يارب
ايه: اي رايك ي ماما فيا
الام بضحك: عسل ي اخواتي
دق الباب
ايه: خير
مروان: خير اي فين العروسه بتاعتي
ايه: عروستك جوا مستنياك
دخل مروان وفضل متنح شويه
ايه: اي هتفضل كده كتير
مروان: اي القمر دا
ملك بكسوف: شكرااا
مروان: يلا
ثم ذهبوا صوت الزغاريط كانت مليئ الغرفه
اما عمرو
عمرو بتصفيره: اي دا قمر ي اخواتي
نهي : شكرا
عمرو: يلا
……
اما بقي عيسي
عيسي: تؤتؤ شكلي مش هروح الفرح وهخدك وهرب
ايه: عيسي حبيبي عيب كده
عيسي بحب: بس اي الشياكه دي كلها
ايه: حلو
عيسي بابتسامة: قمر
ثم اتجهو الي قاعه
طبعا فضلو المعازيم يسلمو عليهم ويرقصوا وكده
بعد مرور وقت
عمرو ونهي بيرقصو سلو
عمرو بابتسامة: قمر
نهي : شكرا
عمرو: عفوا ي ستي مافيش اي حاجه كده
نهي ببراءه: حاجه اي
عمرو: يعني مثلا بوسه كده ولا كده
نهي بكسوف: عيب
عمرو: عيب اي دا انا هواريكي
فضلو يرقصو
…..
مروان و ملك
مروان: لا انا معجب بيكي
ملك : احم عيب
مروان: هو مافيش غير عيب
ملك بابتسامة: اه عشان انت علطول كده
مروان: كده ازاي
ملك: مروان
مروان: عيونه
ملك : بحبك
مروان من الصدمه : اي
ملك ببراءه: زي ما سمعت
مروان: مش مصدق انك قوليتها
مر: لا صدق
مروان فضل يلف بيها
علي الطرييزه
ايه بزعل: عيسي عايزه اقوم ارقص انا كمان
عيسي: لا ي حبيبتي غلط عليكي
ايه: لا ي عيسي ونبي عشان خاطري
عيسي بحب: خاطرك غالي عليا بس غلط
ايه : طيب
عيسي: بحبك
ايه : وانا كمان
الفرح خلص علي خير واتصورو مع بعض صور كتير وكل واحد اخذ مراته واتجهو نحو منازلهم
……………
عيسي: يااااه عايز انام
ايه بنوم: وانا كمان معنتش قادره
عيسي: هدخل اخد شاور بسرعه وبعدين ننام
دخل عيسي اخد شاور وايه كذلك
عيسي: ايه
ايه بنوم: امممم
عيسي: ماتيجي اقولك حاجه
ايه: اي هيا قول
قرب عيسي نحوها وضع قبله علي شفتيها المتكرزه وقبلها بكل شغف وحب ووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مطره الحب)