روايات

رواية مصيبة حياتي الفصل الرابع 4 بقلم رضا جمعة

رواية مصيبة حياتي الفصل الرابع 4 بقلم رضا جمعة

رواية مصيبة حياتي الجزء الرابع

رواية مصيبة حياتي البارت الرابع

مصيبة حياتي
مصيبة حياتي

رواية مصيبة حياتي الحلقة الرابعة

بتلف هاجر بتلاقي بنت أقل ما يقال عليها ملكه جمال .(خالفت التوقعات يا جماعه 😂😂😃)

هاجر برفعت حاجب :مين دي .

البنت :انا الشغاله الجديده .

هاجر :نعم امال انتي شغاله امال انا ايه هو في كده لا احنا

مش عايزين النهارده .

اوس بيجي. علي الصوت :في ايه .

هاجر :انا لا يمكن اشغل دي معايا .

اوس :ليه بقا حضرتك 🤔🤔

هاجر :لا مستحيل يا انا يا هي .

اوس اديني سبب يمنعها من الشغل .

هاجر بعيط:مليش دعوه انا مش عايزه هنا .

اوس :بشروطي .

هاجر بردح نعم يا اخواي شروط ايه بقا .

اوس:بت انتي تسكتي خالص اسفخس عليكي حق .

هاجر :تمام وشرط سيادتك ايه .

 

 

 

 

اوس :ممنوع اسلوب الردح هنا .

هاجر :تمام .

اوس : انتي هتعملي كل شغل البيت لوحدك من غير ما اجيب

حد .
هاجر :لا كده حرام بجد .

اوس :واي حاجه اقولها تقولي حاضر بس .

هاجر :لا انا مواقفه تشتغل .

اوس !ماشي ادخلي يا صوفيا .

هاجر بغيظ اتفضلي اعملينا اي حاجه للغدا .

دخلت صوفيا المطبخ .

هاجر رنت علي البنات يا شله هباب ومعرفتكم تجيب

اكتئاب .

دنيا :في أي يا بنت المجنونه .

الام من وراء :بتخبط بالمكنسه.

دنيا :شكرا يا نبع الحنان كده يا هاجر مش بيجي من وراكي

 

 

 

 

غير الهم .
هاجرانتوا قفلتوا ليه .

رنا :يا بت انتي مش شايفه دي حتت بت جامده فحت

يخربيتك كده .

هاجر :ماشي يا اختي وربي ما هتكمل اسبوع معاي اصبري .

نزلت هاجر تشوف بتعمل ايه .

هاجر ممكن تروحي تجيبي التليفون من فوق .

صوفيا :طلعت .

هاجر :اصبري عليا بس وهي عارفه ان اوس مش بيحب
الشطه وكوبي ٣معلاق 😂😂
.
وطلعت علي الغدا .

اوس :بدأ ياكل ومش مبطل كح وعينه دمعت وكان هيموت
.

هاجر :خافت عليه بس برضوا اهم حاجه تتفش البت نسيبهم

ونشوف اللي هناك .

🌹♥️🌹♥️♥️🌹🌹😐🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹♥️

 

 

 

 

 

رنا ماشيه وإذا بحد يخبط فيها
.
رنا :ايه مش تفتح هي ناقصه .

ماجد :بت انتي لسانك طويل ليه وبعدين انتي اللي ماشيه
سرحانه ابو ام حنانك علي الصبح .

رنا :انت اصلا عديم الذوق شخص مستفزه .وسابته ومشت
.
🌹♥️🌹😔🌹♥️🌹♥️🌹🌹♥️🌹🌹♥️🌹🌹
دنيا طول عمري اقول السنجله جنتله بس مع ده السنجله

غلط عليا يا ام يخربيت كده .

عند هاجر :انتي مش بتفهمي هو عنده حساسيه من الشطه

ودي كلها شطه حطاها .

صوفيا والله انا مش حطيت .

اوس هاجر جبتلوا العلاج وهدي وطبعا ماشه صوفيا .

هاجر :بفرحه احسن .

اوس :تفتكري اني مش عارف انك اللي حاطه الشطه بس

مزاجي اسكتلك .

هاجر بتوتر محصلش ابدا أنا اعمل كده في قره عيني وخرب

بيتي واشرد عيالي ينفع كده يعني لا طبعا .

اوس :هم فين عيالك دول انا لا اراهم.

هاجر فيما بعد سلام انا بقا يا بطل اقوم اذاكر

اوس :قومي يا اختي واول طعم نزل وعرفت اخليكي تغيري

اصبري بس عليا .

وعده الايام وجاء يوم الخميس .

وهاجر بتجهز في دنيا أخيرا فرحت فيكي .

 

 

 

 

الام :اخيرا هخلص منكم انتوا الاتنين بس هتوحشوني

وبدأت العياط .

دنيا :مين دي اكيد مش امك دي وقعدوا يهدوا فيها .

وجا وقت دخول دنيا .(طبعا يا جماعه اي بنت بتبقا هتموت

من الكسوف في الوقت ده هو انا مش جربت بس بيقولوا

كده 😂😂😂).

دنيا باصه في الأرض .

ادم :حلوه السجده هجبلك واحده في شقتنا .

دنيا :الصوت ده انا عارفه كويس وبترفع راسها هو انت ابو

صوت جنان .

ادم :اه انا يا ستي اليه رايك .

دنيا :يا عم بتقول ايه انا مواقفه طبعا .

ادم :يخربيتك بتقولي ايه .

دنيا :اقصد هروح اقول لبابا انا موافقه .الكاتبه رضا جمعه

ادم :😂😂😂😂😂😂😂😂.

ادم مشي وهاجر بتقول لدنيا :يخربيتك بدلي انا موافقه
عليه .
دنيا :نننننعم دا جوزي قره عيني انا وبعدين انتي عندك قره

كفايه عليكي .الكاتبه رضا جمعه
اوس :مين يختي اللي قره عينك يا روح امك .

 

 

 

 

 

هاجر :اهد يا ميري وربنا ما اقصد دا انت اللي في الحته
الشمال .
اوس :بحسب تمام عندي مهمه وانتي خليكي هنا لحد ما اجي

اخدك .

هاجر بقلق عليه :مع السلامه .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الراية كاملة اضغط علي : (رواية مصيبة حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى