روايات

رواية مصيبة حياتي الفصل الثاني 2 بقلم رضا جمعة

رواية مصيبة حياتي الفصل الثاني 2 بقلم رضا جمعة

رواية مصيبة حياتي الجزء الثاني

رواية مصيبة حياتي البارت الثاني

مصيبة حياتي
مصيبة حياتي

رواية مصيبة حياتي الحلقة الثانية

وقفنا المره اللي فاتت لما رنا صحبت هاجر جالها المسج .
رنا :لا كده كتير انا بدأت اخاف اما اروح اكلم البنات .
رنا رنت علي هاجر ودنيا اخت هاجر .
هاجر :ازيكم يا بنويت .
دنيا :ازيك يا عروستنا 🥰🥰.
هاجر :زفت الزفت يا اختي انا اقف في المطبخ ساعتين علشان اعمل كيكه وفي الاخر مش محصله رغيف عيش حتا
😢😢 وكمان يقولي اغسلي المواعين انا انا كان مالي ومال
الجوازه دي انا عايزه ارجع الكليه ماليش دعوه 😂😂.
رنا :بس اسكتي ام صياحك ده انا في مصيبه .
البنات :ايه 🤔🤔.
رنا حكت علي المسج .
دنيا :الله اخيرا صحبي هيتجوز يا ناسسسس صحبي بدأ يتحب اوعا 😊😊.
هاجر: ايه رايك البس فستان أسود ولا احمر ايه رايك .
رنا :يا شيخه اتوكسوا هو انا عرفت اصلا هو مين بس باين عليا هيعلمني الادب بجد يعني 😢😢.
دنيا :المهم هيجي يخطبك امتا .
رنا :بت انتي عبيطه انا معرفوش اصلا يخربيت كده .
هاجر :يله بكره تتوكسي زي وافرح فيك .
رنا :لا ياحبيبتي مش هيحصل وافرحكم فيا 😜😜😜.
دنيا :بسسسس انتوا الاتنين انا عايزه قره عيني يكون متدين و.
هاجر :يا شيخه روحي اتنيلي دا انتي شويه كنتي هتروحي دسكو قال شيخ قال 😂😂😯.
دنيا :طب روحي يا اختي لاوس يعمل منك صنيه بطاطس محمره .
هاجر :هروح اشوف مصيبته حياتي ده 😂.
رجع اوس دور عليها مالقهاش راحت فين دي ما هي ناقصه مصايب.
هاجر :مش هقول غير الله يسامحك بجد انا انا مصيبه 😢😢.
اوس :لا ملاك علي هيئه بشر وانا ظالمك معلش .
هاجر طب ممكن يا حبيبي اطلب منك طلب .
اوس حبيبي ماشي مش مهم اخلصي .
هاجر :ممكن تجيب حد يساعدني في شغل البيت لحد ما اتعلم بس وانا عندي كليه هعمل ايه ولا ايه .
اوس هشوف لاجئ في مره القيك مولعه في البيت .
هاجر بغيظ شكرا بجد ربنا يخليك .
اوس :ايه ده انتي بتعرفي تقولي شكرا زينا امال ايه تمام عايزه اكل .
هاجر:تمام انا عندي كليه بكره
اوس :ماشي يا ختي ابقي قولي المواعيد بتعتك ومش عايز اي اختلط بحد مفهوم .
هاجر :حاضر بخوف (يا شيخه كنت فاكرك مش بتخافي طلعتي زينا 😂😂😂).
🥰🌹💌❤️‍🩹💌❤️‍🩹💌💌🌹🥰🥰🌹🥰🌹🥰🥰 الام :مش عارفه انت وفقت علي الجوازه كده ليه .
الاب :انا عارف ان اوس بيحب بنتك من زمان وهو اكتر حد هيخلي باله منها وبعدين بنتك مجنونه عايزه حد يربيها وانا مالقتش غير اوس .
الام :ربنا يستر .
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰ر
رنا :قاعده سرحانه في الشخص اللي اقتحم حياتها فجاء .وإذا بمسج .’نامي بدري علشان الجامعه الصبح يا قمري ♥️’رغم انا المسج خله رنا مستغربه بس كانت مبسوطه بجد وفعلا صلت وقرأت قرأن ونامت 🥰♥️♥️♥️🥰♥️🥰.
هاجر بدور علي اوس مش لاقيه .
هاجر:ايه ده معيشني في متاها ده ولا ايه بس البيت الصراحه جامد وإذا تتفاج بااوس لبس ترنج رياضي اسود (يا جماعه ماليش دعوه انا بحب الاسود😂😂 ).سرحت هاجر اد ايه وسيم وكمان وهو بيتمرن .
اوس لاحظ ده .
اوس :عارف اني جميل والله .
هاجر :طلعت من سرحانها من قالك كده دا اكيد كانوا بيضحكوا عليك .
اوس :امال مركزه معاي ليه وبامرات انك سرحتي .
هاجر :يا شيخ روح اتنيل دا انت عامل زي عم سيد بتاع الجزار .
اوس :انتي شكلك وحشك الحبس الانفرادي .
هاجر بتجري وعلي ايه الاكل جاهز لو هتواكل وانا هنام عندي جامعه سلام .
اوس في نفسها هبله بس يخربيت كده بحبك هستحملك امري لله .
بدأ يوم جديد بالاحداث جديد .
نزلوا البنات الجامعه رنا وهاجر مع بعض في نفس الكليه حاسبات ومعلومات ودنيا في هندسه .
عند دنيا تنزل الجامعه وتشوف شخص بيقرا القران بصوت جميل سرحت معاه وانتبه آدم لكده .
مريم :في نفسها اللي انا عايزه من ده وبعدين ركزت أنها ملاحظ جرت علطول .
يدخل ادم المحاضره انا الدكتور ادم الكيلاني هدرسلكم ماده …..
دنيا :لا كده كتير هركز مع المحاضره ولا معاه ياربي بجد نسيبهم شويه .
عند هاجر دخلوا المحاضره كان الدكتور دخل .
الدكتور :برا اطلعوا برا .
هاجر :يا دكتور احنا .
الدكتور قولت برا من غير مبررات .
هاجر :برا برا انت بتطردني من الجنه بكرشك ده دا انت محسسني انك بتفهم ابو شكلك علي الصبح .
رنا 😂😂😂 انا عارفه اني طول ما معاكي في أم الكليه دي مش هفلح في سنتي .
المجهول :مراته نزلت كليتها .
المجهول التاني :تمام سيب الخطه دلوقتي لما الجو يهد .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الراية كاملة اضغط علي : (رواية مصيبة حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى