روايات

رواية مصيبة حياتي الفصل الثامن 8 بقلم رضا جمعة

رواية مصيبة حياتي الفصل الثامن 8 بقلم رضا جمعة

رواية مصيبة حياتي الجزء الثامن

رواية مصيبة حياتي البارت الثامن

مصيبة حياتي
مصيبة حياتي

رواية مصيبة حياتي الحلقة الثامنة

مريم :غبيه المفروض كان وصلني طب اعمل ايه دلوقتي شكلها كده مشي لحد البيت كان لازم اتنصح بس يستاهل .
ومشت لحد البيت الحقيني يا امي هموت من تحت البيت اه اااااااه .
الام :تحت البلكونه لا لا .
مريم :وقت افيهاتك دلوقتي الحقيني يا ست .
الام :اعوض اللي بتعمليه فيا احسن احسن ناس 😜😜😜.
مريم مستحيل تكوني امي لا اكيد مرات عمي الحربايه اللي فوقي.
الام :طب اطلعي ليقولوا علينا مجانين .
واحده من الجيران. هو احنا لسه هنقول دا انتوا اشهر من النار علي العلم .
الام بحده هو فيه حاجه يا ام حشريه في حاجه 😐😐😐.
طنت حشريه مفيش وجرت علي جوا .
الام. اطلعي يا فضحاني اطلعي .
مريم طلعت ودخلت البيت وإذا بمدثر انتي تفكري انا هسكتلك وربنا يا طنط انا تعبت وعلق مريم في الباب .
مريم. ليه كده يا ماما نزليني دا انا معملتش حاجه .
الام. لا خليكي شويه عملتلك ايه يا مدثر يا ابني .
مدثر. اساليها يا طنت وحكه كل اللي حصل .
الام يا ابني دا انت غبي دي رحمتك من هديه الفلانتين يا غبي .
مدثر. تصدقي عندك حق 😃😃😃😂 اول مره تعمل حاجه
مريم .صح تعاله نزلني بقا يا شق .

 

 

الام. لا خليكي شويه .
مريم. طب اكلوني حاجه .
الام. لا مفيش ايك تتهدي شويه .
مريم خلت ابوها داخل ليه كده يا ماما كل ده علشان شوفتك وانتي بتسلمي علي ابن عمك اللي بابا محظرك تكلميه ليه كده ليه كده طيب كل ده علشان قولتلك هقول لبابا .
الام. انا وتبص انا لو قولتلك بنتك كدابه مش هتصدقني صح .
الاب. امال معلقاها ليه وراح نزل مريم حبيبت ابوها يا ناس .
الام والله يا حج .
الاب مش عايز اسمع صوت يا واد يا مدثر خد مرات عمك معاك لحد ما اشوف هعمل ايه .
مدثر واحنا مالنا بالخناقات بتاعتكم طيب حلوا مشكلكم مع بعض
الاب ولاه
مدثر اتفضلي يا مرات عمي معايا انا ناقص مصائب كفايه سعاد عليا .
الام يا ابن الندله دا انا لسه مطفحاك دلوقتي هو صنف واطي .
مدثر وربنا كلمه كمان وارجعك للحج واتحروق مع بعض .
الام انت يله بتتكلم كده ليه .
مدثر سابها ودخل الاوضه.
سعاد يا ساتر يارب مين ام مريم
الام هو معلش هنتقل عليكي وهنام عندكم النهارده .
سعاد لا متقليش احنا قربنا نعزل منك انتي وبنتك ننزل عند المجنونه مريم .
مريم تصبح علي خير يا حج وربنا انا بحبك مش من قليل .
الاب خدي يا بت انتي ازاي معاكي تليفون وانا محظرك لمده شهر .
مريم ايه ده يا حج مش انا مقولتلكش .
الاب خير .

 

 

مريم انا عندي كليه الصبح ولازم انام بدي وجرت علي جوا 😂😂😂. آخيرنا خدت تاري علشان تبقى تاكلي من غيري .
تمام بقا براحه وبكره نعمل مشاكل براحتنا بقا 😂😂😂.
وتبدأ يوم جديد وتذهب الي الجامعه .
دكتور ادم دخل وهو ماشاء الله متجبس أيده ورجله يا عيني عليك يا ابني 😂😂😃😂😂.
مريم شافت مش قادره تمسك نفسها من الضحك الف سلامه علي حضرتك يا دكتور .
ادم. بجز علي اسنانوا الله يسلمك دا امتحان ودا عليه نص المجموع الكلي للدرجات بتاعت الماده كلها .(احسن علشان تتحدي تاني ).
مريم نهار بنفسجي عليا يا ام ودا مقلش .
وسلم الورق ومريم بدأت تهبل بقلم رضا جمعه في الورقه وعطت الورقه في أول الوقت .
ادم ايه ده للدرجادي سهل .
مريم طبعا يا دكتور .
ادم فتح الورقه ومات ضحك .بقلم رضا جمعه
مريم في حاجه يا دك .

 

 

ادم لا ابدا بس ما شاء الله من أوائل الدفعه .
مريم طبعا امال دا انا مريم واتلم وخاف علي نفسك بقا ماشي وبسكده والمره الجايه أن شاء الله هتعرف ايه هيحصل وتوقعاتكم يا قمرات ♥️♥️♥️

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الراية كاملة اضغط علي : (رواية مصيبة حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى