روايات

رواية مشوار حياتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نورا محمد

رواية مشوار حياتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم نورا محمد

رواية مشوار حياتي الجزء الحادي والعشرون

رواية مشوار حياتي البارت الحادي والعشرون

رواية مشوار حياتي الحلقة الحادية والعشرون

تاني يوم 21
صحيت وانا حاسه فى حد مكتفني بفتح عيني لقيت
ايسل بصراخ وبضربه على صدره: اااااااه يا وطي يا ندل عملت فيا ايه اااااه انطق استغلتني حراااام عليك عملت فيا ايه
شادي بعياط: والله ما عملت حاجه انا سبتك تنامي وفتحت الباب بالمفتاح التاني واخدك فى حضني لأن بخاف انام لوحدي
ايسل وهي بتتمسح دموعه وطبطب عليه: خلاص انا اسفه
شادي بحده: اسفه على ايه انت لو عايزه عيال انسي بعد إلى حصل
اخد دش ولبس بنطلون اسود و تيشرت وصفف شعره الناعم وحط برفان ومبصش فى وشي شكله زعلان
ايسل بتسرع: انت رايح فين
شادي بغيظ: هيمك فى حاجه
ايسل بحزن: اكيد انت جوزي قرة عيني
شادي قلبه حن قرب منها وحاوط وشها بايده: وحبيبك صح
ايسل بتهز راسها
شادي وهو بيقرب علشان يبوسها

 

ايسل وهو بتبعد : ها ها هروح حضرلك الفطار
شادي وهو بيشد فى شعره : اهدي اهدي مسيره هتيجي عروسه وخايفه
كنت فى المطبخ بعمل فطار جبنه رومي ولانشون بيف وعسل ابيض وبيض مسلوق وكنت بعمل شاي ولسه هصب الشاي فى الكوبيات
وفجأة لقيت ايد بتحضني من ضهري من توتر الشاي اتكب
شادي بالألم :اوووووه منك لله يا شيخه
ايسل بخوف عليه: والله ما قصد انت اي إلى جابك ورايا
شادي بألم وماسك رجله: بحضنك ااااه بعملك برومانسية يا جعفر اااااه
ايسل بتوتر : انت بتقلع البنطلون ليه
شادي بالألم وحده: ااااه ملكيش دعوه بيا يخربيتك دا رجلي اتسلخت اااااه
ايسل بدموع وانهيار: حقك عليا والله انا اسفه تعالى نروح المستشفى
شادي بحنية وهو بيضمها:هبقي كويس متعيطيش بقي قلبي وجعني لوحدي كبي عليها مياه ساقعه
ايسل كبت عليها المياه وهو غمض عيونه من الالم

 

ايسل : ادخل غير واللبس شورت وانا هجيب مرهم ورش للحروق
‏شادي دخل الاوضه وهو مش قادر يحط رجله على الأرض وغير ولبس شورت ايسل دخلت بسرعه
‏شادي بخضه: ياااااادي النيله السوده يبت براحه هو انتي شغاله فى بوليس الاداب
‏ايسل بخجل ودموع: رجلك كلها حمره وفى فقعات كمان انا جبتلك رش للحروق ومرهم كمان رش الاول وبعدين المرهم
‏شادي بحنيه: تعالى يا ايسل انا مش هقدر اعمل كدا تساعديني ولو مش عايزه خلاص انا هتصرف
‏كنت مكسوفه وهو لابس شورت وازي هحطله المرهم بس مقدرش اسيبه انا السبب وبعدين دا حبيبي وقلبي كمان
‏قربت منه مسكت الرش ورشيت على رجله وهو كان بيخفي الالم علشان مزعلش وبعدين حطت المرهم وانا بعيط من شكل الحرق وانفخ على رجله
‏شادي بتأثير اخدها فى حضنه :لمستك ليا علاج والألم راح مسح دموعي انا جعان مش هتجيبي الفطار
‏ايسل بابتسامه وسط دموعها: هروح اجبلك واعملك شاي
‏شادي بسرعه: لا ونبي بلاااش شاي
‏تاني يوم
‏ايسل بنوم : بقيت كويس
‏شادي وهو بيسرح شعره: الحمد لله بعرج شويه

 

‏ايسل باهتمام: طب تعالى ادهنلك المرهم
‏شادي وهو بيرمي المشطه على تسريحه: انا لبست خلاص ولازم اروح الشغل
‏ايسل باستغراب: شغل ايه انت عريس
‏شادي قرب مني وطبع بوسه على راسي : عريس اي بقي دا انا لحد دلوقتي اخوكي وكمان بيقيت متسلخ انا ماشي
بالليل سمعت باب الشقه بيتفتح وكنت بدور على اي مكان استخب فيه وكنت بدعي أنه ينسي انه متجوز عدي ربع ساعه وهو بيدور عليا فى الشقه دخل فى كل اوضه مره واتنين وتلاته لحد ما قعد على السرير بتعب ورن عليا حاولت اكنسل لقيت واقف ومكتف ايديه وشكله كدا هيموتني
‏ايسل بخوف : طبعا انت متربي ومش هتمد ايدك على نسوان زي صح
‏شادي
الجميع دعواتكم ليا نهارده كتير 🤲🤲

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مشوار حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى