روايات

رواية مشوار حياتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا محمد

رواية مشوار حياتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا محمد

رواية مشوار حياتي الجزء الحادي عشر

رواية مشوار حياتي البارت الحادي عشر

رواية مشوار حياتي الحلقة الحادية عشر

ماما:امتي واخلص منك هتموتيني
ايسل:كل دا علشان قولت ماما
ماما:بت اخرسي بقولك ما تاخريش فى الشغل علشان خطيبك جاي النهار
ايسل بعصبية ممزوجه بسخريه :لسه انا معرفش غير من يومين أما بارد صحيح كل يوم هنا بقولك اي ماتجيبي سرير وينام عندنا بالمرة
ماما: وماله يحبيبتي خطيبك يشرف فى اي وقت
ايسل بعصبية: لاء بقي غداء وعشاء كل يوم ليه
ماما: بلاش غلبه غوري من وشي
دخلت اوضتي بدل ما تشل
ايسل:ينفع كدا يا فريده كل يوم يجي ليه وكاله من غير بواب
فريده: عصبيتك دي هي اللي بيضيع حقك ‏

 

‏ايسل :كده كده بيضيع سبيني ابعبع باللي جوايا
‏روحت الشغل وروحت بدري علشان خطيبي الى عنده محن زياده حبتين تلاته عشر انا معنديش مانع بس وحده وحده يعرفني وأعرفه يخطف قلبي وبعدين يقول محن براحته فوقت من أفكار على رنت الفون اهو ياجماعه
شادي: ‏حبيبتي خلصتي شغل
ايسل بخنقة:اهو ‏ممكن بلاش حبيبتي دي انت اجنبي عني
شادي بمرح: ‏لا عربي ههههه
ايسل بقرف: ‏نينينيني مش حلوه
شادي: ‏حطيلها سكر
‏عصب عني ضحكت من دمه سم اه والله
‏شادي:ضحكت يعني قلبها مال
ايسل : ‏او مات عادي
‏انا هقفل دلوقتي وكمان شويه هرن سلام
‏بليل على عشا ماما كانت عامله اكل ياخرابي كريب على طواجن فراخ ولحمه ومكرونه بشامل بصراحه يعني بدات احب

 

العريس والله ماما مخلتنيش اعمل حاجه خافت ابوظلها الاكل وموضوع الجواز ميتمش
شادي بحب: ‏تسلم ايدك
ايسل: ‏دي ماما إلى عاملت بس انا جبتلها الطماطم والفراخ من الثلاجه
شادي بصدمه: ‏نعم
ايسل: ‏اسالها انا اكدب لاء وانا كمان اللى رسيت الاكل
شادي بصدمه اكبر: ‏ي يعني مفيش حاجه عملته
‏ايسل بفرحه: عملت صنية بسبوسة تتاكل بصنية
شادي ابتسم: ‏لدراجاتي حلوه
ايسل بهمس: ‏لا هي لزقت فى الصينية
‏انت موت ولا ايه مالك كان شكلة زي الصنم من الصدمه
شادي بتوتر: ‏ط طب ممكن كوباية شاي
‏ايسل بتنطيط: جيت فى ملعبي
‏انا عليا كوباية شاي تاكل صوابعك وراها من الندم انك طلبتها
‏مشي وسابني الاه وهو دا اسمه ايه يلا مش مشكلة
‏شادي بعدها بطل يهتم بيا وتلقائي بقيت بفكر بيه دمه كان يلطش بس احساس حلوه اوي اوي اوي أن فى شخص مهتم بيك يسال عليك أو انك تفرق مع حد دا بحد ذاته كفيل انك تشعر بالسعادة كان اولاين بعت رساله على الواتس اموشن غضبان😡

 

‏شادي بسرعه: مالك
‏مش بتكلمني ليه
‏شادي بحزن: كنت تعبان حقك عليا
خوفت و ‏مقدرتش استحمل عايزه اطمن عليه رنت عليه فون
ايسل بخوف: انت كويس مالك
شادي بصدمه: بجد انا فارق معاكي
ايسل بتوتر: ااااكيد
شادي بخبث: ليه
مكنتش عارفه ارد هو انا ليه خوفت عليه انا حبيته ولا دا فراغ عاطفي وعايز اي حد يارب احميني من نفسي
شادي : روحتي فين
معاك
بقولك ليه فارق معاكي
ع علشان خ خطيبي
كويس انك لسه فاكره
وانا امتي نسيت
ضحك بستهزاء: ايسل انا بحبك لدرجة الجنون وعندي استعداد احارب الدنيا بحاله بس لو فى بس قبول مش هقول حب او اشوفك بتحاولى معايا

 

ايسل:تقصد ايه
اقصد أن علاقتنا انا بس الى بحاول اخليها تكمل وانت ولا هنا انا تعبت من حقي ارتبط بحد يحبني مش حد مش شايفني اصلا
غصب عني دموعي نزلت لدرجاتي بيحبني وانا ولا هنا كل دا فى قلبه وساكت دا طلع شخص كبير مش تافه
ايسل بتحاول تكون طبيعيه: عايز تسبني
شادي :***
ياتري شادي هيسبها ؟؟
طيب هترجع تكلم سيف تاني؟؟؟
الجميع ياريت رايكم تكمل مع شادي ولا سيف؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مشوار حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى