روايات

رواية مشوار حياتي الفصل الثلاثون 30 بقلم نورا محمد

رواية مشوار حياتي الفصل الثلاثون 30 بقلم نورا محمد

رواية مشوار حياتي الجزء الثلاثون

رواية مشوار حياتي البارت الثلاثون

رواية مشوار حياتي الحلقة الثلاثون

دخلت العمليات بعد ساعتين طلعت الممرضه بطفلين
الممرضه: مبروك بنت و ولد زي القمر
شادي بلهفه: المهم ايسل كويسه
الممرضه بابتسامه لهذا العاشق: زي الفل وهتتنقل لاوضه عاديه وتقدر تشوفها
شادي ما ستناش تكمل كلامها ولا شاف عياله وروح لطفلته لحبيبته
شادي وهو بيقبل ايدي وكل حته فى وشي: حمد لله على السلامه انا حاسس اني انا إلى ولدت مش انتي من الخوف
ايسل وهي بتاخده بحضنه: انا كويسه علشان انت فى حياتي يا حياتي وطبعت بوسه على شفايفه
بقولك فين الاولاد
شادي رفع راسه: مقدرتش اشوفهم قبل ما اشوفك
ايسل بحب : طيب روح هاتهم مش شوفتني انا عايزه اشوف ثمرة حبنا

بعد عن حضني لما الباب خبط وكانت الممرضه
ادتنا الطفلين كانوا صغيرين اووووي ضمتهم فى حضني وشادي ضمني وصورنا احنا إلى الاربعه
شادي اخد البنت وقال هيسميها اسيل من اسمي
وانا كمان سميت الولد اياد من اسمه برضو
روحنا البيت واخد الطفلين ونيامهم فى اوضة الاطفال كنت معترضه لكن حسيت أن شادي بقي يغير من عيال فوافقت ودخلت اوضتي غيرت ولبست فستان احمر بكتف واحد وسبت شعري وحطيت روج
دخل بسرعه وهو بيضمني من ضهري وبيهمس: وحشتيني يا حته من قلبي لفيت ليه وانا بتشعلق فى رقبته وبهمس : وانت كمان وحشتيني
شادي بتحزير: ايسل اوعي تهمليني وتحبي عيالنا اكتر مني
ضمته اكتر وانا بقول: لو بحبهم بحبهم لأنهم ثمرة حبنا وانك انت ابوهم
شادي كل يوم بيثبت ليا اني اخترت صح بيشيل معايا الاطفال ومش زي الأزواج إلى بعد ما نراه تخلف ينام في اوضه بهدوء ويسبني مع عياله لاااااااء كان بيشاركني وبرضو ينام فى حضني
شادي بزهق:يوووووه بقي صدعت
ايسل بدموع: اعمل ايه انا بسكت واحد التاني يعيط
شادي بحنيه : خلاص وانتي قمر اوووووي بقولك
ايسل بكسوف: عيب مش دلوقتي

شادي بسخريه: فهمتي ايه انا بقول تاخدي عيالك وتطلعي بره الأوضه
ايسل : حرام ياشادي انت مش بتشيل المسؤلية ليه
شادي : علشان متتعودش على شيل يلاااااااا بره انت وعيالك
ايسل : طيب على فكرة بقي ولو مجاتش معايا وشاركتني أن انيمهم لوحدي هنام معاهم وشوف بقي هاتان لوحدك ازاي
شادي بتلاعب: هتعرفي تنامي من غير حضني مستحيل حبيتي انت مكان الوحيد حضني إلى بتنسي فيه كل دنيا صح يا ايسل
ايسل بتأثير : ايو ص بتفوق اوووووف عليك واخد ايان وبعد كدا اسيل نيمتهم بصعوبه
كنت عايزه انام بس مش عارفه سمعت وهو بيتكلم فى تليفون بصوت عالى ومعالي اسبيكر الموبيل
_احنا عملنا لك تحذير ولفت نظر عشان بتتاخر
شادي : يا فندم كل شهر المرتب بيتأخر عمري عملت معاكوا لفت وجزر اللى بتعملوه معايا ده
_ احن هنهزر يا شادي
شادي : تمام يافندم
طلعت وحطيت ايدي على كتفه وهو ضمني ليه بقوه
ايسل بمرح: شكلك هتبقي عاطل يا حبيبي

شادي : يبت دا انا يعتبر مدير شركه الاساسي
ايسل بضحك:واضح ما انا سمعت المكالمه
شادي :استري عليا
ايسل بمزح : ابدا ابدا وهفضحك واقول مدورها وحامل فى الحرام
شادي وهو بيجري وراها : لازم تتستري عليا وتجوزيني
ايسل وهي بتجري: ابدا ابدا

مسكت اهووووو قالها شادي هو بينتشها داخل أحضانه
شادي بحب : قولى بحبك
ايسل بدلع : تؤتؤ بعشق
شادي بحب شديد : قولى انت حياتي
ايسل برقه : تؤ تؤ اغلي من حياتي
شادي وهو يقبلها : انتي رفيقة دربي و سندي عندما يضيق بي الحال ووحي لحل مشاكلى بكلمه بهمسه اختا لي عندما اشكوا أما ليا عندما امرض انت اما لاولادي انت الحياه والمسؤول الاول فى تكوين بيتي على الإسلام والأخلاق بحبككككككككگككككككك
ايسل بحب شديد ومرح : العيال نامت يا كبير
شادي بعشق شديد وهو يقبلني : وماله
“فكرة الجواز تتلخص ف ان ربنا يرزقك براجل عينه مليانه،سوي،مش غلاط،تتحبي من اهله،القليل منك يكفي والكثير من غيرك ما يكفهوش ولا يحبه”
تم طب فيه احلى من كدا نهاية

تمت..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مشوار حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى