روايات

رواية مشاكل عائلية الفصل الثامن 8 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الفصل الثامن 8 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الجزء الثامن

رواية مشاكل عائلية البارت الثامن

رواية مشاكل عائلية الحلقة الثامنة

– اية مصحيكي زعلانه مني.؟
= زين!
– لا سوسن ، انا جبتلك دول عشانك اصالحك اتفضلي خدي
= زين انا مكنتش
قاطعها: اصبري بس انا الى هتكلم ياستي امسكي كده
فتح واحده شوكولاتة من الى كان جايبهم ليها وحطها فبوقها
– مبدئيا انا اسف عشان زعقت فيكي ثانيا انا مقدر انك مقلتيش لبابا على كلامي معاكي وانك اعتبرتي انوه بينا
ثالثا بقي ياستي انا كنت مع اسر من شوية
= اسر!
– اها واتكلمنا في..
فلاش باك#
– منور يا زين ياحبيبي كنت عارف انك جي
= لا ياحبيب اخوك انا مخنوق وجاي المكان بتاعي
– قصدك مكانا احنا مكتشفين المكان سوا ولا نسيت
= اها قصدك واحنا صغيرين شوية وكنا صحاب يعني وبنتشارك وكده؟ لا مش فاكر.
اسر ابتسم: كنا اقرب اتنين لبعض
زين ببرود: كنا اها
= انا مش هعمل زيك وعلى الاقل هفهمك
– وفر يخويا الفهم لنفسك انا خلاص مش عايز حاجه تربطني بيك
= كلمني بأسلوب احسن من كد انا هبقي جوز اوختك
– على جوثتي
= طيب نتكلم جد
– يا يلهوي عالضحك لما يدق بابك فجأه
(زين يقصد ان اسر طول عمره مش بيتكلم جد)
= انا مكنتش بحب اختك من بدري ومخبي عليك زي ما انت فاكر انت كنت شايف ده ، وده صح اها لكن انا الى مكنتش اعرف اني بحبها!!
– بجد والله؟؟
– ايوا انا كذا بنت اشوفهم كنا بنبقي زمايل وبيحاولوا يقربوا وانا ببعد مش بلاقي فيهم حاجه تشدني ، مكنتش اعرف هو لما احب هحس ب اية معرفتش غير لما اختك تاهت
= مش فاهم؟
– وقتها كنت هموت من القلق لما ملك اختي رنت وقالتلي سيليا نزلت وسابتنا ، وقتها كنت بدور زي العبي**ط وانا حاسس اني ضيعت حاجه مهمه مني لحد ما لقتها وقلبي الى كان هيخرج من ضلوعه بدأ يهدي لما شوفتها واطمنت اني لقتها وقتها فهمت كل حاجه واتأكدت اني بحبها مش بعتبرها زي اختي على حسب ما كنت بقنع نفسي ، وعمري ما اتماديت معاها او اتكلمنا مثلا كل كلامنا ازيك عامله اية وبمشي واسبها مع ملك اختي وخلاص
– ولما الموضوع كده ليه معرفتنيش يوم ما تاهت
= كنت هقولك و اتفاجئت بعدها انك خطبت فجأه فا اديقت
– اها فا قررت متقوليش
= اها يا زين قررت مقولش عشان انت طردتني بره حياتك
– انا ساعتها بقي مكنتش عارف اني هخطب اصلا!
= م انت مكنتش قديس لوحدك يخويا انا كمان مكنتش اعرف اني بحبها
اسر بصله ومات من الضحك: فينا عبط من بعض
زين ضحك: والله اها تشوف الواحد من دول 15 سنه و ماشي بأربعه وبيكلم خمسين واحده واحنا مجربناش نحب وعندنا 22 سنه اهو
اسر: مممم يعني بتحب ليلي اوي بقي
زين هز راسه بنعم: وانت طلعت بتحب سيليا اوي؟
اسر هز راسه برضو وبعدين بصوا لبعض والاتنين قالوا فنفس الوقت& هتتجوز مع بعض!؟
قعدوا يضحكوا على خطتهم الى بقالها 12 سنه لما كانوا عيال انهم يتجوزوا سوا واخيرا هتتحقق..
باك #
– كل ده حصل يا زين!
= اها يا قلب زين كان مجرد سوء تفاهم وعلفكره يا ليلي انا مكنتش هجبرك على حاجه بس كنت متغاظ لاني فاكره مخبي عليا انوه بيحبك وده مينفعش
– وانا مكنتش هزعلك يا زين
زين حضنها وطبطب على راسها: يبختي بأختي القمر دي
سيليا ضحكت: طب يعني كده انت وافقت بس انا لسه متردده
زين: صدقيني اسر اطيب حد ممكن تقابليه وفيكم تفاهه من بعض وبيحبك جدا زي ما قولتلك فالنهايه القرار ليكي لكن اديله فرصه اتفقنا.؟
سيليا: حاضر
فجأه دخل عليهم احمد
زين: بسم الله الرحمن الرحيم انت مش نايم؟
احمد: انتوا جيتوا اوضتي تعملوا اية اخرجوا عايز انام
زين قرب منه: انت كويس!!
سيليا بقلق: زين احمد كان بره مكنش نايم!
زين بصله بشك ومسك وشه جامد: انت شارب اية
سيليا برقت واحمد وقع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مشاكل عائلية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى