رواية مشاعر متشابكة الفصل الرابع 4 بقلم منة عاطف
رواية مشاعر متشابكة الجزء الرابع
رواية مشاعر متشابكة البارت الرابع
رواية مشاعر متشابكة الحلقة الرابعة
علي ساب الموبايل وقام يفتح الباب لقاه اخوه عمار
علي بصدمه..عمار
عمار..وحشني اوي ي خويا
علي …انت اكتر والله
ودخلوا في حضن بعض
خرج عمار من حضنو وهو بيقول
عمار..مش هتدخلي جوه ولا فية حد
علي …لا ظريف يلا مفيش لا حد وسبت
عمار..انا برضو اللي ظريف وسابو ودخل
علي قفل الباب ودخل وراه
علي…تشرب ايه
عمار. ده بيت اخويا وقت م اعوز هقوم اعمل علطول
علي.. حبيبي
دام السكوت لفتره
عمار. ايه اللي خلاك تسيب البيت وتمشي
علي …عادي
عمار.. عادي تسيبنا ٧ سنين وتقول عادي امك اللي قلبها بيتقطع عليك كل يوم وتقول عادي هو عادي فعلا
علي…طب م هيا السبب
عمار..هيا السبب في ايه طب وابوك ابوك اللي كل يوم خناق وزعيق الواحد اتخنق من البيت وانت سيبتنا وهربت طب انت عارف ان انا فكرت اهرب زيك بس خفت عليها لاني شوفتها وهيا حزينه بعد م سبت البيت ف رجعت عن قراري كانت كل يوم تقولي عملت ايه دورت علي اخوك عملت ايه طمني عليه والنبي وانا مش ارضي اقول ليها حاجه عن مكانك لاني عارف تصرف والدك وقتها هيكون عامل ازاي ف خبيت عنها المكان ولما زهقت من الخناق جيت عندك
علي..هو انت مفكر اني محاولتش ارجع انا رجعت البيت ولكني قبل م ادخل
سالم بعصبيه…انا مش هسمح انو الشخص ده يدخل بيتي تاني
سلمي..بس ده ابني
سالم..ده مش بقي ابني انا اتبريت منو خلاص انا لا عايز اسمع اسمو في بيتي ولا اكنك خلفتي حد باسم علي ده ابداً
علي..انا قررت من يومها اني مش هرجع تاني البيت ده تاني
قام عمار وعيونه مليانه دموع
عمار…والنبي سيبني ابات عندك يومين ابعد عن المشاكل
علي بضحكه…تمام
عمار..خرج من حضنو
وقام يستكشف الشقه
وهو بيقول
عمار..م اشوف شقه الدكاتره بتبقي عامله ازاي
علي…عامله ازاي ايه يعني
عمار..استني ايه ده يبني ايه كل التراب ده انت محتاج تروق البيت ولا اقولك علي فكره احلي
علي..اتحفنا
عمار.. تتجوز
علي ..انتي بتقول ايه.
عمار. تتجوز واشوفك في الكوشه عايز اتجوز ي رجاله واخويا مش عايز يساعدني بإنو يتجوز علشان اتجوز
علي بضحك…طب م انت متتجوز عادي ي ابني فيها ايه
عمار..تصدق م فيهاش حاجه
وبدأو يضحكو
عند مريم اللي قاعده في اوضتها ماسكه الورقة والقلم واي حاجة تيجي في دماغها تكتبها
اما زالت تحبني ام انك نسيتني ونسيت حبي لك 🖊️
مريم قامت تقوم تعمل اي حاجة
بدل الملل والاكتئاب اللي هيا فية
شغلت اغاني وبدأت ترقص عليها علشان تروق عن نفسها
وصوت الاغاني عالي
عمار…ايه الصوت العالي ده
علي…دي تلاقي الجيران اللي فوقينا
عمار..لا الصوت من تحت
علي. يبقي انا عرفت مين
عمار.مين
علي قام ووقف في البلكونه اللي في اوضتها وفضل ينادي لغايه لما سمعته
علي…ي مريممممممم
مريم….ايه انت بتنادي
علي…اه
مريم…عايز ايه
علي…وطي الصوت شويه علشان عندي ضيوف
مريم…حاضر بس ضيوف …..
وقبل م تكمل كان عمار خرج
عمار.. انا انا الضيوف
مريم بابتسامه…اه
عمار. انا اسمي عمار
مريم..انا مريم تشرفت
عمار..انا اكتر
علي …اجيب ليكو اتنين ليمونادا
مريم…لا عسل ي عسل🙂
علي…طب شكرا يستي ممكن توطي الصوت
في الوقت ده كان في بنت معديه في الشارع اول ك شافت مريم اتصدمت
ليلي بصدمه…هيا ولا مش هيا هيا بجد هيا
وطلعت علي العماره اللي هيا عايشه فيها
ليلي خبطت الباب
وفتحت ليها عبير
ليلي…هو اللي انا شوفتو ده صح
عبير. ايه هو
ليلي بدموع…مريم هنا بجد
عبير…اه ي قلبي.
ليلي…طب وسعي كده لو سمحتي
ودخلت البيت وعلي اوضه مريم جري
عبير بضحك ..مجنونه والله
كانت مريم بتتخانق هيا وعلي وعمار حاطط ايدو علي خدو وبيتأمل
ليلي ..مريممممم
مريم…اول م شافتها اتصدمت وافقت مكانها
ليلي. ….مريم حبيب الملايين
مريم…. ليلي قلبي انا✨
وجريو الاتنين علي حضن بعض
ليلي وهيا بتضرب مريم علي ضهرها
ليلي…بقي ي كلبه تسيبيني ده كلو ومش تسألي عني وتبعدي كل ده
ي كلبة
مريم…معلش ي قلبي الظروف
خرجت ليلي من حضنها
ليلي…ايوه ي عم انا هبقي عمتو امتي بقي قولي يلا
مريم…حامل ايه
ليلي.. مش انتي متجوزه
مريم.. لا
ليلي…امال ايه ي وليه
مريم.. مطلقه
ليلي….اه مطلقه ايه مطلقه طب امتي وازاي واشمعنا
مريم…مش وقتو والنبي جعانه عايزه آكل
خرجت مريم تشوف علي اللي كان واقف مستني
مريم.. هنطفي الاغاني اهو سلام بقي وقفلت البلكونه ودخلت
عمار فطس علي نفسو ضحك
عمار..طب واللة البت دي عسل
علي. عمار احترم نفسك
عمار وهو بيشاور علي بوقو انو قفلو
ودخلو هما كمان
عمار.. بس الشقه دي حلوة
علي بهيام…اويييي
علي قصدي…اه فعلا الشقه مريحه
عمار بضحك…ايوه ايوه شكلك وقعت ومحدش سمي عليك
علي…قصدك ايه.
عمار. بتحب ي باشا.
علي…انت بتقول ايه ي ابني وهو بيقوم محاولا تغيير الموضوع م تيجي نلعب بلايستيشن
عمار ..اديني دراع يلا
وفضلو يلعبو
عدي يومين علي القعدة دي
عمار….انا هروح البيت وهبقي آجي اقعد معاك تاني
علي. ماشي ي خويا مش تتأخر شكلي اتعودت عليك ي واد انت
عمار…حبيبي
عمار وهو نازل
كانت طالعه ليلي
عمار…اول م شاف ليلي وقف
عمار…اوههه
ليلي…في حاجه
عمار..اه
ليلي بابتسامه..الشارع اللي وراه🙂
عمار بصدمه…ايه ده
ليلي…عسل يلا
عمار.. حصل
ليلي بعصبيه..ولا انت مش عارف انا مين
عمار بابتسامه سمجه..لا
ليلي ..باردددد
عمار ..شكرااااا
ليلي. ولاااااااا
عمار..اعععععع
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مشاعر متشابكة)