رواية مسك الأسد الفصل العاشر 10 بقلم دعاء صلاح
رواية مسك الأسد الجزء العاشر
رواية مسك الأسد البارت العاشر
رواية مسك الأسد الحلقة العاشرة
اسد:السلام عليكم ورحمه الله ازيك يا عمي
محمد والد مسك: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازيك يا ابني
اسد :الحمد لله يا عمي انا كنت عايز أن الفرح يكون الخميس الجاي
والد مسك بأستغراب : بس ليه السرعه دي
اسد بتوتر :عادي يا عمي كده كده كتبنا الكتاب خلاص
محمد :طيب ناخد رأي العروسه الاول
اسد بأمتنان : تمام شكرا يا عمي
محمد :انا معملتش حاجه الخير والبركه فيك يا بني
اسد : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته استودعك الله يا عمي
محمد :خير ما استودعت
اسد ذهب الي مسك في الغرفه
اسد : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته عمله ايه دلوقتي يا روحي
مسك بكسوف:كويس الحمدلله في زحام من نعم الله
حور بضحك :نحن هنا
ادهم بضحك:بس يا فصيله
اسد بفرح :انا كلمت باباكي
مسك بأستغراب:ليه
اسد بحب: علشان نحدد معاد الفرح واتحدد فاضل رأيك
مسك بصدمه :ايه السرعه دي حتي كتب الكتاب كان بسرعه
اسد بضحك :اما لو عرفتي امته هتقولي ايه
مسك : اتفضل قول
اسد بضحك :يوم الخميس
مسك بصدمه اكبر :انت قولت ايه
اسد بضحكه سحرتها :يوم الخميس في حاجه
مسك بضحك على ضحكته : لاء مفيش يا استاذ بس انا مش موافقه انا لسه عايزه اقعد معا اخويه ملحقتش اقعد معاه
ادهم بضحك:حبيب اخوك
مسك بضحك :تسلم يا شق
حور بضحك:هو اخوكي ده يطاق ثانيه ده انا لو منك اتجوز علشان اخلص منوا
ادهم بغيظ :دي تخلص منك انتي يا سوسه
اسد ومسك ضحكوا علي سوسه
حور بعصبية :عايزه الواد ده في حاجه يا مسك قبل ما يموت
مسك بضحك:تسلم يا معلم مش عايزاه
ادهم بغيظ :كده تبعيني يا شق وريني بقي يا ست حور هتعملي ايه وطلع لسانه
حور بغيظ شديد 😡:انا هوريك
وجريت وراه لحد ما مسكتوا وعضتوا تاني بس اجمد من المره اللي فاتت
ادهم بألم :اههه يا بنت المجنونه
حور بغيظ :امك اللي مجنونه يلا
احم انا اسف يا ياسو
ادهم بخبث:اول ما اروح هقولها على اللي انتي قولتيه 😜😜😜
حور بغيظ :محدش قالك أن الفتنه أشد من القتل
ادهم : خلاص مش هقولها علشان مزاجي مش عايز كده😛
مسك بصوت عالي :بس يا شويت اطفال
اسد بضحك :حرام عليكم جننتوا رفيقة دربي من قبل الفرح انا اخدها مجنونه بقي
مسك بزعل طفولي :انا مجنونه ماشي انا مش موافقه على أن الفرح يوم الخميس
اسد بصوت عالي:لاء والله انا اللي مجنون خلاص يا رمضان قلبك ابيض
مسك بضحك:كده موافقه علشان بس ماما متحسش بحاجه و تقلق عليه
اسد بفرحه باس على رأسها : تسلملي يا رفيقه دربي
مسك بحب: اللهم امين و اياك يا رفيق الجنه
حور :يلا نروح
مسك :انا بردوا عايزه اروح
اسد :طيب يلا اروحكم
ادهم :انا بردوا هروح معاهم
اسد :ماشي يا صحبي
في البيت
ياسمين والدة مسك:ازيكم يا حبيبي
جميعهم : كويسين الحمدلله انتي عامله ايه يا ياسو
ياسمين:كويسه الحمدلله يلا علشان تتغدوا
بعد مرور الوقت جاء صباح يوم الخميس كان اليوم ملئ بالعمل
مسك كانت ترتدي فستان ابيض شديد الجمال وخمار ابيض وتاج ونقاب كانت عايزه تفجأ اسد بالنقاب
حور كانت ترتدي فستان اسود كان شديد الجمال وخمار بالون النقوش الذهبي الذي توجد علي الفستان ونقاب كانت أيضا تريد ارتدائه معا رفيقتها الي الجنه لأنهم أخذوا قرار الخمار مع بعضهم أيضا
كانوا الاتنين شديدين الجمال
ذهبوا إلى صالة الأفراح الكبيره الفرح كان قاعتين لانه كان فرح اسلامي
عند اسد ومسك
اسد بأنبهار :ايه الجمال ده كلوا
مسك بكسوف:شكرا
عند ادهم وحور
ادهم خبط في حور
ادهم :انا اسفه بجد مكنش قصد ي
حور :ولا يهمك مفيش مشاكل
ادهم بأستغراب في نفسه :انا سمعت الصوت ده قبل كده فين
ادهم بصدمه :القمر دي حور
ادهم كان عايز يتأكد بصوت عالي:يا انسه يا انسه
حور رجعت تاني :نعم في حاجه حضرتك
ادهم بضحك:هو انتي حور الله يخرب بيتك
حور بتوضيح :اولا انا حور ثانيا مينفعش تقول يخربيتك ابدلها بيعمر بيتك
ادهم :تمام يا حريتي
حور :كنت بتقول حاجه
ادهم بغيره :لاء مقولتش حاجه اتفضلي ادخلي القاعه علشان في شباب هنا كتير
حور :تمام دخله
عند اسد ومسك
مسك :يلا روح عند الشباب علشان البنات عايزه تفرح وترقص
اسد: تمام بس هنرقص الاول
مسك بحب:طيب يلا
اسد قام هو ومسك ورقصوا كتير لحد ما مسك حست بدوخه جامده
مسك كانت بترقص ومره وحده اسد كان مسكها وحضنها وشلها ودوخها مره وحده حس بأقل جسمها بيبص عليها علشان يطمئن عليها لقيها اغمي عليها شلها وجري علي المستشفى
بعد مرور بعض الوقت
الدكتوره طلعت من أوضة مسك جري عليها اسد :مسك ملها يا دكتوره
الدكتوره :عملت جهد كبير علشان كده تعبت عايزه راحه
اسد : الحمدلله
حور بعياط : الحمدلله انها كويسه
ادهم:هو انتي يا بنتي بتخترعي العياط يا عيوطه
حور :انا مش عيوطه يا رخم
دخلوا عند مسك الاوضه والدكتور طلب اسد
عند اسد والدكتور
اسد بخوف : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ازيك يا دكتور خير
الدكتور: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته الحمدلله كلوا خير المدام لزم تكون في راحه وهيا مستحملتش الكيماوي الاحمر التقيل هدلها بعد كده من الخفيف الاصفر
اسد :اهم حاجه تكون كويسه
الدكتور:أن شاء اللّه هتقوم بالسلامه
أسد:اللهم امين
اسد اخد مسك وراح الفيلا وكل واحد روح بيته
عند اسد ومسك
اسد بحب:ارتاحي يا حوريتي انا هعمل اكل واجيلك
مسك بحب:انا هقوم اعمل الاكل
اسد بضحك :لاء يا حبيبي انتي هتفضلي قعده ترتاحي وانا هجرب حظي في المطبخ
مسك :طيب لو عزت حاجه انا موجوده
اسد :تمام
مسك سمعت صوت عالي جاي من المطبخ اتخضت
يتبع…
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مسك الأسد)