روايات

رواية مريض نفسي (حب بطعم السم) الفصل الثالث 3 بقلم بسملة تامر

رواية مريض نفسي (حب بطعم السم) الفصل الثالث 3 بقلم بسملة تامر

رواية مريض نفسي (حب بطعم السم) الجزء الثالث

رواية مريض نفسي (حب بطعم السم) البارت الثالث

رواية مريض نفسي (حب بطعم السم) الحلقة الثالثة

جيمي :ااه الي سابتك دي
فؤش بغموض :اه هي .. هي كانت هنا
..
#: فين الزفت ده انا دماغي وجعاني اووي ااااه
..
:أيييه ده انتي يا بني ادمه انتي ..ازاي تعملي فيا كده انتي متعرفيش انا مين
..
” احببت مريض نفسي ”
Part 3
شويه وببصي في الساعه لقيتها 2 بليل ايه ده الوقت جري اوي و شويه ونمت علي نفسي بس صحيت علي صوت حركة في الأوضه .. ايه ده 😳😳
في خيال حد بصيت في هدوء من غير متحرك من مكاني علي السرير لقيته فاضي وفهمت أن المريض ده قام وبس بيعمل ايه غمضت عيني بهدوء و مثلت اني نائمه
#: فين الدواء انا دماغي واجعاني اووي ..اااه
بسمله في نفسها :لا انا مقدرش اكتر من كده ..ده بيتألم قدامي واسكت مينفعش لازم اصحي و و أواجهه
بسملة فتحت عينيها وفتحت النور الي جمبها :بدور علي ايه يا استاذ
المريض لفلها و سكت واقعد يتأمل فيها وبعدين لقيته في ثانيه جري ناحيتها ومسكها من رقبتها وعايز يموتها ..بس بسملة مدتش اي رد فعل خالص كل الي عملته ابتسمت و هو علامات الدهشه بانت علي وشه
بسملة وهي مبتسمه :ايه فاكر اني هخاف انا مش فارق معايا الموت من الحياه ولا في نظرك كل الناس بتخاف منك يا هشام يا جمال
بسمولي :اباااا هشام مريض نفسي وبيخنق الدكاترة لا كده كتيير ..يلا نكمل
بس هشام ملحقش يبدي اي رد فعل لأن الحقنه الي ادتهالهوا بسمله نيمته في ثانيه الا ثانيه
بسملة وهي بتاخد نفسها :احنا جامدين برضوا 😎 و شدت هشام لغايه السرير ونيمته تاني و خرجت جابت حاجات ورجعت تاني و ….
__________________
النهار طلع و كنزي صحيت هي وشهد و لارا
كنزي :يلا يا لي لي نروح لخالوا
لارا :يلا
شهد :استني اجي معاكوا
وراحوا عند فؤاد وجيمي
كنزي وهي بتدخل : صباح الخير
جيمي :صباح النور
كنزي شافت التقارير الطبية بتاعت فؤش وكشفت عليه :الحمد لله انهاردة احسن هو ممكن يفوق في لحظه
جيمي :الحمد لله
لارا وهي بتشد جيمي من البنطلون : سيمي ..انا عايزة الوح البيت
جيمي :حاضر بس لما عمو فؤش يفوق
لارا كشرت بطفوله بس
كنزي :طب استأذن أنا ..وجت تخرج سمعت حركه لما لفت لقت فؤش بيفوق
كنزي بفرحه بس مبينتش :استاذ محمد فاق وراحت تكشف عليه
كنزي :طب الحمد لله هو كويس جدا
جيمي :طب هو ممكن يخرج امتا
كنزي :اول الاسبوع الجاي كده
لارا:انهاردة السبت يعني اسبوع اعع عايزة اروح ل اللعب زمانهم جعانين
شهد :طب وانتي مش هتاخدي الدواء بقا عشان انتي كمان تخفي
لارا بتذمر :لا
شهد طلعت شوكولاته من جيبها : طب وكده
لارا بفرحه اخدتها:فين الدواء
شهد :طب يلا تعالي معايا و مشيوا مع كنزي ..كل ده و فؤاد لسه بيفوق
فؤش بتخريف :كنزي ..حبيتي انتي جيتي تاني
جيمي بمرح :يا خاين من كنزي دي أن شاء الله
فؤش بتعب :كنزي مين هي كنزي كانت هنا وانا فين وايه الي حصل
جيمي :طيب بص انت عملت حادثة وبتتفسح في المستشفي تمام
فؤش ضحك بتعب :تمام
جيمي :مين كنزي
فؤش :كنزي يلا البنت الي كنت بحبها
جيمي :ااه الي سابتك دي
فؤش بغموض :اه هي .. هي كانت هنا
جيمي :معرفش هو كان في اتنين دكاترة هنا وهنا الاتنين بنات
فؤش :انا متأكد اني شوفتها اكيد مبحلمش
جيمي :فكك دلوقتي انتي احكيلي ايه الي حصل ..
فؤش :…
________________________________
وشدت هشام لغايه السرير ونيمته تاني و خرجت جابت حاجات و رجعت تاني و قبل ما تدخل عملت حاجة نادت بعلو صوتها في الدور و جمعت الناس
بسمله : بصوا بقا انا اسمي دكتورة بسملة و دكتورة نفسيه و بعالج الحاله 606 و مسمعش نفس حد ولا الاقي حد قرب من الباب تمام
وكل ده تحت همسات الناس الي في الدور بين الحقد والتغزل في جملها وبين الدهشه
و دخلت الاوضه وقفلتها وراحت ناحيه هشام وربطت ايديه و رجليه في السرير بحبل قوي
بسملة :ايوه كده انا اربطك احسن ما تموتني انا عايزة اعيش برضوا و انت عامل بالنسبالي زي جون سينا كده
وراحت جابت الاكل و قعدت علي كرسي جنب السرير
و بعد 10 دقائق
هشام بدأ يفوق وهي كانت عارفه عشان مده الحقنه خلصت
هشام فاق ولقي نفسه مربوط و بغضب :أيييه ده انتي يا بني ادمه انتي ..ازاي تعملي فيا كده انتي متعرفيش انا مين ..وكل ده وهو بيتحرك في السرير بعصبيه و بيحاول يفك نفسه
بسمله ببرود: ريح نفسك مش هتعرف اهمد بقا
هشام اتعصب اكتر من برودها وفضل يحاول لحد ما تعب هو جسمه الفترة الأخيرة بقا ضعيف اووي
بسملة جابت الصينيه حاطتها علي رجلها وبدأت تعمل سندوتشات ليه : تاكل
هشام نفسه ياكل بس كبريائه منعه : لا
بسمله :تمام .. هو انتي عندك كام سنه
هشام :مل.. وقاطعه أن بسمله دخلت السندوتش في بوقه
بسمله بإبتسامه :مقولتليش سنك برضوا كام هشام جه يتكلم راحت مظخلت السندوتش تاني في بوقه وفضلوا علي نفس الحال لغايه ما أكلته الامل كله
بسملة :بص اكيد الشرب كمان مفهوش اضراب هتشرب العصير يعني هتشرب و شربته العصير.
بسمله بابتسامة من نظرة هشام الناريه ليها وهي بتلم الاكل وبتظبط الدنيا : صايعه برضوا طريقه الاكل صح 😉
و هشام مردش طبعا
بسمله : يلا يا بابا عشان ناخد الدواء ..هشام مردش ك العادة بس بسمله قعدت تفكر في طريقه جديدة تخليه ياخد الدواء بيها
وهي بتفكر خطر في دماغها فكرة أنها تروح تحط الادويه في بوقه كده وخلاص
بسمله لنفسها : ايوه اعملها ايه يعني ..عادي هروح فاجأة وخلاص ..خرجت الادويه وحاطتها في ايديها و راحت نحيته
بسمله :هشام
هشام مردش
بسمله : هشو
هشام :متقوليش الزف..وكانت بسمله حطت البرشام بقه
بسمله بسماجة ناولته كوبايه المايه : خد بلع و بعدين هلل
هشام اخدت الكوبايه وفجاه…..
كاااات

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مريض نفسي (حب بطعم السم))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى