روايات

رواية مراية الحب عميا الفصل الخامس 5 بقلم المنتقبة

رواية مراية الحب عميا الفصل الخامس 5 بقلم المنتقبة

رواية مراية الحب عميا الجزء الخامس

رواية مراية الحب عميا البارت الخامس

رواية مراية الحب عميا الحلقة الخامسة

هو انا ممكن أسالك سؤال؟
ارغي
بت اضبطي علي فكره انا كنت شغل علي توك توك قبل معمل كل ده
هههعههععع كمل كمل ها كنت هتسألني علي ايه
لأه خلاص 😏
لأه قول علشان خاطري انا فضوليه والله
خلي فضولك يقتلك بقه
اهون عليك
ولا اعرفك
طول عمرك ندل
بتقولي ايه!!
بقول طول عمرك بتحبني
احب مين يا شبر ونص انتي
ايه مشبهش ولا مشبهش
لأه من جهة تشبهي فا انتي تشبهي بلد بحالها
خلاص هسأل انت ليه وفقتي عليا مع انك عارفه اني كنت بحب واحده غيرك
يااااااه يا محمد جت علي الجرح
انجزي باروح امك
باروح امك!!!! هي حصلت يا محمد
بقولك ايه جوبي علي السؤال
اسمعني اول حاجه انا عارفه انك كنت بتحب بنت خالتي و كمان عارفه انك اتجوزتني علشان تغظها
وقفت من علي الكرسي و اتكلمت
و كمان عارفه يا محمد انك بتستعر مني اكمني يعني انت احلي مني بشويه يعني مش كتير و بس ده مينكرش اني حلوه و العرسان كانت بتتقدملي طوبير بس اهو النصيب بقه بس بصراحه انا كنت عايزه اعترفلك باحاجه انا اول مره احس بالامان معاك يعني الي هو اول مره احس بالحنيه من اول ما ماما ماتت تصدق انا لو مكنتش وفقت عليك كان بابا هيعقبني بابا الي لما ماما ماتت اتحجج بيا و راح اتجوز واحده اتحكمت في حياتنا
غمضت عيني و ساعتها حسيت اني لازم اقولها
محمد انا بحبك
ملقتش ردت فعل بصيت لقيته نايم!!!!!
محمدددددددددددددد
قام مفزوع ايييييييييييييه البيت بيولع
محمد انت مسمعتش حاجه صح
والله انا اخر حاجه سمعتها اني بستعر منك
اعاااااااااااااا
في ايه يا بنت المجنين
كنت متغاظه بجد يعني يا ربي يوم ما اتشجع و اقول يطلع الاستاذ نايم
بتقولي حاجه!!
بصتله بغيظ و دخلت
ههه مجنونه والله
و انا كمان مكدبش اني انشديت ليكي و اتعودت عليكي بس مستني الوقت المناسب علشان افجأك
وقتها رن تليفون محمد و دخل المكتب علشان يتكلم
في الاوضه
ماشي يا محمد بقه انا اكلمك و انت تنام لأه من لازم اروح افش غلي فيه و خرجت من الاوضه علي البلكونه بس ملقتهوش رحت نحية المكتب بتاعه و كان بيتكلم بصوت واضح
مين دي الي احبها هي اتجننت و انا يوم ما افكر احب هحب واحده بالمنظر ده
سمعت كلامه و ساعتها حسيت اني في عالم تاني محستش بنفسي غير و انا في الشارع و ريحه علي بيت بابا
طيب مين الي علي الباب
نها و دي كانت مرات ابويا
مين ست الحسن و الجمال اي الي جيبك في الوقت ده
زقيته

مين ست الحسن و الجمال اي الي جيبك في الوقت ده.زقيتها و دخلت
نها يا إبراهيم يا إبراهيم تعالي شوف خبتك التقيله
إبراهيم في ايه صوتك عالي كده ليه!!!
منه انتي ايه الي جابك اقصد فين جوزك
اتكلمت في نفسي و قالت
ياريتك كنت حنين عليا علي الاقل كنت جريت ادريت في حضنك لكن بالعكس كنت انت اول واحد كاسر بالخاطري و هازز ثقتي في نفسي
عند محمد ـ بعد ما خلص المكالمه خرج و دخل المطبخ و جاب علبة التسالي و ملأها حاجات حلوه علشان خاطر منه
خرج من المطبخ علي اوضة النوم
منه انتي لسه زعلانه مني منه!!
شال الغطا مفيش حد
راحت فين دي
دور في كل حته في البيت و مفيش حد برده
فين التليفون بتاعي رن كتير و محدش بيرد
لأاه ياربي اكيد سمعتني و انا بتكلم ربنا ياخدك يا خالد
عند منه ــــــــــــ
متنطقي فين جوزك؟ ردت منه بانفعال انا عايزه اطلق
نها نعم يا ختي
منه و الله زي ما سمعتوا كده
جريت علي اوضتي و انا مش شايفه قدامي صدقتي ما دخلت اوضتي و انهرت من العيط
انا الي غبيه عيشت نفسي في وهم كداب و اهو صحيت علي كابوس اسود
ساعتها الباب خبط. مين! سبوني في حالي بقه انا مش عاي
افتحي يا منه انا محمد
ساعتها حسيت انه قلبي وقف
عايز ايه يا استاذ محمد
افتحي نتفاهم
لأه مش هفتح خد الورد بتاعك و امشي
و عرفتي ازاي اني جايب ورد!!!!
ساعتها ضحكت زي الهبله و قالت دايما بشوف الحته دي في المسلسلات
ما انتي ضحكتك حلوه اهي؟
يلهوي علي ام غبائي محمد لو سمحت امشي علشان انا مش هخرج
طيب لو قولتلك اني أأ بحبك
كداب في اصل وشك
لسانك ده عايز قطعه
متحولش تجبر باخاطري انا سمعت كل حاجه
سمعتي ايه!!
مش مهم
وبعدين انا وحشه و انت حلو من حقك انك تحب وحده تتباه بيها قادم صاحبك
و مين قالك انك وحشه بالعكس انتي روحك جميله جداً وبعدين الي بيتباه با مراته دي محبهاش ده واخدها زينه و انا كنت بتكلم مع خالد صاحبي علي بنت خالتي مش عليكي خاااالص
خلصت كلامك
منه انا حبيتك والله
بس انا مش بحبك
مش مهم
يااه ده الواد واقع ههه طيب معلش يا محمد سبني يومين افكر
تفكري في اي هو انا بطلب ايدك!!
منه افتحي
حاضر
فتحت لقيته راكع علي ركبته
تتجوزيني
مسكت الورد و انا مش مصدقه هو ازاي يجبلي ورد و عارف اني بحب الجرجير!!!!
ساعتها محمد بصلي بغيظ وقال
فعلاً مراية الحب عميا
نعم يا حبيبي بتقول حاجه
ـ بقولك بحبك يا سرسجي قلبي
تمت.

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراية الحب عميا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى