روايات

رواية مرادي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شهد

رواية مرادي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شهد

رواية مرادي البارت الرابع والعشرون

رواية مرادي الجزء الرابع والعشرون

رواية مرادي
رواية مرادي

رواية مرادي الحلقة الرابعة والعشرون

✨عند ادهم✨
وصل مراد عند ادهم
مراد: هااا كنت عايز اي
ادهم بتسرعع: انا هاجي بكرا اتقدم لاختك مليش فيه
مراد بضحك: يبني متصبر شويه
ادهم: لا مش هصبر انا جي بكرا اخر كلام
مراد: خلاص ماشي تعالي هستناك
ادهم بفرحع وينط يحضن مراد: وحياه امك يمراد
مراد بضحك: وحياه امي
مراد: صح بقولك انا روحت ل ليلي واتقدمتلها وقرينا القاتحه
ادهم: مممم حور عرفت
مراد: حور جت معانا
ادهم بصدمه وعصبيه: يجبروتك يشيخ ازاي ليك عين تاخدها معاك انت معندكش دم انت بجد اي اللي جرالك كان يوم اسود لما ليلي دخلت حياتك فيه

 

مراد بوجع من كلام ادهم وكلام حور قبل كدا: انا فعلا قولتها تيجي وهددتها لو مجتش هجبها من شعرها بس هيا جت علشان منه ومش علشام انا طلبت كدا
ادهم: كمان انت هددتها لو مجتش هتجيبها من شعرها انت بتستعبط يمراد انت اي اللي بقيت فيه دا اتفضل يالا منغير مطرود ربنا يهديك يمراد وزي ماقولتلك انا جي بكراا
مراد:؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مراد بصدمه من كلام ادهم ويتوجه للباب: تسلم يصحبي انا كدا كدا كنت ماشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨ عند مراد✨
نزل مراد من عماره ادهم وقعد يلف بالعربيه لحد وش الفجر اول ماسمع صوت الاذان نزل عند اقرب جامع وصلي الفجر وقعد يدعي ربنا وبعدها روح ودخل الشقه وكان كلو نايم دخل هو كمان ونام علطول
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند المجهول✨
المجهول قاعد يفكر: برضو عملتي بلوك يعني مفيش سمعان كلام خالص ماشي يملك اما وريتك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور✨
صحيت حور من النوم ولبست وطلعت من اوضتها لقت معتز ومامتها صاحين
حور بمرح: جوعاااانهه يناس وكلوني
معتز بضحك عليها: همك علي بطنك دايماا
حور ببتسامه وغمزه: طبعاا يخوياا امال يكون همي علي مين يعني
ايمان ببتسامه: تعالي يحببتي عملالك اهو ساندوتشات كليها بسرعه علشان متتاخريش علي الكليه
حور وتحضن مامتها: تسلميلي يست الكل

 

حور: وانت يمعتز لابس يعني
معتز: هوصلك الكليه وهروح اشوف شغل في شركه كدا صاحبي قالي عليها
حور وبتاكل اخر ساندوتش: علي خير يباشا يالا بقا علشان منتاخرش
حور وتسحب شنطتها: باي ي ايمو
ايمان ببتسامه: مع السلامه يبكاشه
معتز: باي يماما
ايمان: مع السلامه يحبيبي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
صحي مراد الصبح علي صوت مامته
ناهد: اصحي يالاا يمراد علشان متتاخرش
مراد بفوقان: حاضر يماما قومت اهو
ناهد: تمم البس بسرعه هروح اعملك ساندوتشات بسرعهه
طلع مراد بعد مالبس وقعد علي السفره جنب مامته
ناهد: يالاا كل بسرعه علشان متتاخرش
مراد: حاضر اه صح افتكرت
ناهد: افتكرت اي

 

مراد ببتسامه: ادهم طلب ايد منه مني وقالي انه جي انهارده ان شاءلله
ناهد بفرحه: بجد يمراد احنا فعلا مش هنلاقي احسن من ادهم لمنه شاب محترم ومتربي معانا وعرفينه
مراد: ايوا انا قولته كدا برضو
مراد بخبث في سره: والله علي طرده ليا امبارح لاطلع عينك ي ادهم
مراد ويقوم من علي السفره: يالاا عاوزه حاجه يست الكل اجهزو انتو بقا وشوفو لو ناقصكو حاجه و رني عليا
ناهد: عاوزه سلامتك يحبيبي حاضر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور✨
معتز وصل حور للكليه ومشي
✨حور واتصلت بملك✨
حور: اي يلوكه فينك
ملك: ـــــــــــــــــــــــــــــ
حور: انا لسا واصله الجامعه اهو
ملك: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

حور: طب تمم باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ملك✨
كانت لسا نازله من البيت لقت تليفونها بيرن
حور: ـــــــــــــــــــــــــ
ملك: لسا نازله اهو من البيت وانت فين
حور: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ملك: طب انا جايه بسرعهه مش هاخر
حور:ــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند معتز✨
راح يقدم في شركه احمد المنشاوي للمقولات
معتز راح للسكرتيره
معتز: لوسمحت كنت عاوز اقابل البشمهندس انس
السكرتيره: اتفضل الدور العاشر واسال السكرتيره هناك هتقولك
طلع معتز الدور العاشر بالاسانسير وصل للسكرتيره
معتز: لوسمحت مكتب البشمهنس انس فين
السكرتيره ببتسامه: اخر الممر
معتز ببتسامه: شكرا
وصل وخبط علي الباب
انس من جوا: ادخل
معتز دخل: اهلاا ي انوس
انس: اهلاا اهلاا معتز بيه
انس بعصبيه: مش قولتك ياض متقولش انوس تاني

 

معتز بضحك: ولا كاني قولت حاجه ها فين الشغل يبرنس
انس: هات السي في وهوديه للبشمهندسه ونشوف
معتز بغرور: هتوافق متخافش
انس بضحك: ماشي يخويا لما نشوف استناني خمسه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انس وراح للبشمهندسه مين(مش هقولكوو😝)
اهو دا السي في بتاعه اي رايك
البشمهندسه المجهوله ببتسامه:حلوو اووي قوله انه اتقبل وبكرا يكون هنا علي 8
انس بغمزه:علطول كدا
البشمهندسه المجهوله بعصبيه: اطلع برا ياض
انس بضحك:مااشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انس وراح لمعتز اللي قاعد متوتر
اول ماشافه معتز: اي ي انس عملت اي
انس بخبث: للاسف يصحبي اتقبلت
معتز بفرحه: وحياه امك ي انس

 

انس: وحياه امي وبتقولك تيجي بكرا 8ومتاخرش
معتز: تمم ان شاءلله تسلم يمعلم يالا همشي انا اشوفك بكرا
انس: تمم يصحبي سلام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
وصل الجامعه ودخل الكافتريا لقاااااااااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مرادي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى