رواية مرادي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شهد
رواية مرادي البارت الثاني والعشرون
رواية مرادي الجزء الثاني والعشرون
رواية مرادي الحلقة الثانية والعشرون
وبعد ماخلصت وجايه تطلع مراد قفل الباب
مراد: مش هتطلعي غير لما تقولي مالك
حور وعدم القدره علي الكلام: افتح الباب
مراد ويقرب منها: مش هفتح قوليلي معيطه لي.
حور بعصبيه: قولت افتحح
مراد بعصبيه ويقرب اكتر: حور انا لحد الان ماسك اعصابي عليكي واه صح هتيجي معايا بليل ومفيش اعتراض
حور بعصبيه: مش جايه مش هاجي انت مش بتفهم
مراد وقرب منهاا: لحد لما وصلت للحيطه مش هتيجي لي
حور بتعب ومش قادره تتكلم: ابعد
مراد بقرب اكتر وهمس جمب ودنها: مش هبعد انطقي مش هتيجي لي ولا اقولك انا يمكن مش هتقدري تشوفيني وانا بخطب مثلا
حور وحست برعشه وبتهرب من عينيه: لا طبعا وانا مالي بيك انا علشان هنزل مش فاضيه
مراد بعصبيه وكلام منتهي: انا قولت هتيجي لو مسمعتيش الكلام هجيبك من شعرك بليل تمم
حور وهيا بصاله بصدمه: ـــــــــــــــــــــــــــــــ
حور وهيا بصاله واتكلمت بشجاعه وقالت كل اللي حاسه بيه: انت عمرك ماهتحس لانك ببساطه انت اناني ومش بتشوف غير نفسك واللي عاوزه بتعمله بس انا مش هبقي من ضمن اللي بتعمله دا مع نفسك انا تعبت من كل الي بتعمله لما تفوق وتستوعب انت بتعمل اي او متستوعبش انت حر طلع المفتاح اتفضل
مراد ووجع من كلام حور: ادهاها المفتاح منغير ميتكلم
حور: سحبت المفتاح من ايده ومشيت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور✨
حور طلعت من الجامعه وفتحت عيااط وماشيه ومش شايفه حد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند احمد✨
احمد وشاف حور ماشيه وعماله تعيط جري عليهاا
احمد بصوت عالي: حووور
حور مسمعتش اي حاجه ولسا برضو ماشيه لحد لما لقت حد بيحط ايده علي كتفاها
حور وبصت وراها وبتمسح دموعها: احمد في حاجه
احمد بقلق: مالك يحور
حور: مفيش
احمد: حد مزعلك طيب
حور: لا محدش مزعلني
احمد: طب كويس بما ان اخيرا جيتي الجامعه وانا كنت عمال احاول اوصلك طول الفتره اللي فاتت ومش عارف ف دي فرصتي قبل مامشوفكيش تاني
حور: فرصتك في اي مش فاهمه
احمد: بصراحه كدا انا كنت حابب انزل انا وانتي نقعد في كافيه دالو انتي معندكيش مانع
حور و لمحت مراد باصص عليهم استغلت الفرصه: تمم حابب امتي
احمد بفرحه: بجدد خلاص نخليها انهاردا
حور وافتكرت حاجه قالت بخبث: لا بلاش انهاردا انا معنديش مانع في بكرا اي رايك
احمد بفرحه: تمم ولا انا وبكرا هبقا ابعتلك ونتفق
حور ببتسامه وتمشي: تمم يالا باي
احمد بفرحه وف سره: باي يحوري
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند مراد: وكام مصدوم من كلام حور وزعلان علشان هو اللي وصلها لكدا وبيخرج برا لقا حور واقفه مع احمد.
مراد: هيا بقت كدا يعني ي حور طب تمم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ملك✨
صحيت علي رنه تليفون
ملك بنعس ومنغير متشوف الاسم: ايوا
المجهول: احلي صوت دا ولا اي
ملك بنعس: مين
المجهول: مش هقولك
ملك بستوعاب وتبص علي التليفون: لو مقولتش انت مين هقفل في وشك
المجهول: طب بصي بقا لو لقيتك عملتي بلوك تاني لاي رقم تاني انتي حره باي يقطه
ملك بعصبيه: اه يبنالهه
ملك في سرها: انا هخاف منه ولا اي
وعملت بلوك تاني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور✨
روحت حور وقبل ماتدخل شقتها لقت منه
منه: حوور استني
حور: نعم يمنه
منه: متيجي نعمل خطهه جامدهه
حور: تاني برضو يمنه انا تعبت والله
منه بخبث: اسمعي بس
حور بقله حيله: قولي
منه ساحبتها من ايديها لبيتها وقعدو في اوضه منه
منه: بصي بقا يستي اولاا كدا زي الشاطره بليل الاقيكي جاهزه ولبسه الحته اللي علي الحبل وتحطي ميكب وتبقي مزهه كدا تمم بعدها انا هاجي اخبط عليكي واخدك ونروح مع ماما ومراد
حور بخبث: تمم متفقه معاكي بس هل انتي تعرفي ان مراد كان قايلي اجي معاه
منه بصدمه: اصلااا وهو كان عاوزك تيجي معاه لي اي غرضه في انك تروحي دا اتهبل خالص
حور بخبث: لا لي تمم نحقق رغباته برضو
منه: المهم انه طالب كدا واحنا دا اللي عاوزينه يحصل اصلاا هستناكي تمم
حور: تمم يالا هروح اريح شويه
منه: تمم
طلعت حور ومنه من الاوضه وبتوصلها للباب لقت مراد كان بيفتح باب الشقه
حور وعدم مبالاه لمراد: باي يمنون
منه بضحك: باي
مراد فضل باصصلها بسرحان
منهه: مراددددد
مراد بفوقان: ايييي
منه بخبث: سرحان في اي يمراد
مراد بتوتر: مش سرحان
منه: امال كنت باصص لحور لي لحد لما دخلت شقتها
مراد بعصبيه ودخل لاوضته: ملكيش دعوهه
منه: والله لوريك ي مراد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد مادخلت حور اوضتها ونامت لبليل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨بليل عند حور✨
قامت حور ودخلت الحمام وطلعت وقفت قدام الدولاب وطلعت فستنان بيج سمبل
لبست وحطع ميكب خفيف وكانت موزهه
حور وهيا تبص لنفسها في المرايه: والله انا خساره فيه قمر يبت الله واكبر عليكي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند بيت مراد✨
جهزت منه وكانت لبسه جامبسوت اسود وجاكيت جينز وكانت قمرر
وناهد كانت لابسه عبايه من بتوع الخلايجه دولل
ومراد بقا كان لابس بدله كحلي وكان اخر جمدان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منه بخبث وتبص لمراد: طب انا رايحه اشوف حور خلصت ولا لسا
مراد: هيا انتي قولتي لحور تيجي
منه بنفس الخبث: طبعاااا انت عاوزني مناخدش اختنا برضوو
مراد: لا تيجي انا قولت حاجه طب روحي يالا شوفيها وانجزي
منه: تمم
طلعت منه وخبطت علي شقه حور
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور✨
وكان الباب بيخبط
حور: جااايه ي اللي بتخبط وفتحت الباب وكانت منه
منهه وفتحت بئهاا من كتلهه الحلاوه اللي قدامها: في واحده بذمتك تجعر كدا وهيا باام الحلاوه دي
حور بضحك وتوتر: بجد يمنه شكلي حلو
منه بصفير: موزهه يبنتي مش حلوه بس
مراد طلع من شقتهم وبينادي منه
مراد ببحلقه وصدمهه: ادااااااااااا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مرادي)