روايات

رواية مرادي الفصل الثامن عشر 18 بقلم شهد

رواية مرادي الفصل الثامن عشر 18 بقلم شهد

رواية مرادي البارت الثامن عشر

رواية مرادي الجزء الثامن عشر

رواية مرادي
رواية مرادي

رواية مرادي الحلقة الثامنة عشر

مراد سابهم ونزل وقعد يلف بالعربيه وكل شويه يفتكر شكل حور وهيا نايمه ووشها باين عليه التعب والعياط ويزعل عليها وقلبه يوجعه
انا اسف يحور حقك عليا انا غلطت من الاول معلش بس برضو لازم اكمل الموضوع للاخر بس انا عرفت هعمل اي معاكييييي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ملك في الصبح✨
ملحوظه(ملك عايشه لوحدها) منغير دخول في تفاصيل حالياا
ملك صحيت من النوم وقررت انها مش هتروح الجامعه انهاردا وانها هتروح تشوف مالها حور
عملت روتينها المعتاد وقعدت تقرا روايه لقت
✨ماسج علي الواتس من الشخص المجهول✨
المجهول: اتاخرتي اووي
المجهول: يعني مش هتيجي ولا اي
المجهول: يبقا مش جايه
المجهول: تعرفي لو غبتي تاني متلوميش غير نفسك

 

ملك بتفاجي من تصرفات الشخص اللي هيا اصلا متعرفهوش: اداااا هموت واعرف مين اللي مهتم بحياتي بالمنظر دا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨في بيت مراد✨
صحيت ناهد من النوم وصلت فرضها وراحت
تصحي منه
ناهد: اصحي يمنه علشان نروح نشوف حور
منه وهيا لسه نايمه: مممم روحي يماما وانا هاجي وراكي
ناهد: طب يالاا متاخريش سلام
ناهد سابتها وراحت عند ايمان علشام تطمن علي حور من اللي حصلها وكلو بسبب مراد
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد ✨
نزل الصبح بدري وراح خلص شويه ورق في الجامعه وبعدها يكلم والد ليلي
مراد بعد ماخلص اللي وراه اتصل بوالد ليلي
✨فون✨
مراد: السلام عليكم
احمد المنشاوي:ــــــــــــــ
مراد:انا مراد وكنت حابب اقعد اشرب مع حضرتك كوبايه شاي
احمد المنشاوي: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد: انا فاضي حاليا لو حضرتك فاضي انا معنديش مشكله
احمد المنشاوي:ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد: تمم هاجي لحضرتك علطول
قفل مراد مع احمد المنشاوي والد ليلي وقرر انه هيكمل الموضوع للنهايه وان مفيش حاجه هتوقفه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

✨عند حور✨
فاقت حور وكان الصبح طلع ولقت في ايديها محاليل وافتكرت كل اللي حصل امبارح قعدت تعيط لحد لما لقت منه داخله عليها
منه: يعمري انتي لسه بتعيطي كفايا بقا حرام عليكي نفسك انتي تعبانه اصلاا
حور وهيا لسا بتعيط:متخافيش انا كويسه
منه: اتمني بجد تكوني كويسه يحور
حور وهيا تفتحلها ايدها: تعالي
منه ببتسامه لحور: وتجري لحضنها
منه وهيا بتبص لحور: وحشتني حوور الفرفوشه مش بحبك وانتي كدا وانتي اكيد مش هتحبي تكوني ضعيفه قدامهه عاوزاكي حور اللي ميهمهاش حد سامعاني
حور ببتسامه تمسح عيونها: ودا اللي هيحصل قريب انا هوريه انا مين ماشي يمراد يبن طنط ناهد اما وريتك
منه بتصفير وتشجيع: اوعاااا يحور يجااامد هو دا الكلام
حور وهيا تضحك: هااا هتشيلو البتاع اللي في ايدي دا امتي
منه: اصلا قرب يخلص وهشيله
حور:هو لما اغمي عليا اي اللي حصل
منه: اولا بدون مبالغه مراد كان هيموت من القلق عليكي ولو هو كان بيخفي دا فدا كان واضح اووي امبارح بجد انا مشفتهوش كدا قبل كدا انا اول ماانتي اغمي عليكي روحتله بسرعه جيه وشالك وحاول يفوقك بس مكنتيش بتفوقي الخ
وبعد ماحكت منه كل اللي حصل لحور قعدت حور تسمعها وهيا حاسه بحبه ليها وخوفه بس لي عمل كدا اكيد في سر زي ما منه قالتلي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

✨عند ليلي✨
ليلي وهيا بتتصل بمراد
ليلي: مراد هاا كلمت بابا
مراد: ـــــــــــــــــــ
ليلي: رايح دلوقت اصلاا!
مراد: ـــــــــــــــــــــ
ليلي: طب تمم خلص وكلمني
مراد: ــــــــــــــــــــ
ليلي: تمم باي
مراد: ـــــــ
ليلي قفلت مع مراد وفي سرها: يارب بابا يوافق يارب عاوزه اخلص من ااحلوف اللي بابا جابه دا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
وصل الشركه اللي هيقابل فيها احمد المنشاوي راح لسكرتير
مراد: لوسمحت عاوز اقابل البشمهندس احمد اامنشاوي
السكرتير: اقوله مين
مراد: قوله مراد الالفي
السكرتير: تمم اتفضل الدور العاشر وهتلاقي سكرتيره هتقولك فين بالظبط
مراد: تمم شكرا
ركب مراد الاسانسيرللدور العاشر وصل مراد راح للسكرتيره

 

مراد: لوسحمت الاقي فين البشمهندس احمد المنشاوي
السكرتيره: اه انفضل في المكتب دا
مراد: تمم شكرا
دخل مراد عند البشمهندس احمد المنشاوي
مراد: السلام عليكم انا مراد
احمد المنشاوي: وعليكم السلام يبني تعالي عامل اي
مراد: الحمدلله يعمي وحضرتك عامل اي
احمد المنشاوي: الحمد لله بخير
مراد: بصراحه كدا يعمي انا كنت عاوز اتقدم لبنت حضرتك ليلي
احمد المنشاوي بتفهم: وانت تعرف ليلي منين
مراد بكل ادب ورد بلباقه: ليلي كانت معايا من الجامعه وكنا زمايل احنا وبقيت الدفعه
احمد المنشاوي بتفهم وتفكير: وانت يبني شغال اي
مراد: انا بفضل الله دكتور في الجامعه فنون جميله
احمد المنشاوي: ماشاء الله ربنا يباركلك يبني خلاص هفكر واكلمك تاني ان شاءلله
مراد: علي انتظار حضرتك عن اذنك
احمد المنشاوي: خليك شويه اشرب قهوه
مراد ببتسامه: خليها مره تاني وتكون شربات ان شاءلله
احمد المنشاوي بضحك: ان شاءلله يبني اذنك معاك

 

مشي مراد من الشركه وطلع يكلم ادهم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مراد وهو يتصل ب ادهم
مراد: ادهووم ازيك
ادهم: ــــــــ
مراد: طب انت شكلك زعلان علي الاخر انت فين اجيلك
ادهم:ـــــــــــــــــــ
مراد: تمم جيلك علطول باي
قفل مراد وراحله لبيته لانه عارف ان ادهم زعلان منه وجامد كمان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ادهم✨
لقي الباب بيخبط راح يفتح ولقاه مراد سابه ودخل جوا تاني
دخل مراد وقفل الباب كدا برضو ي ادهومي تكلمني كدا
ادهم: بصله وسكت
مراد: اي يعم هتقعد مقموص كدا وراح قرب منه ياض ماتزعلش انت اكتر واحد عارف اني مسحول وحصل كام حاجه ينكدو علي الواحد اصلا انا تعبت والله ي ادهم وجيلك اهو تساعدني بس انا في حاجه عملتها من دماغي ودي كان لازم يحصل
ادهم وهو يبصله وحس بكلتمه الي كلو زعل: احكي يصحبي
مراد: حكالهه علي كل اللي حصل في الايام اللي فاتت من اول ليلي لحد حور اللي تعبانه في البيت
وانه قعد مع والد ليلي
ادهم باانفعال علي مراد: انت غبي ياااض ولا اي مش انت متنيل بتحب حور وعارف انها هيا كمان بتحبك ورايح تعمل كدا وزعلت ان دي رده فعلها انت بتستعبط يمراد والله حرام الي بتعمله فيها دا
مراد بزعل: هو انا بحكيلك علشان تلومني انا غلطان انا ماشي
ادهم وقد تدارك الوضع: مسك دراعه وقعده تاني حقك عليا يعم بس حس بيها شويهه انت مش علشان تساعد ليلي تكسر الغلبانه دي اي جزاتها هيا يعني
مراد: انا عارف انا هعمل اي مع حور
ادهم: احكي هتعمل اي
مراد: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادهم: اتمني حور تتفهم كدا وتقبل الهبل دا يحصل اصلاااا.. طب وحوار ليلي هتعمل في اي تانى
مراد: انا حالياا كلمت ابوها اما نشوف هيوافق ولا اي الدنيا بس انا حاسس انه هيوافق ولو وافق ساعتها هاخد امي ومنه ونروح نتقدم ل ليلي وبعدها يمكن يكون في خطوبه
ادهم: وحور ازاي هتستحمل كل دا يحصل ربنا يصبرها
مراد: مش عارف بقا ي ادهم انا هسيب كل حاجه لوقتها علشان لو فكرت افكر اي اللي هيحصل يبقا مش هتنيل في عيشتي دي
ادهم: ربنا معاك يصحبي خير ان شاءلله الله وانا جمبك متقلقش
ادهم بتوتر: مراد بصراحه كداا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مرادي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى