روايات

رواية مرادي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم شهد

رواية مرادي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم شهد

رواية مرادي البارت التاسع والعشرون

رواية مرادي الجزء التاسع والعشرون

رواية مرادي
رواية مرادي

رواية مرادي الحلقة التاسعة والعشرون

مراد بتسرعهه: اناا قررتتتتتتتتتتتتتتتت
ادهم: قررت اي يبني
مراد: انا قررت اقول لحور كل حاجه انا مش هتسني تاني خلاص انا تعبت
ادهم بتفاجي وهزار: بجدد ايواا هو دا مراد اللي اعرفه مش اللي كان معانا الفتره اللي فاتت انا قولت مراد اللي اعرفه اختفي مش هيرجع تاني
مراد بضحك: اديني رجعت يعم انا عارف اني غلطان بس كان غصب عني
ادهم: المهم انك تصلح كل حاجه وان شاءلله حور تتفهم دا
مراد بهدؤء غريب: بس حور مش هتسامحني حتي لو حكيتلها
ادهم: ازاي يعني
مراد: وحكاله اللي حصل
ادهم: طبيعي يمراد تكون دي رده فعلها اي واحده مكانها هتكون دي رد فعلها سبلها فرصتها بس خليك معاها وجنبها فاهمني

 

مراد: وانا هعمل كدا حتي لو ان شاءلله استني سنين
ادهم: بتحبها يمراد
مراد بحب: تعرف انا لحد امبارح لو كنت سالتني كنت هقولك مش عارف بس انا دلوقتي بقولك انا عمري ماحبيت حد قد حور ولا هحب اصلا حور دي مش بنت عاديه لا حور دي احلي حاجه في حياتي كلها هيا بس عاوزه تتربي من اول وجديد وهيكون علي ايدي ان شاءلله بس بجد عمري ماهلاقي زيها ابدا في حنيتها ولا في خوفها عليا وغيرتها كل حاجه فيها تهبل اصلاا ببقا ساعات حاسس اني اناني في حبي ليها اني مش عاوزها لاي لحد غيري تتكلم معاه او تنزل معاه ببقا عاوز اخبيها عن عيون الناس انا بس اللي اشوفها
ادهم بفرحه: ياااااااا يمراد كل دا في قلبك وساكت
مراد بحب وهزار: واكتر يصحبي بس ابقا اقولها هيا بقا ملكش دعوه انت
ادهم وافتكر: رينا يسهلك الحال يعم خير ان شاءلله اه صح يمراد هتعمل اي في حورا الخطوبه
مراد: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادهم: خير ان شاءلله ربنا يستر ويعدي الايام دي علي خير

 

مراد: يارب خير انشاءلله يالا عاوز حاجه
ادهم:تسلم يصحبي سلااام
مراد: سلاام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند ملك وسيف✨
طلعت ملك من الكليه وبتبص يمين وشمال تشوف سيف فين لقت سيف بينادي عليها بتبص
سيف: ملككككك انا هنا تعالي
ملك: وراحتله
سيف وكان ساند ضهره علي باب العربيه: هاا احكيلي عملتي اي
ملك وتقرب تقف قدامه بمسافه: في اي
سيف ويخبطها علي دماغها بشويش: في الكليه يعني هيكون في اي
ملك: عادي كان يوم لذيذ
سيف بغمزه: والله مافي الذ منك يعسلل انتي
ملك بكسوف: طب اسكت يااما همشي
سيف: لا خلاص يست هحاول اسكت موعدكيش
هاا مش يالا
ملك وسرحت فيه وفي سرهاا: حرااام عليك قلبي الصغير لا يتحمل كل هذااا
ملك وتفوق علي صوت سيف: عارف اني حلو بس مش للدرجادي يعني وبعدين لما نتجوز ابقي اسرحي فيا براحتك يلوكتي
ملك بكسوف وتنزل وشها في الأرض: اي الغرور دا وبعدين انا مسىرحتش فيك ومين قالك اني هتجوزك اصلاا
سيف بضحك: مسرحتيش خالص بس يبت يكدابه انتي وبعدين مطلبتش رايك سواء توافقي تتجوزيني ولا لا انا بقولك مش اكتر
ملك برفعه حاجب وضحكه سخريه: طب لما نشوف
سيف بغمزه: لما نشوف يقطهه يالا اركبي

 

ملك وتركب وهو يركب
ملك: هنروح فين
سيف بهدؤء: اولا هنروح ناكل حاجه وبعدها نقعد نتكلم شويه تمم
ملك تهز راسها وتبص من الشباك ببتسامه وتسكت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد✨
مراد وكلم ليلي
مراد: انا عاوز اشوفك دلوقت
ليلي: في اي
مراد: لمااشوفك
ليلي: طب فين
مراد: عند كافيه****
ليلي: تمم جايه باي
مراد: باي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند حور✨
حور وكانت لسا في الكليه وبتقوم علشان تروح لقت مراد طالع شبه بيجري علي برا البوابه
حور بقلق وقررت تساله
وطلعت وراه: مرااااد
مراد وبص وراه: نعم يحور
حور بقلق: هو في حاجه
مراد بعدم فهم: حاجه زي اي
حور: اصلك شبه بتجري وطالع بسرعه
مراد بتفهم وحب يتاكد حور لسا بتغير عليه ولا لاء: اهااا لا ابدا اصل ليلي اتصلت بيا وكانت عاوزاني ضروري فاعلشان كدا مستعجل
حور بغيظ: اممم علشان ليلي طب علي مهلك ليلي مش هتطير يعني
مراد بخبث: معلش بقا خطبتي وكدا
حور بعصبيه وغيره: طب روح ياالاا قبل ما ليلي تتسخط قرد روح الحقها بسرعه
مراد بضحكك: بس يحور انا غلطان اني حبيت اتاكد من حاجه اصل انا عارفك
حور بفضول: تتاكد من اي

 

مراد بضحك: ولا حاجه يالاا تعالي اوصلك قبل ماروح
حور بغيظ: لا شكرا انا ماشيه لوحدي وسبته ومشيت
حور بعصبيه تمشي وتدب في الارض: بغلللل حلوف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨عند مراد وليلي✨
وصل مراد ولقا ليلي هناك قاعده مستنياه
مراد: ازيك ي ليلي
ليلي: تمم وانت
مراد: مش تمام
ليلي: لي
مراد: بصي بقا ي ليلي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مرادي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى