روايات

رواية مرات ياسين الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم نسمة مالك

رواية مرات ياسين الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم نسمة مالك

رواية مرات ياسين الزين الجزء الرابع عشر

رواية مرات ياسين الزين البارت الرابع عشر

مرات ياسين الزين
مرات ياسين الزين

رواية مرات ياسين الزين الحلقة الرابعة عشر

تمارا:ياااااااا الفساتين كلهم يجننو..
لا وكل فستان بكل اكسسوراته..
يا حبيبى يا ياسو ربنا يخليك ليا ومتحرمش منك ابدا ويقدرنى اخليك اسعد راجل فى الدنيا..
طيب ايه هفضل واقفه سلبوطه كده محتاره بنكم..
عادت النظر بينهم ثانيا بنبهار وفرحه عارمه حتى استقرت على واحد وتحدث بعبث..
ايوه تعالى انت يا سليفر..
نظرت له بتفحص واكملت..
وااااااو دا ضهره كلو عريان..
وضعت اصبعها بفمها بطوله واكملت..
ايوه علشان يبين التاتوه اللى فى اخر ضهرى..
ارتدته سريعا ووقفت امام المرأه تنظر لنفسها بعيون متسعه على اخرها وتحدثت بزهول..
يانهاار قله ادب دا ضيق اوى..
ايه دا دا الدندو كلو بره..
عادت النظر للفساتين بتفحص مره اخرى واكملت بعبوس..
كل الفساتين صدرهم واحد مركز انهم يباينو الدندو..
اه منك ومن تصميماتك يا ياسو ياشقى..
قفزت اكثر من مره واكملت ببكاء مصتنع..
طيب اعمل ايه فى ام التاتو اللى عملتهولى دا ياعمتو هيقول عليا ايه وانا كتبالو على الدندو Kiss Me Yasoo..
نظرت للفستان عليها بخجل شديد واكملت..
وبعدين دا قصير اوى انا لو ميلت بس شويه التوته هتبان..
وقفت تفكر قليلا ويظهر عليها القلق والتوتر بوضوح..
واخير شجعت نفسها همست..
ايه يا تيتى دا ياسو حبيبك وجوزك يعنى عادى يشوفك كده..
نظرت لشبكتها التى ترتديها واكملت كانها تراه امامها..
سورى يا ياسو انا هقلع طقم الشبكه اللى انت ملبسهولى..
هو حلو اوى حبيبى بس عايزه افضل بسلسله ماما..
وبعدين مش واخده على الالماظ دا كويس انى اخترت الدبله دهب ابيض..
وضعت مجوهراتها بأحدى الادراج واكملت..
هبقى البسك لما ياسو يطلب يشوفك عليا خليك بقى فى علبتك على ما اشوف اغطى التاتوه والتوته بأيه..
بخارج غرفه الملابس..
ياسين..غير ثيابه ارتدى بنطلون ترنج قطن اوف ويت وتيشرت نص كم اوف ويت فى نبيتى..
فك شعره اللى اول مره تمارا هتشوفه مفرود..
كان على طول عامل كحكه صغيره..
(زى الواد جان😍)..
اتوضى وجهز مكان الصلاه..
احضر طبق فاكهه متقطع وجاهز على الاكل..
وزجاجات ميه وعصير..
شوكولاته على الكومدينو بجوار سريرهم..
جهز عشا على البار بداخل الجناح..
شغل قرأن على صوت الشيح فارس عباد..
اللى عرف ان تمارا بتحب تنام على صوته فى القرأن مثلما خبرته جدتها..
هدى الاضاءه بالغرفه بلون السماوى كأنهم حقا داخل حوض سمك..
نزع المفرش الستان الأبيض الموضوع على السرير..
ووضع مكانه مفرش قطن مصنوع ليهم خصيصا..
عليه اسمائهم وصور كاركتار لهم..
بأوضاع مختلفه..
ياسين وهو يقبل تمارا..
ويركض ورائها..
ومدون عليه بعض العبرات..
مثل(هاكلك يا تيتى)
ووضع اخر تمارا يحملها ياسين على ظهره وهى تقول له(ههريك بوس)..
وكلام كتير واوضاع مختلفه لهم على المفرش والمخدات ايضا شكلها ولا اروع..
أظهر منديل قد اعطته له سماسم..
وضعه اسفل مخدته..
واتجه لمكان الصلاه وصلى ركعتين شكر لربه على استجابته لدعواته وحبيبته التى تمناها كثيرا اصبحت زوجته..
ظل يدعو من قلبه ان يكون سبب بسعادتها..
وان يظلو مع بعض طول العمر ويرزقه منها بالذريه الصالحه..
نهى صلاته ودعائه وهب واقفا ينظر بتجاه غرفه الملابس المغلقه وتمارا بداخلها وحدث نفسه بعشق..
ياسين: ااااه ياتمارتى..
اجمد يا ياسين واعقل وبراحه عليها انت كده كده هتفترسها بس براحه..
هى بتاعتى وهتفضل فى حضنى اهدى كده علشان متخوفهاش منك ولا حبك يأذيها..
ظل واقف بمكانه يتنفس بعمق ليهدأ من ثورة مشاعره تجاهها..
وتحدث بستغراب وهو يتجه نحو باب الغرفه..
هى اتأخرت كده ليه..
خبط برفق على الباب وتحدث بهدوئه المعتاد..
تمارا حبيبتى اتأخرتى ليه؟؟انتى كويسه حبيبتى..
تحبى اساعدك فى حاجه..
تمارا:بتوتر شديد..احححم اه اه انا كويسه..
اه لا لا مش تساعدنى اوعى تدخل ثوانى وانا هخرج..
نهت حديثها وهمست لنفسها بصوت خافض بجنون.. ياااالهوى كل الانادر دى ولا واحد مغطى التوته..
دا قلتهم احسن..
عبست بملامحها واكملت..
البسو ازاى دا!!؟؟
مالو بوكسر كيتى اللى كنت بلبسو..
اخس عليك يا ياسو عشروميت اندر ولا واحد فيهم محترم..
اكملت ببكاء مصتنع..
طيب اعمل ايه انا دلوقتى..
اخرج من غيره..لا لا ينهار اتلمى يا تيتى من اولها كده تخرجى من غير اندر..
البس واحد منهم وامرى لله..
نظرت بتمعن لاحدى الاندار وتحدث بضحك هستيرى وهى تكتم فمها بيدها حتى لا يستمع ياسين صوتها وهمست بعدم تصديق..
ايه دا الله دا بجرس..
حلو دا امشى ارن..
واااوا دا الفستان بخلخال كمان العبى يا تيتى..
ايوه البس الاسدال بقى عااااااااا..
الله الاسدال مكتوب عليه تمارا مرات ياسين الزين..
حبيبى يا ياسو عملى كل الالوان..
ارتدت اسدال ابيض ولفت حجابها ونظرت لنفسها ببتسامه ساخره واكملت..
ياعنيى على الاحترام يابت ياتيتى يا أم اندر بيرن..
اتجهت للبابا وفتحته وخرجت بخطوات بطيئه مرتعشه وهى تبحث عن زوجها بقلبها قبل عيونها..
همست بصوت مبحوح وهى خافضه عيونها..
احم احم ياسو عااااااااااا؟؟
صرخت بفرحه عارمه حين رات ما فعله زوجها بالغرفه وتحدثت بنبهار..
واااوا ايه الجمال دا يا ياسين..
اقترب هو عليها فتسمرت بمكانها واتسعت عيونها على أخرهم من هيئته التى تراها لاول مره..
اقتربت هى ايضا منه كالمسحوره..
تنظر له بهيام..
وهو اكثر منها هيام عندما رأها باسدالها الابيض وحجابها الذى انار وجهها وذاده اشراقا..
و لحظه فقد..
كان رافعها دا حضنه يحتضنها بعشق شديد..
رفعت يدها تملس على شعره بنبهار وتتعمق بأصابعها داخل خصلات شعره الحريريه..
نظرة لعيناه بتوهان وهمست بهيام..
يجنن شعرك كده.. يجنن يا ياسو..
نهت حديثها ويدها تتعمق داخل شعره واكملت بأمر..
انا بس اللى اشوفه مفروض..
ملكى انا بس..
حرك رأسه لها بالطاعه ببطئ وعينه تفترس ملامحه بعشق..
تأملته هى بعيونها ويديها تسير على وجهه تحفر ملمحه بداخلها..
ابتسمت له ابتسامه اكثر من رائعه وهمست بانفاس لاهثه على وجهه..
انا اتوضيت و عايزه اصلى معاك ياقلب تمارا..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
سماسم:بفرحه عارمه..الف مبروك يا ابو عبدو الحمد لله اطمنا على البنات.
ربنا يهدى سرهم ويرزقهم بالذريه الصالحه قادر ياكريم..
نظرت لزوجها بستغراب واكملت..
مالك يااخويا اللى يشوفك دلوقتى يقول انك زعلان وانت كنت طاير من الفرحه بجوازه البنات..
فى حاجه حصلت.. فطمنى ياخويا..
ابراهيم:بغصه..البنات قطعو بيا اوى يا ام عبدو..
وقلبى مش عارف قلقان ليه..
حاسس ان فى حاجه هتحصل ربنا يستر..
نظر لها بتاكيد واكمل..
اول ما تمارا تكلمك وتطمنى عليها طمنينى على طول..
ربنا يهدى سرهم..
سماسم:اطمن يا يا ابو عبدو الواد ياسين بيحبها وبيخاف عليها زى نن عينه..
وهيبقى حنين عليها..
ضحكت واكملت بمزاح..
وهى بتموت فيه وهتهريه بوس بنت ابوها..
يله نام انت وارتاح وبأمر الله تمارا قالتلى هكلمك اطمنك ومش هتأخر عليكى ياتيته..
ربنا يجعلها ليله هنا وفرح عليكى يا قلب ستك..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
معتز:حمام الهنا ياقلب معتز..
تعالى فى حضنى..
جذبها دا حضنه واكمل برجاء..
ممكن تنامى شويه مش معقول القلق اللى انتى فيه دا ياحبيبتى.
ياسين بيعشق تمارا يعنى هيحطها جوه قلبه وعينه..
وبعدين هى قالتلك هتكلمك تطمنك عليها الصبح هتفضلى فى القلق دا للصبح..
قبلها بعمق من وجناتيها واكمل..
انهارده كان تعب عليكى طول النهار..
غمز لها بعبث واكمل بوقاحه..
غير الماتش الجبار اللى لسه مخلصينو..
دفنت هى وجهها فى عنقه وهمست بخجل..
ليلى:عيب يا موزه..
معتز:بخبث..دلوقتى بقى ياقلب موزه ياتيجى فى حضنى وتنامى وتريحى جسمك شويه..
ياتيجى نلعب ماتش كمان..
وبلحظه كان اعتلها واكمل..
وانا بصراحه افضل نلعب..
نهى حديثه والتقط شفاتيها يقبلها بنهم منعها من اى اعتراض. ليغرقوا معا مره اخرى باعماق بحر عشقهم حتى الثماله..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مرات ياسين الزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى