رواية مرات ياسين الزين الفصل الثالث 3 بقلم نسمة مالك
رواية مرات ياسين الزين الجزء الثالث
رواية مرات ياسين الزين البارت الثالث
رواية مرات ياسين الزين الحلقة الثالثة
ليلى :بلهفه..طمنى يا يس كلمت تمارا..
يس:اطمنى يا ليلى..
ابتسم واكمل بثقه..
كلمتها وتقدرى تقولى أقنعتها..
صمت قليلا وتنهد بعشق واكمل بشرود..
انا بحب تمارا..
وهتجوزها ومش هسبها ولا ابعد عنها مهما حصل..
وجه نظره لليلى مره اخرى..
مش عيزك تقلقى عليها دى جوه قلبى وعينى..
ليلى:بتأكيد..انا عارفه يا يس..
كفايه انك من يوم ما شوفتها من اربع سنين و لحد دلوقتى وانت حاميها وديما فى ضهرها..
كل دا يخلينى متأكده انك هتحافظ عليها..
وتفرح قلبها بحبك ليها دايما..
ربنا يجعل ايامكم كلها حب وفرح يارب..
يس:يارب يا ليلى..
دعواتك معانا..
ليلى:بحب..طبعا بدعلكم..
هو انا عندى اغلى من تمارا..
صمتت قليلا واكملت بعمليه..
انا جهزت كل اللى انت طلبته..
والقاعه جاهزه على اعلى مستوى..
هب واقفا واستعد للذهاب وتحدث بستعجال..
يس :تمام يا ليلى..
انا همشى دلوقتى ورايا كذا مشورا..
هخلصهم وهروح لتى تى..
يله سلام..
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
بأحدى المناطق الشعبيه..
وصلت تمارا بسياره يس الذى خصصها لها بسائق خاص..
ركضت بفرحه عارمه لمنزل جدتها..
تمارا:تيتاااااااه يتتعاااااااااااا انا جيت..
سماسم سوسو يا سوسو يا سوسو..
ركضت بتجاه جدتها احتضنتها بحب شديد..
سماسم:بفرحه..قلب سوسو..
حمد لله على سلامتك يا قلب ستك..
تمارا:حبيبتى يا ستو..
واحشتينى والله..
سماسم:بعبوس..اه واحشتك..
علشان كده غبتى عنى 4ايام بحالهم..
قبلت يدها ووجنتيها بحب وتحدثت بتأكيد..
تمارا:مش هتاهر عليكى تانى ابدا..
سماسم:بحنان..طيب تعالى ياضنايا انا عملتلك الاكل اللى بتحبيه..
تمارا:الله على رحته ياسوسو..
سماسم:بفخر..شمه محشى ستك يابت..
عمايل ايديا وحياه عنيا..
تمارا:بهيام..ولا نفسه..
سماسم:ايوه نفسى لا يعلى عليه طبعا..
تمارا:ولا حضنه ااااه ببدوخ يا تيته..
ولا البوسه اللى بسها على ايدى هييييييح دوبنى ياتيته دوبنى..
اتسعت عيون سماسم بزهول مقارب للجنون وتحدثت بعدم تصديق..
سماسم:حضن وبوس!!!!؟؟؟؟؟
اكملت بغضب عارم وهى تجذب احدى الاحذيه وتلقيها بها..
يالهوووى دوختى من ايه يامنى
تمارا:اااااااه ياتيته ايه دا انتى ايه نشان..
عااااااااااااااا كل الشباشب جت فيا..
تركض حول الاثاث لتتفادى ضربتها اكملت ببكاء مصتنع بعدما تمكنت جظتها من امساكها..
اهدى ياتيته وانا افهمك..
ابوس ايدك سيبى ودنى طرطقت من كتر الشد..
سماسم:بغضب..اهدى ايه يابنت لميا..
حضن مين اللى بيدوخ يابنت عبد الرحمن؟؟
اكملت بغيظ..
هتجبيه من بره ما انتى ابوكى كان بيحب البوس والاحضان زى عنيه..
كان يزنق امك الغلبانه فى كل حته وينزل فيها بوس..
وكل مره اقفشهم انو يحس على دم امه ابدا..
كان جبله..
رفعت يدها للسماء تدعى من صميم قلبها..
الله يرحمك يابنى ويبشبش الطوبه اللى تحت دماغك..
وانتى طلعتى حلوه لامك فى شكلها..
ومختيش من ابوكى غير قله ادبه..
تمارا:بعبوس..ياسمسم انتى عارفه ان تمارا بميت راجل..
بس افهمى اللى حصل الاول..
اكملت بعتاب..
وبعدين ايه بابا بيزنق ماما دى؟؟!!! عيب يا تيته..
سماسم:بجديه..وانا بفترى عليهم..
كان مايصدق يشوفها قدامه حبيبى الله يرحمه..
اصل امك كانت تتحب وتتاكل اكل الصراحه يابنتى..
انتى واخده حلوتها وطيبتهم كمان..
كانو بيموتو فى بعض..
جلست على اقرب مقعد واكملت بشرود وعيون يلمع بها الدمع..
دا انا دخلت عليهم فى مره لقيته مقعدها على البوتاجاز وهاتك يابوس..
ابتسمت بفخر واكملت..
ابنى تربيتى شقى لابوه..
وهى ياحبيبتى تقوله مش كده ياعبدو..
امك تقفشنا ياعبدو..
وانا واقفه بقالى ساعه..
وهما ولا هنا..
قولت بلاش احرجهم..
وخرجت من غير ما يحسو وعملت صوت على انى داخله علشان يختشو ويتلمو ويبعدو بقى لما يعرفو انى داخله..
فضلت انادى ان حد يعبرنى ويرد اااااابدا..
قولت لا بقى..
ودخلت جبت ابوكى من افاه قولتله على اوضتكم يا ولاد الكلب..
تمارا:ابعبوس..خس عليكى ياتيته قطعتى سحر اللحظه..
اكيد اتكسف وخرج جرى من البيت..
سماسم :بشهقه..اتكسف مين يابت..
ابنى راجل يابت يتكسف ايه..
اكملت بضحك هستيرى..
دا شال امك زى الانبوبه وجرى بيها على اوضتهم وقالى زغرطى ياامه..
تمارا:ههههههههههههههههه وانتى زغرطى ياتيته..
سماسم :بفخر..طبعا..
مش بشجع ابنى..
ربطت على ظهرها بحنان واكملت..
وبعد 9 شهور من اليوم دا..
انتى شرفتى ياست البنات ياقلب ستك..
اكملت بغضب مفاجئ..
قلب ستك ايه!!
فين الشبشب؟؟
نستينى يا بنت الكلب يا ام حضن..
فرت من امامها سريعا..
اكملت هى بغيظ..
خدى هنا يابت يا دايخه..
تمارا:بخوف. احيه اهدى ياسوسو..
ما كنتى حلوه دلوقتى قلبتى ليه بس..
جذبت سماسم احدى الأحذيه وهمت بألقاءها عليها..
صرخت تمارا برعب وتحدثت بتحذير..
بلاش السلبر دا بيوجع اوى..
ياتيته الجيران هتتلم علينا زى كل مره..
ظلت تركض وجدتها خلفها..
حتى اكملت تمارا بنفاذ صبر..
اتصلى بليلى وهى تقولك انا مليش ذنب..
اكملت بمزاح..
بنتك الكبيره اللى مرفعاكى الارايل..
نهت حديثها وركضت سريعا وهى تحدث نفسها..
اجرى يا تى تى الجرى الجدعنه كلها..
سماسم:بصرامه..خدى يابت رنيلى عليها..
الهبله العبيطه الكبيره..
نزرت للهاتف بيدها واكملت بعبوس..
مبعرفش اتصل من المخروب دا..
تمارا:بخوف..احدفى التليفون على الكنبه..
سماسم:بثقه..وانا لو عايزه اطولك مش هعرف..
اكملت بأمر..
تعالى يا زفته الطين خدى المحمول ليتكسر..
كسر رقبتك ياخلفه عره..
اخفضت صوتها واكملت بحب وخوف..
بعد الشر عليكى ياقلب ستك..
تمارا:بشقاوه..حاضر يا سوسو..
اقتربت وهى ترقص كأحدى الممثلين واكملت بمزاح..
سوسو ياسوسو ياسوسو..
جلست بجوارها وسالتها بستغراب..
الا قوليلى ياتيته مين اللى سماكى سماسم..
واشمعنى سماسم!!!
ويعنى ايه اصلا؟؟
سماسم:بخجل..يابت علشان انا مسمسمه ومنمنه ومقطقطه ابويا الله يرحمه سمانى سماسم..
انتبهت تمارا على صوت عمتها بالهاتف..
تمارا:بشماته..ايوه ياعمتو كلمى تيته واحشتيها..
سماسم:بغضب..ايوه يا ليلى الكلب..
مرفعانى القرون يابت وسيبه بنت اخوكى تتباس وتتحضن يا قرطاس..
ليلى:بعدم فهم..بتقولى ايه ياماما؟؟
قرون ايه وبوس ايه!!
ايه اللى حصل فهمينى براحه..
سماسم:بهدوء..تعالى وانا هفهمك براحه وبالعقل..
اكملت بغضب مفاجئ..
وبالشبشب يا كبيره يا شيخه..
ليلى :بخوف..احيه بالشبشب..
قالتلك ايه بس تمارا الكلب دى يا ماما..
اكملت ببكاء مصتنع..
عاااااااا انا كبرت بقى على الشبشب يا سماسم..
سماسم:بصرامه..تيجى حالا يابت..
اقفل التليفون القيكى قدامى يا؟؟
قطعتها تمارا بمزاح..
تمارا:يا فوزيييييييييه ههههههههه..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مرات ياسين الزين)