روايات

رواية مراتي مجنناني الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني البارت السابع والثلاثون

رواية مراتي مجنناني الجزء السابع والثلاثون

رواية مراتي مجنناني
رواية مراتي مجنناني

رواية مراتي مجنناني الحلقة السابعة والثلاثون

وقفنا لما وصلوا القاعه
ريان. اخد زويا ودخل بيها القاعه وكانت فيه زفا ورقص استعراضي واخدها ودخلوا يعملوا سيشن تصوير
والمعازيم كانت قاعده مستنيانم ومامت حازم قعدت واخدت كيان وأيان وبريا وحازم كانوا مع ريان و زويا
خالصوا التصوير وطالعوا ووقفوا علي حاجه كده وشاوروا الي المعازيم و نزلتهم في نصف القاعه عند الكوشه والكل انبهر بيهم واتفاجاء و الشباب صفرت والاغاني اشتغلت وريان كان واخد زويا في حضنه والبتاعه كانت نزله بيهم واول ما نزلوا ريان رقص مع زويا اسلو
اخد اديها وحطها عليه وهو حط ايديه حولين وسطها وكانوا بيرقصوا ولفها وخله ظهرها يبقا في حضنه وأديه حولين بطنها واديها علي أديه وكان حاطط رأسه علي كتفها وراح لفها ليه واخدها في حضنه وباسها
وحازم وبريا كانوا بيرقصوا معاهم
وشويه والرقصه خالصت
الدجي : رحب ب ريان و زويا وقال أصحاب العروسه والعريس يلا معانا وكله قام رقص ريان رقص مع أصحابه وحازم كان معاه وزويا كانت مع اصحابها وبريا كانت معاها .

 

وشويه والدجي قال ريان باشا هات عروستك وارتاح
طلعوا قعدوا في الكوشه .
وكان فيه رقص استعراضي وده كان من بريا وحازم
وده كان مفاجاه ل ريان من حازم
ريان. الله عليك ي صحبي هههه
حازم. هههه اي خدمه اي ابو الصحاب
وكان فيه مصور وكان بيصور ريان و زويا وكان بيصور المعازيم وجاه وقت أن ريان يلبس زويا طقم الماظ
ملك. كانت معاها طقم الالماظ ودخلت بيه القاعه هيا وعمر واشتغلت الاغنيه الخاصه اللي ريان حددها لما يلبس ل زويا طقم الماظ وملك عطت طقم الماظ الي ريان وقالت الف مبروك ي ريان
ريان. اخد منها الطقم و قال الله يبارك فيك ي ملك
وراح يلبس زويا طقم الماظ و كان المصور بيصورهم واول ما لبسها اشتغلت اغنيه رومانسيه وقاموا يرقصوا مع بعض
ريان. حبيبتي مبسوطه
زويا. كلمه مبسوطه دي قليله اوي ي ريان ربنا يخليك ليا ي حبيبي
ريان. ويخليكي ليا ي قلبي واعيش واخليكي مبسوطه علي طول
زويا. تسلملي ي رينو

 

ريان. شالها ولف بيها وهيا كانت حضناه جامد
صحاب ريان. ههههي وكانوا بيصفروا كانوا عاملين جو حلو اوي ليهم
وجاء وقت تقطيع الكيك
ريان و زويا كانوا واقفين قدام الكيك
ريان مسك أيد زويا ومسكوا السكينه وقطعوا بيها الكيك وهو أكلها وهيا أكلته وبعدها ريان اخدها وكانوا بيسلموا علي المعازيم
مامت حازم. الف مبروك ي ولاد وعقال ولادكم
ريان. إن شاء الله هههه
وراح باس أيان وكيان وعرفهم علي زويا
وقال دول ولاد حازم اخويا وبريا وزي ولادي
زويا. الله دول حلوين اوي ي ريان
مامت حازم. عقبالك ي بنتي
زويا. اتكسفت وقالت إن شاء الله
ملك. الف مبروك ي ريان ومبروك عليك زويا
ريان. الله يبارك فيك وعقبال عمر وتقومي بالسلامه وتجيبي البيبي
ملك. الله يبارك فيك ي ريان
فهد. الف مبروك ي صحبي

 

ريان. الله يبارك فيك ي ابو الصحاب
وخالصوا سلامات واخد زويا وراحوا قعدوا في الكوشه
وحازم وبريا كانوا قاعدين مع الولاد و مامت حازم
وجاه وقت أنه في واحده بترقص وطبعا كله عينه كانت عليها
واللي بترقص دي قربت من ريان وكان بترقص وتدلع عليه
و زويا قعده جانبه عايزه تولع فيه
زويا. راحت مسكت وش ريان وخليته يبص عليها هيا
وكانت ناقصه تقوم تجيب اللي بترقص دي من شعرها
بريا بصت لحازم لقيته بيتفرج
راحت قالت عجبك رقصها
حازم. ااه
بريا. راحت ضربت حازم وقالت ااه في عينك وراحت قعدت علي رجل حازم و كان مخليه حازم يبص ليها هيا بس
ريان. كان عايز حازم ياجي ويلاحقه ويمشي اللي بترقص
بص عليه لقي بريا هيا كمان عايزه تولع في حازم
ريان. هههههه ي ليله بيضه
وشويه واللي بترقص دي خالصت

 

ريان. اااه الحمد لله بس مين اللي جابها تلاقيه حازم الكلب اااه هوريلك بقا بتعمل فيا كده وكمان ليله فرحي مش هسيبك ي حازم
حازم. خلاص بقا ي بريا مشيت اهي تعالي نشوف ريان
واخدها وراحوا
بريا. ريااان
ريان. نعم
بريا. مين اللي جاب اللي بترقص دي
ريان. اسالي جوزك زويا كانت ناقصه تولع فيا بسببها
بريا. حاازم انت اللي جبت اللي بترقص دي
حازم. ابدا مش انا
ريان. ولا انت ولا انا يبقا مين
حازم. معرفش خلاص حصل خير ركز مع زويا
ريان. ماشي ي اخويا حسابنا بعدين
وريان كان بيكلم حازم فجاه الدجي قال
ريان باشا في مفاجاه من عروستك

 

وفجاه لقي زويا قالت اهدي هذه الاغنيه الي زوجي وحبيبي ريان بدأت تغني ليه اغنيه رومانسيه
ريان راح عندها وكانوا بيرقصوا وهيا بتغني وقالها صوتك حلو اوي ي زويا
زويا. مفيش احلا منك ي حبيبي .
وخالصت الاغنيه
وشويه والفرح خالص وجاه وقت انهم يمشوا ريان شال زويا وطلع بيها من القاعه وركبوا العربيه وكان فيه زفا وصلتهم لحد بيتهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراتي مجنناني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى