روايات

رواية مراتي مجنناني الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني البارت الخامس والثلاثون

رواية مراتي مجنناني الجزء الخامس والثلاثون

رواية مراتي مجنناني
رواية مراتي مجنناني

رواية مراتي مجنناني الحلقة الخامسة والثلاثون

حازم. عمل حفله في البيت وكان موجود فيها عائلته وصاحبه ريان .
حازم وبريا كانوا مزينين الشقه بطريقه حلوه اوي وعملوا بالبالونات ديكور ركن ازرق فيه اسم أيان وركن بنبي فيه اسم كيان . وكانوا جيبين كيك وعصير وببسي وطبعا حاجات السبوع اللي الكل عارفها وشموع وكان في اطفال .
واشتغلت اغنيه السبوع 🥳🥳 والأطفال كل واحد كان معاه شمعه وكيان وأيان كانوا علي الطرابيزه والأطفال وملك وعمر وفهد ومامت حازم وريان و حازم واخد بريا في أيده وكانوا بيطوفوا حولين أيان وكيان .
حازم. راح شال أيان وبريا شالت كيان وكانوا بيرقصوا بيهم وفرحنين ومبسوطين .
جاه وقت أن بريا تخطي من علي الولاد
مامت حازم. حطتهم في الأرض وقالت ل بريا تعدي من عليهم ودق الهون والموسيقى شغاله واسمع كلام ابوك ومتسمعش كلام امك ههههه
بريا. ميسمعوش كلامي ليه أن شاء الله ما تشوف امك ي زوما
حازم. احم ممكن تهدي هيا متقصدش هيا بتهزر
بريا. طيب ي ولاد انتوا ولادي ومتسمعوش كلام حماتي هههههه
كلهم. ضحكوا ههههههههههههه
حازم. هههه بتقولي مزيكا ي قلب زوما ههه

 

بريا. زوما انا معملتش حاجه خالث خالث
حازم. ههههه بريئه انتي ي نبض زوما
مامت حازم. بقا كده طيب ي ولاد انتوا حفيداتي ومتسمعوش كلام مامي ههههه
كلهم. ضحكوا
ريان. الحق ي حازم هتقوم الحرب بين الحمايا ومرات ابنها ههههه
حازم. حتي في سبوع ولادي مش رحمني اهي اهي
بريا. امك اللي بدأت ي زوما
فهد. هههه الله يعينك ي حازم هيبقا ولادك ومراتك وكمان امك ههههه
حازم. ملك انقذيني مش عايز خناق
ملك. هههه حاضر
ملك. بس بس بس
ي ولاد انا عمتكم ومتسمعوش كلام مامتكم ولا كلام مامي ههههه
بريا. حااااازم انت جايب عأئلتك تخلي ولادي ميسمعوش كلامي ولا اي
حازم. منك لله ي ملك الكلب بقولك تهدي الوضع مش تشعللي الوضع أكثر ما هو شاعل اهي اهي
ريان. طيب ي ولاد انا عمكم و متسمعوش كلام الا كلامي

 

بريا. حااااازم لو خايف علي صحبك وعأئلتك سكتهم انت عارف انا هعمل اي وراحت مسكت ايد حازم و عضته
حازم. ااااعا اهدي بقا هو كل حاجه تعضيني وقال بصوت عالي اهي كملت ي حلوين واللي خايف علي نفسه بقا يسكت لحسن بريا تقتلكم وانا مليش دعوه .
وفجاه الولاد عيطوا
بريا. عجبك كده ي حماتي خليتي ولادي يعيطوا والاثنين مع بعض اسكت مين ولا مين اهي اهي
وراحت شالت أيان وقالت لحازم يشيل كيان
وقالت بس ي حلوين وعماله تهز فيهم . وسكتوا
بريا. شايفه ي حماتي ولادي سكتوا في حضني وسمعوا كلامي ههههه
حازم. انا متجوز طفله ورايح اجيب اطفال منك لله ي ملك الكلب.
عمر. بريا بريا
بريا. عايز اي انت كمان
عمر. خاليهم يسمعوا كلامي انا كمان
حازم. هههه حتي انت
بريا. حاضر ي عمر ي ولاد اسمعوا كلام عمر
عمر. هههي هههي هيسمعوا كلامي
كله ضحك علي عمر ههههه

 

و حازم صور بريا مع الولاد ومره مع أيان ومره مع كيان
وحازم اتصور مع بريا وأيان وكيان
وبريا صورت حازم مع أيان وكيان و مره مع أيان ومره مع كيان
وملك اتصورت معاهم وكمان عمر وكل العائله
ريان حازم وانا كمان
حازم. بس كده تعاله ي صحبي وعطا الولاد لريان وصورهم وكمان صورهم مع فهد
ملك. فهههد
فهد. نعم
ملك. عايزه عصير مانجا
حازم. هههههههه قابل ي فهد
فهد. دي قلبت اوضه النوم حديقه مانجا
حازم. ههههه لا انا كانت كيكه الشوكولاته ههه
فهد . ههههه وراح قال لملك
فهد. حاضر ي ملوكه هجيب عصير
راح جاب العصير وعطاه لملك وشربته
فهد . طيب ي جماعه هنستأذن ونمشي
عمر. لا ي بابي انا مش همشي انا قاعد مع خالو حازم وبريا
فهد. ههههه اسكوت انت عايزه يقتلنا كفايه عليه بريا وولاده وأمه

 

ملك. معاك حق هههههههه يلا ي عمر
فهد اخد ملك وعمر ومشي
ريان. طيب ي صحبي مبارك عليك الاطفال ويتربوا في عزك
حازم. الله يبارك فيك عقبالك
ريان. إن شاء الله تسلم متنساش بقا فرح اخوك
حازم. انت عبيط يلا ده انت اخويا انسا ازاي متقلقش كله تحت السيطره هههه
ريان. اوكي هههه شدي حيلك ي بريا علشان تحضري فرحي
بريا. اجهز انت بس وهتلاقيني جاهزه ههه
ريان. ماشي باي
حازم وبريا. باي
مامت حازم. طيب ي ولاد انا هنزل بقا أنا كمان
حازم. اوكي ي امي
بعد ما كله نزل حازم . بريا اهدي شويه علشان الولاد ومتتعصبيش وبعدين اكيد هيسمعوا كلامك ده انتي احلا مامي.
بريا. اممم ثبتني
حازم. اخد الولاد وحطهم علي السرير وكانوا نايمين
وراح اخد بريا وقعدوا في البلكونه شويه
حازم. بريو
بريا. نعم

 

حازم. احنا دلوقتي حياتنا اتغيرت من ساعه ما جبنا الولاد يعني لازم نفكر فيهم وفي مستقبلهم ونعقل شويه
بريا. قصدك اني مجنونه ي حاازم
حازم. لا ي قلب حازم انا المجنون وبقول نبطل جننان
بريا. ااه إذا كان كده ماشي هههههه
حازم. اممم زعلت منك يعني انا مجنون
بريا. لا ي حبيبي مفيش حد فينا مجنون وبعدين انت احلا بابي
حازم. وانتي احلا مامي ي قلبي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراتي مجنناني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى