روايات

رواية مراتي مجنناني الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني البارت الخامس والأربعون

رواية مراتي مجنناني الجزء الخامس والأربعون

رواية مراتي مجنناني
رواية مراتي مجنناني

رواية مراتي مجنناني الحلقة الخامسة والأربعون

ريان اخد زويا وطلعوا من المايه
وراحوا الفندق وطلعوا علي الاوضه
غيروا هدومهم
ريان. زويتي تأكلي هنا ولا نخرج
زويا. لا نخرج ي ريان
ريان. حاضر يلا روحي اجهزي
زويا. اوكي راحت تجهز لبست فستان ابيض وزي شال كده لونه اصفر وجابت شعرها علي جنب وحطت مكياج خفيف ولبست طقم الالماظ
وراحت عند ريان
زويا. رينو خالصت
ريان. اه خالصت
ريان. كان لابس بنطلون جينز وتشرت لونه ابيض
ريان. اخد زويا وراحوا مكان يسهروا فيه
دخلوا المكان وقعدوا ريان طلب اكل وكان فيه اغاني شغاله شويه والاكل وصل أكلوا وهو أكلها بأديه هيا كمان أكلته وراح اخد

 

زويا ويرقصوا سلو وكل اتنين كانوا بيرقصوا مع بعض سلوه والمكان كان شاعل اغاني وهيصه من الموجودين. ريان اخد الميك وكان بيغني ل زويا وكل اعجب بصوت وكمان البنات اللي كانت علي الشاطيء كانوا موجودين في المكان زويا راحت عند ريان
ورقصت معاه وهو بيغني وقالتله صوتك حلو اوي ي ريان
ريان. ميجيش جنب صوتك ي حبيبه قلبي
الاغنيه خالصت واخدها وكانوا بيتمشوا علي الشاطيء والجو كان جميل وهادي وتقريبا مكنش فيه ناس كتير
ريان و زويا كانوا يلعبوا مع بعض و زويا جريت و ريان كان بيجري وراها لحد ما مسكها وحضنها من ظهرها وقال مسكتك ههه
زويا. امممم بحبك ي ريان
ريان. قلب ريان انتي واخدها و راحوا يرسموا قلب بالرمله علي الشاطيء وكتبوا فيه اول حرف من اسمهم ر. و. ز
وراحوا كتبوا اسمهم علي صخره موجوده علي الشاطيء وقعدوا علي الصخره وريان اخد زويا في حضنه والهوا كان بياجي في وشهم و شعر زويا كان بيطير و ريان كان بيحطوا وراء ودنها. وقضوا وقت حلو مع بعض
ريان . شغل اغنيه رومانسيه واخدها وقاموا يرقصوا علي الصخره دي سلوه و ريان كان بيقربها منه اوي و اديها كانت حولين رقبته وماسكه فيه ريان لفها وحضنها من ظهرها واديه علي بطنها وراسه علي كتفها ورأسها كانت علي صدره ولفها ليه و شالها وكان بيطيرها في الهواء و زويا كانت مبسوطه اوي.

 

في المستشفى عند ملك
حازم. قال اخد هاخد بريا وامشي علشان الولاد و هناجي الصبح
بريا. هتاجي معانا ي ماما ولا هتفضلي مع ملك
مامت حازم. لا انا هقعد مع ملك انا وفهد
حازم. طيب اي رئيك ي عمر تاجي معانا
عمر. ماشي
عمر. بابا انا هروح مع خالو حازم وبريا
فهد. اوكي خالي بالك منه ي بريا
بريا. حاضر خلي بالك بس من ملك وماما ولو عوزت حاجه رن علينا
فهد. تسلمي
حازم اخد بريا والولاد و عمر وروحوا
دخلت الولاد يناموا وكمان عمر
وراحت عند حازم
بريا. شوفت امك ألبومه
حازم. عملت اي و ليه رجعنا للبومه تاني

 

بريا. قعدت مع ملك في المستشفى ومش مشيت طبعا علشان بنتها إنما أنا لا سبتني ومشيت
حازم. حبيبتي انتي و ملك واحد بالنسبه ل ماما وبعدين انسي بقا
بريا. حاضر كلمت ريان ولا لا
حازم. لا
بريا. اممم تلاقيه مدلع زويا
حازم. وانا يعني مش مدلعك
بريا. من ساعه ما ولدت كيان وأيان وانت مخرجتنيش ومش بتخليني انزل من البيت
حازم. بريو مينفعش تنزلي بالولاد لوحدك الا لما اكون معاكي وبعدين اول ما ريان يرجع هاخدك ونسافر اي رئيك
بريا. بجد ي زوما وبعدين رجعت قالت طيب والولاد
حازم. اممم هنطر هناخدهم معانا
بريا. ااه طيب
حازم. سيبك من كل ده وتعالي معايا
بريا. فين
حازم. تعالي بس واخد بريا وراح اوضه وفتحها و نور النور وكانت متزينه بلونات وشموع و ورد وحازم شغل اغنيه رومانسيه واخدها. ورقصوا مع بعض وقالها اي رئيك
بريا. حلو اوي ي زوما عملت ده كله امته
حازم. جوزك شاطر وبيعمل اي حاجه في اي وقت ههه
بريا. هههه راحت حضنته بحبك ي زوما

 

حازم. قلب زوما وانا كمان
وقضوا وقت حلو مع بعض
عند ريان و زويا اخدها وراحوا الفندق وطلعوا الاوضه بتاعتهم
زويا . راحت ل ريان وحضنته وقالت كان يوم حلو اوي ي ريان
ريان. ااه وكنا مبسوطين ي قلب ريان
واخدها وراحوا قعدوا في البلكونه اللي بطل علي الشاطيء وريان قعدها علي رجله وكان الجو حلو و هواء وصوت المايه
زويا. ريان احكيلي اتعرفت علي حازم وعائلته ازاي
ريان. انا عارف حازم من زمان من وقت ما كنا اطفال و كنا في مدرسه وحده وكمان دخلنا نفس الجامعه واحنا الاتنين تعبنا اوي لحد ما وصلنا اللي احنا فيه و وصلنا وعملنا اسمنا في السوق و وصل كل بلاد العالم وكله بيعمل لينا الف حساب إنما بالنسبة لمامته فهيا ست طيبه جدا حازم عرفني عليها واعتبرتني زي حازم وملك و وقفت جنبي لما اهلي ماتوا و سابوني لوحدي وهيا ربتني مع حازم و ملك
زويا. اي علاقتك ب ملك
ريان. عادي يعني اختي ي زويا
زويا. بس حسيت انك كنت مثلا بتحبها
ريان. اي اللي بتقوليه ده ملك اختي وبس وانتي بتكوني حببتي ومراتي
زويا. خلاص متزعلش طيب مجرد سوال
ريان. في اسئله تاني
زويا. اتعرفت علي مرات حازم ازاي
ريان. لما حازم اتجوز بريا انا كنت مسافر و محضرتش الفرح ولا شوفتها اول مره شوفتها كانت في الشركه كانت جايه مع حازم
زويا. اممم طيب محبتش حد قبل كده ي ريان
ريان. لا محبتش حد بس كنت دنجوان وحوليه بنات هههه
زويا. نعم ي اخويا

 

ريان. هههه اكدب عليك يعني ده حتي بريا لما شوفتها في مكتب حازم و دخلت ومعرفش انها مراته وهيا كانت قاعده لوحدها قولت هو حازم عنده موزز ولا اي وفجاه لقيت بوكس في وشي من حازم وقالي احترم نفسك يلا دي مراتي .
وقولتله طول عمرك بتعرف تختار هههه
زويا. اممم احسن كان كسرك ي بتاع البنات
ريان. هههههه خلاص بقا توبنا وبقا في بنت وحده
زويا. ومين دي أن شاء الله
ريان. انتي ي قلب ريان
زويا. امم ثبتني تعرف لو لقيتك بصيت ل بنت
ريان. هتعملي اي
زويا. بموتك وقالت هعمل كده وراحت حطت ايديها علي رقبته وكانت بتخنقه بهزار
ريان. هههه ماشي ي طفلتي وانا مقدرش ابص لغيرك ي قلب ريان
زويا. حضنته وقالت وانت قلبي ي ولا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراتي مجنناني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى