رواية مراتي مجنناني الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم شهد أحمد
رواية مراتي مجنناني البارت الثامن والأربعون
رواية مراتي مجنناني الجزء الثامن والأربعون
رواية مراتي مجنناني الحلقة الثامنة والأربعون
السكرتيره راحت ل اسامه وقالتله حازم باشا و ريان باشا عاوزينك في مكتب ريان باشا.
اسامه. تمام جاي
اسامه . راح عند حازم و ريان وقال حضرتكم عايزيني
ريان. اه اتفضل اقعد
اسامه قعد
حازم. بص ي اسامه انا وريان باشا و اثقين فيك وهنخليك تمسك الاجتماعات اللي بيكون فيه حريم
اسامه. انا مقدر ثقتكم بس اعذروني مش هينفع
ريان. لي بس ي اسامه
اسامه. مراتي حامل وانا هاخد اجازه علشان اهتم بيها لانه ملهاش حد غيري
حازم. اوكي ي اسامه فيك تتفضل
اسامه. طلع ومشي
ريان. طيب وبعدين هنعمل ايه
حازم. انا مقدرش اني اخسر شغلي لاي سبب من الأسباب
ريان. اهدي ي صحبي ومتخدش قرار متسرع تندم عليه وخلي بالك انك واعد مراتك
حازم. قولي طيب ي ريان اعمل ايه انا مطر ولازم اشتغل مش هوقف شغلي علشان هيا غيرانه عليا
ريان. حازم انت اناني ما انت كمان بتغير ولا هو حلو ليك و وحش ليها وبعدين بريا مش هتسكت لو عرفت وممكن الموضوع يكبر ي صحبي
حازم. افهمني انا تعبت علشان اوصل هنا مستحيل اهد ده كله في لحظه
ريان. حتي لو هتاجي علي مراتك و ولادك
حازم. لا رد
ريان. وانا مش هشتغل مع حريم ولا هسيب مراتي اللي حامل في ابني وكمان مقدرش اعيش من غيرها وانت ي صحبي فكر كويس متخسرش عائلتك علشان شويه صفقات
حازم. قول طيب ي ريان الحل اعمل ايه هو انت مش شريكي وكل حاجه بنعملها مع بعض
ريان. اه شركاء ي حازم بس حاليا معنديش حل وكل اللي بيهمني دلوقتي مراتي وابني
حازم. تمام انا ماشي
ريان. اتمني ما تخدش قرار تندم عليه ي صحبي
عند زويا وبريا
زويا. كانت قاعده بتلعب مع كيان وأيان وقالت ولادك حلوين اوي ي بريا
بريا. هههه تسلمي ي زويا بكره تجيبي احلا منهم
زويا. ههه أن شاء الله بقولك أي
بريا. قولي
زويا. هتعملي اي لو حازم اشتغل مع حريم بصراحه انا مش موافقه أن ريان يشتغل معاهم
بريا. انا مش موافقه و خليت حازم يوعدني أنه مش هيشتغل معاهم
زويا. طيب لو خلف الوعد ده هتعملي اي
بريا. اممم هطلق منه وهاخد الولاد وهمشي وهو خلي صفقاته تنفعه صدقيني صعب عليا اني اقول أو افكر مجرد تفكير اني أطلق منه لاني بعشقه مش بس بحبه ومش بنعرف ننام من غير بعض بس هو اللي هيختار ي انا و ولاده ي شغله
زويا. بريا اهدي انتي كده هتكبري الموضوع معقول هتسبيه علشان خاطر كده بدل ما تخليه يقرب منك اكتر
بريا. انا و حازم وضع خاص ي زويا انا بكون ل حازم نبضه وهو بيكون لي القلب ومستحيل الاتنين يبعدوا عن بعض وانا واثقه في حازم .
زويا. ربنا يخليكم لبعض ديما .
بريا. ي رب
شويه وحازم وصل وكان مخنوق وباين أنه زعلان اول ما جاه دخل الاوضه
بريا. زويا هشوف حازم وجايه
زويا. اوكي
بريا . دخلت عند حازم ولقته مش طايق نفسه قالت مالك ي حازم انت تعبان فيك حاجه حصلك حاجه قولي
حازم. اهدي مفيش حاجه و روحي خليكي مع زويا و ريان شويه وجاي
بريا. بس قولي مالك
حازم. انتي مش بتسمعي الكلام لي روحي
بريا. دمعت عيونها و سابت حازم وطلعت
حازم. يوووه
بريا. راحت عند زويا
زويا. مالك
بريا. لا مفيش
شويه و ريان جاه علشان ياخد زويا
وبريا فتحت ليه
بريا. اهلا ي ريان ادخل
ريان. معلش نادي زويا علشان نمشي
بريا. طيب ممكن اسالك علي حاجه
ريان. اه قولي
بريا. هو حازم ماله جاه من بره مدايق ومش طايق أنه يكلمني
ريان. مش عارف ي بريا يبقا اساليه
بريا. هو انتوا اتخنقتوا مع بعض
ريان. حاجه شبه كده ممكن تنادي زويا علشان نمشي
بريا. حاضر وراحت تنادي زويا
بريا. زويا ريان بره وعايزك
زويا. تمام عايزه حاجه
بريا. لا سلامتك باي
زويا. باي
ريان اخد زويا ومشيوا وهما في الطريق
زويا. ريان
ريان. نعم
زويا. هو حازم ماله
ريان. معرفش
زويا. طيب انا عايزه اقولك حاجه ي ريان علشان لو مدايق بسبب أنه يشتغل مع حريم
ريان. قولي
زويا. انا اتكلمت مع بريا وقولتلها يعني هتعمل ايه لو حازم اشتغل معاهم
ريان. قالت ليك اي ي زويا
زويا. قالت إنه لو عمل كده هتطلق ي ريان وهتاخد الولاد وهتمشي ي ريت تنصح صحبك قبل ما يخسر مراته و ولاده
ريان. في نفسه حازم غبي وهيضيع نفسه
وقال ل زويا . اوكي بس ي ريت ما تقولي لحد اي شيء عن اللي بريا قالته ليكي
زويا. تمام
عند حازم وبريا
بريا. اكلت الولاد و نيمتهم و راحت عند حازم
بريا. حازم
حازم. تعالي ي بريا
بريا. مالك ي حازم احنا كنا كويسين الصبح متغير ليه انا عملت ليك حاجه
حازم. لا ي بريا مفيش حاجه وانا اسف اني زعقت ليكي
بريا. طيب قولي مالك يمكن اساعدك
حازم. لا مش هتقدري تساعديني
بريا. اممم يبقا بسبب شغلك اللي مع النسوان
حازم. اه ي بريا حولت احل الموضوع بس مش لاقي حل و ريان مش راضي وقال اهم حاجه مراته و ابنه ومش هيخسرهم
بريا. طيب وانت
حازم. انا اي
بريا. انت مستعد تضحي بيا انا و ولادك علشان شغلك وجاي من بره عمال تزعق وتخانق ومش طايق نفسك
حازم. انا تعبت كتير علشان اوصل للي انا فيه ي بريا
بريا. اوكي ي حازم براحتك
حازم. يعني هتسبيني اشتغل معاهم
بريا. بس انت وعدني و لو خلفت وعدك يبقا يبقا
حازم. يبقا اي
بريا. يبقا وراحت عيطت وقالت يبقا كل واحد في طريق ي حازم وهاخد ولادي وهمشي
حازم. لدرجادي ي بريا سهل تسبيني
بريا. انت ف ايدك القرار ي حازم ي انا و الولاد ي شغلك مع النسوان دي وراحت سابته وطلعت تجري عند اوضه الاطفال وراحت تنام فيها
حازم. قعد علي السرير و حاول أنه ينام معرفش لانه متعود عليها
وهيا كمان معرفتش تنام بس قسيت علشان جوزها ميشتغلش مع نسوان ويفرط فيها هيا والولاد
وفجاه حازم خبط علي الباب
وقال بريا افتحي
بريا. حازم روح نام و يبقا بلغني قرارك
حازم. انا مش عارف انام من غيرك
بريا. طول ما بتفكر انك تشتغل معاهم يبقا هتفضل تنام لوحدك وبعيد عني اهي اهي
بقلم شهد احمد
رئيكم ي سكاكر 😍
وي ترا حازم هيختار بريا و ولاده ولا هيختار شغله
وممكن يلاقي حل يغير حياته و وقتها ميخترش ولا اي اللي هيحصل هنعرف في البارت الجاي توقعاتكم بقا 😍.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراتي مجنناني)