روايات

رواية مراتي مجنناني الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني البارت التاسع والثلاثون

رواية مراتي مجنناني الجزء التاسع والثلاثون

رواية مراتي مجنناني
رواية مراتي مجنناني

رواية مراتي مجنناني الحلقة التاسعة والثلاثون

ريان صحي من النوم وكانت دماغه بتوجعه من
أثر الضربه اللي اخدها علي دماغه
زويا . صحيت من النوم قالت هتروح تشوف ريان
راحت عنده لقيته ماسك دماغه و موجوع وقالت ريان ريان انت كويس
ريان. مردش عليها
زويا. قعدت تعيط اهي اهي اهي ريان انا اسفه
ريان. كان عايز يقوم ياخدها في حضنه بس قال لا وقالها انتي بتعيطي ليه
زويا. علشان انت موجوع بسببي انا اسفه
ريان. لا رد كانت دماغه بتوجعه
زويا. طيب تعال اوديك المستشفي
ريان. لا ممكن تسكوتي أو اقولك سبيني واطلعي بره
زويا . ريان بصت عليه وراحت طلعت ودخلت الاوضه تعيط اتصلت ببريا

 

زويا. الو
بريا. الو مال صوتك بتعيطي ليه
زويا. ريان موجوع بسببي و مش راضي يكلمني ومتعصب
بريا. طيب اهدي بصي هقولك انتي متعيطيش وروحي خودي شور والبسي حاجه حلوه وحضري الفطار وخودي معاكي مسكن ادي ل ريان وانا شويه وهجيب حازم والولاد
زويا. بجد شكرا ليكي ي بريا
بريا. احنا اخوات ولا اي
زويا. طبعا اخوات يلا باي
بريا. باي
حازم في اي ي بريا
بريا. صحبك موجوع ومش بيكلم زويا وهيا بتعيط
حازم. انا مش عارف يعني كل وحده متوتره من جوزها تقوم تموته ده انتو النساء اغراب
بريا. مين دول اللي اغراب ده انتوا اللي اغراب هو لازم يعني ما تصبروا شويه لقيتوا الوحده متوتره خلاص روح اتغطي ونام لا ازاي لازم تصروا لحد ما تجيبوا أجلكم بأديكم ويلا روح اجهز علشان نروح لصحبك ده

 

حازم. طيب ي اختي
بريا. اختك كنت اختك منين ولما انا اختك ولادك دول ولاد مين
حازم. ههههه مش هنخلص ي ستي مش اختي انتي مراتي وحببتي
بريا. ايوا كده انا مراتك
حازم. اااه بس مجنناني ههههه
بريا. لسه هتكلم الولاد عيطوا
بريا. انا مش عارفه هو انتوا الاتنين لازم تعيطوا مع بعض
حازم. ههههه مش تؤام يعني كل حاجه مع بعض
بريا. ههههه اه والله معاك حق
طيب يلا شيل واحد
حازم. حاضر
بريا. يسلملي اللي بيقول حاضر
حازم. هههه علشان تعرفي بس
بريا. طيب شيل وانت ساكت
حازم. شال كيان وكان بيهز فيها علشان تسكت

 

بريا. كانت بتسكت أيان وتأكله وغيرت ليه هدومه وسكت عطيته لحازم واخدت كيان
حازم. هز في أيان لحد ما نام
بريا. كانت بتاكل كيان ولبستها وأكلتها وسكت وشويه ونامت
بريا. الحمد لله ناموا يلا روح اجهز
حازم. طيب ما تجهزيني زيهم انا كمان
بريا. هههه انت بيبي
حازم. ااه
بريا. يسلملي البيبي روح خود شور لحد ما اجهز الفطار
حازم. اوكي
بريا. راحت تجهز الفطار وحازم كان بياخد شور
عند ريان و زويا
زويا. اخدت دوش ولبست بلوزه وشورت قصير بالون الاسود وكانت مسيبه شعرها واخدت الفطار والمسكن وراحت ل ريان
زويا. ريان
ريان. خير
زويا. يلا علشان تفطر وتاخد المسكن
ريان. انا مش عايز منك حاجه
زويا. راحت قعدت جنب ريان وقالت يلا افتح فمك علشان تأكل
ريان. مرضش عليها ولف وشه الناحيه التانيه

 

زويا. راحت مسكت دماغه ولفتها ليها وراحت أكلته غصب عنه لحد ما أكل وعطيته المسكن كمان
زويا. ريان
ريان. لا رد
زويا. انا اسفه ي ريان وعيطت وريان راح اخدها في حضنه وقالها خلاص متعيطيش وانا اسف على طريقتي بس انتي السبب كنتي هتموتيني
زويا. بعد الشر عنك ي رينو
ريان. قلب رينو اي عجبك حضني
زويا. استوعبت أنها في حضن ريان ولسه هتقوم
ريان. شدها تاني في حضنه
عند حازم وبريا
حازم. اخد الشور وبريا جهزت الفطار وراحت تنادي ل حازم
بريا. زوما يلا علشان نفطر ونروح ل ريان
حازم. حاضر واخدها ورحوا يفطروا
وشويه وخالصوا
حازم. بريو يلا روحوا اجهزي
بريا. حاضر ي زوما

 

بريا. راحت تجهز طلعت فستان دهبي طويل وپاكمام وكانت رفعه شعرها ديل حصان وكانت لبسه طقم الماظ
حازم. طلع بدله لونها رصاصي والتشرت من تحت لونه ابيض
حازم. جهز وراح يشوف بريا جهزت ولا لا
حازم. راح وبص عليها وانصدم من جمالها وقال انا معايه الجمال ده كله وراح حضنها
بريا. انت طالع حلو اوي ي زوما وحضنته
حازم. باس اديها وقالها يلا ي قلب زوما نمشي
بريا. راحت تشيل أيان
حازم قالها لا سيبي أيان انا هشيله
بريا. اشمعنا ي زوما
حازم. انتي عايزه أيان يكون في حضنك طول الوقت وانا لا
بريا. هههههه طيب يلا ي نمشي
حازم. اخد بريا والولاد ونزلوا وركبوا العربيه وشويه ووصلوا عند ريان و زويا .
حازم . خبط علي الباب ورن الجرس
زويا كانت في حضن ريان وقالت خاليك هروح افتح انا
ريان. طيب البسي حاجه الاول وبعدين افتحي
زويا. حاضر

 

زويا. لبست وراحت فتحت ولقت حازم وبريا
زويا. اهلا ي بريا اهلا ي حازم اتفضلوا
حازم وبريا دخلوا
حازم. ريان فين وعامل اي
زويا. هدخل انادي عليه
حازم وبريا اوكي
زويا. ريان حازم وبريا بره
ريان. طيب واخدها وطلعوا
حازم. ازيك ي صحبي عامل ايه
ريان. كويس اديك شايف هههه
حازم. هههه
ريان. اخد كيان وأيان وباسهم وقعد يلعبهم
و زويا راحت تجيب عصير و فطير وكحك وبسكوت وقدمت لحازم وبريا
زويا. هات كيان وأيان شويه ي ريان
ريان. عطاهم ل زويا
زويا. الله دول حلوين اوي ي بريا كنتي بتتوحمي علي اي
حازم. وبريا. كيك بالشكولاته ههههه
زويا. اه هههه

 

ريان. ده حازم شاف النجوم في عز النوم في حمل بريا هههههه عمري ما انسي اليوم اللي جيت فيه عندك ي حازم واللي بريا عملته هههه
زويا. لي عملت اي
بريا. اقولك انا كنت بسترخي وكنت حاطه مكياج باللون الاسود وكنت لبسه اسود والنور كان مطفي وكان في شموع حازم صحي مخضوض وقال الحقوني في عفريت وانا ضحكت هههههه عليه وقالي ده انتي انتي عامله لي كده قولتله قرب وكان معايه شمعه حازم خاف ونزل جري عند أمه وقفل الباب وانا خبطت وامه فتحت صوتت وقالت الحقني ي حازم عفريت قالها دي مراتي ي امي وبعدين ملك وعمر وفهد اتخضوا وقالوا انتوا بتحضروا أرواح ولا اي و ريان شويه وجاه ولسه هقرب منه وقوله يرضيك صحبك راح جري وقال ابعدي عني انا مش عايز اموت انا عايز اعيش واتجوز
ده كل و زويا و ريان وحازم كانوا عمالين يضحكوا
هههههههههههه
حازم. ده انا شوفت ايام عسل ههههه بس اخره صبري جاه تؤام الحمد لله ربنا عالم بحالي
زويا. هههههه علي كده بتفكر تجيب تاني
حازم. ههههه التوبه التوبه هاتي انتي بقا انتي وريان
زويا. ههههه أن شاء الله .
عند ملك بقت في الشهر السابع ومجننه فهد معاها

 

وفهد بقا مش عارف يخلي باله من ملك ولا عمر ولا يهتم بشغله
ملك. فههههد
فهد. اهي اهي نعم
ملك. هات ايدك
فهد. لي
ملك . هات بس
فهد. عطا لملك أيده
وملك راحت عضته
فهد . عااااااا ي عضاضه وبيحاول يشد أيده منها
ملك. سابته وقالت روح هات عصير ي فهودي وكمان عايزه شيكولاته
وراحت قالت عمررر تعاله
فهد قالها الا عمر ي ملك خودي عوضي اي حاجه غير عمر
فهد اخد عمر وراح يجيب العصير والشوكولاته
عمر. بابي وانا كمان عايز شيكولاته وعصير وشبسي
فهد. حاضر جاب الحاجات ورجع هو وعمر

 

فهد. راح عند ملك لقيها بتعيط ملك مالك فيكي اي
ملك. انا تعبانه ي فهد
فهد . طيب اهدي وانا جبت الحاجات اهي متعيطيش وعطاها العصير والشوكولاته وسكتت وبعد ما اكلت
فهد . عمر يلا علي اوضتك
عمر. حاضر
فهد. راح اخد ملك في حضنه علشان يهديها ويخليها تنام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراتي مجنناني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى