رواية مراتي مجنناني الفصل التاسع عشر 19 بقلم شهد أحمد
رواية مراتي مجنناني البارت التاسع عشر
رواية مراتي مجنناني الجزء التاسع عشر
رواية مراتي مجنناني الحلقة التاسعة عشر
بعد ما وصلوا البيت حازم شال بريا وملك طلعت وخبطت علي مامتها وفتحت
مامت حازم. اهلا ي ولاد اي ده بريا مالها وشايلها لي
ملك. اصلها تعبت مننا واغمي عليها
حازم. بريا حبيبتي انتي كويسه ولا اجيب دكتور
بريا. حبيبي اهدا انا كويسه انا دخت بس شويه مفيش حاجه لا تقلق
حازم. اخدها في حضنه وقالها انتي نبض حازم مقدرش اعيش من غيرك
مامت حازم. اهدا ي ابني هيا كويسه اهي ملك روحي هاتي عصير
ملك. حاضر ي ماما
عمر . بريا مالك
بريا. مفيش ي عمر انا كويسه
ملك. جابت العصير وحازم اخده منها وشرب بريا
العصير
حازم. بقيتي احسن
بريا. اه الحمد لله
مامت حازم. طيب ي ولاد اقعدوا وانا هحطت تأكلوا
كلهم. اوكي
ومامت حازم في المطبخ بريا دخلت عليها
وقالت ماما اساعدك
مامت حازم. لا انتي تعبان وبعدين قوليلي دختي لي اوعا تكوني حامل
بريا. ههههه لا مش حامل ولا حاجه انا دخت شويه وبعدين ي ريت ويكون عندي زوما صغير تعرفي ي ماما انا بحب زوما قد اي مش هتصدقي ده هو حياتي والنفس اللي طالع مني
مامت حازم. الله علي الحب
كل ده وحازم كان واقف وسامع بريا بتقول اي عليه لمامته وقد اي بريا بتحبه
حازم. احم طيب ما تاجي وتقوليلي انا بتقولي لماما لي
مامت حازم. هههههه بس ي ولا متكسفهاش
حازم. راح اخد بريا في حضنه وقالها انتي نبض حازم اللي ميقدرش يعيش من غيرها
ملك. الله الله واي كمان تعاله ي فهودي تعاله شوف الحب والرومانسيه
وفجاه الجرس رن
ملك. راحت تفتح ولقت فهد
ملك. فهودي حبيبي وحشتني وحضنته
فهد . حضنها وانتي كمان ي ملوكه قلبي
حازم. كنتي لسه بتقولي فينك ي فهودي اهو جاه ي اختي
ملك. ههههه
عمر. بابا بابا
فهد. قلب ابوك وحشتني
عمر. وانت كمان ي بابا
فهد. اهلا ي حماتي اهلا ي بريا
مامت حازم وبريا اهلا
مامت حازم. طيب يلا ي ولاد جهزنا الاكل يلا علشان تأكلوا
كله كان قاعد بياكل وحازم كان بياكل بريا
بريا. زوما كفايه مش قادره
فهد. زوما مين ده ي جماعه
حازم. زوما انا ههههه
فهد . اه هههههههه
مامت حازم وملك ضحكوا هههههههه
فهد . عشنا وشوفنا حازم باشا اللي الكل بيعمل ليه الف حساب بقا زوما هههههه
بريا. ما خلاص ي فهد وبعدين كله يقول حازم باشا الا انا انا اقول اللي انا عايزاه صح ي بيبي
حازم. صح ي قلب البيبي هههه
فهد . ههههههههه طيب بقول اي ملوكه قلبي
ملك. قول ي روحي
فهد. ما تقوليلي بيبي انا كمان اتعلمي من مرات اخوكي
ملك. هههههههه حاضر
وكلهم. ضحكوا هههههه
فهد. بقولك أي ي بريا ابقي علمي مراتي شويه
بريا. بس كده حاضر
بعد ما خلصوا اكل
حازم. فهد انا عايز اتكلم معاك في موضوع بعد اذنكم ي جماعه واخد فهد وقعدوا لوحدهم
فهد. في اي ي حازم
حازم. انا عايزك تساعدني
فهد . اه طبعا قول احنا اخوات
حازم. تسلم ي جوز اختي
بص انا عايز اعمل حفله وكمان تكون مفاجاه لبريا وعايزك تساعدني
فهد. طيب قول وانا هنفذ
حازم. انت هتطلع وتقول إنه انت عندك حفله وانك عازمنا نروح معاك والحفله دي هتكون بكره في مكان كذا وانا مرتب كل حاجه
فهد. تمام ي حازم
بعد ما خلصوا كلام حازم وفهد طالعوا
فهد. اه صح ي جماعه انا عندي حفله بكره وعايزكم تكونوا معانا
ملك. اه تعالي معانا ي ماما انتي وحازم وبريا
مامت حازم. انت اي رئيك ي ابني
حازم. موافق ي امي وكمان تغيروا جو اي رئيك ي بريو
بريا. اللي تشوفوا ي زوما
فهد. يبقا خلاص اتفقنا
حازم. جاله اتصال من ريان بعد اذنكم هرد وجاي
حازم. الو
ريان. الو
حازم. قولي ي صحبي كله جاهز
ريان. ايوا ي صحبي كله تمام
حازم. تمام شكرا ي صحبي متعبك معايا
ريان. بيبي اي اللي انت بتقوله ده احنا اخوات ههههه
حازم. ههههه ماشي ي اخويا عقبال ما اجوزك واخلص منك
ريان. كده ي بيبي اخص عليك انت وحش ههههه
حازم. ههههه روح يلا مش فاضيلك هروح لمراتي
ريان. الله يسهلوا ي عم باي
حازم. باي
وراح قعد معاهم
فهد . مش يلا ي ملك علشان نمشي
ملك. حاضر ي فهد هجيب حاجتي من جواه
فهد. اوكي
عمر. بابا
فهد. نعم
عمر. انا عايز بدله احضر بيها الحفله
فهد بس كده حاضر
حازم. طيب ي جماعه هاخد مراتي واطلع علشان مراتي تعبانه
مامت حازم. ماشي ي ابني
حازم. البيت بيتك ي فهد
فهد . تسلم ي حازم
وراح شال بريا وطلع بيها علي فوق
وملك. جات وفهد اخدها هيا وعمر ومشيوا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراتي مجنناني)