رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم شهد أحمد
رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني البارت الرابع
رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني الجزء الرابع
رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني الحلقة الرابعة
كيان وأيان. غيروا هدومهم ونزلوا
ماما احنا غيرنا
بريا. شاطرين قولوا عملتوا اي في المدرسة واختوا اي
كيان. مامي اخدنا ماس و عربي و انجليزي وحصه العاب
بريا. اوكي يلا علشان تتغدوا وتروحوا تذكروا
أيان وكيان . حاضر.
بريا. داده ليله داده ليله
داده ليله. نعم ي هانم
بريا. حضري الغدا
داده ليله. حاضر
تعالوا نعرف داده ليله. دي وحده كبيره في السن وعندها 50 سنه حازم جبها علشان تساعد في البيت .
حازم . جالو اتصال من مديره المدرسه
بريا. مين بيرن عليك ي زوما
حازم. دي مديره المدرسه
بريا. طيب رد وبعدين ما رنتش عليا انا ليه
حازم. بعدين ورد
المديره. الو
حازم. الو
المديره. حازم باشا ي ريت تشرفنا بكره انت والمدام في المدرسه
حازم. حصل اي الولاد عملوا حاجه
المديره. اه ولما حضرتك تاجي هتعرف
حازم. تمام. باي
المديره. باي
بريا. في اي وليه عايزانا
حازم. معرفش تعال نسال الولاد
بريا. طيب يلا بس لما نطلع شقتنا
حازم. اوكي .
داده ليله حطت الغذاء علي السفره وقالت مدام بريا. الاكل جاهز
بريا. اوكي
بريا. يلا ي حازم يلا ي ولاد علشان تأكلوا
وقاعدوا يأكلوا وخالصوا
بريا. يلا ي ولاد اطلعوا اعملوا الواجب
كيان وأيان. بس احنا عايزين نلعب
بريا. عايزين اي يلا ي واد انت وهيا علي فوق ولو طلعت ومش لقيت عملين الواجب هتضربوا سامعين
كيان وأيان. سامعين.
حازم. بريا تعالي عايزك انتي وماما
بريا. خير ي حبيبي في اي
مامت حازم. اي ي ابني
حازم. انا اتفقت انا و ريان أنه نشتري فله علشان نقعد فيها كلنا اي رئيكم
مامت حازم. ولي ي ابني ما احنا بيتنا حلو وكمان لينا ذكريات فيه
بريا. اه ي زوما ولا انت نويت تبيع البيت
حازم. لا مش هبيعه بس هنشتري فله نقعد فيها وبعدين مينفع ينباع وشقتنا هتفضل زي ما هيا
بريا. اللي تشوفه ي زوما
حازم. وانتي ي ماما
مامت حازم. اللي تشوفه ي ابني
حازم. يبقا علي بركه الله هنشتري الفله
بريا. اي ي زوما ناوي تبيت هنا مش هنطلع علشان الولاد
حازم. حاضر يلا
حازم. اخد بريا وطلعوا
بريا. كيان أيان
الاتنين جاءه نعم ي مامي
بريا. عملتوا الواجب
كيان. اه اه
أيان اه
حازم. بريا هاتي الولاد و ورايا علي المكتب
بريا. عجبكم كده ليلتنا بنبي يلا ي اخويا انت وهيا قدامي
كيان. أيان متعرفش بابي عايزنا لي
أيان. مش عارف انا متوتر
كيان. وانا
بريا. سمعوني صوتكم بتقولوا اي
كيان. مش بنقول حاجه خالص
ورحوا عند حازم
حازم. اقعدوا ي ولاد
بريا. وانا اقف يعني ولا اي مش فاهمه
حازم. بريو مش وقته خالص تعالي اقعدي لما نشوف الولاد عملوا اي
حازم. بصوا ي ولاد المديره رنت عليا وانتوا اكيد عاملين حاجه قولوا عملتوا اي
كيان بصت ل أيان وأيان بص ل كيان
بريا. مالكم مصدومين لي كده ما تقولوا هببتوا اي
أيان. مامي اللي حصل أنه في ولاد زق كيان علي الارض في الكلاس وانا ضربته بالبوكس
بريا. شاطر ي ولاد شاطر تربيتي وانت ي بت مضربتوش لي وكسرتس دماغ اللي خلفوه
حازم. شاطر اي و زفت اي انتي تسكتي انا مش قولت نشكي للمديره
بريا. انت عايز ولادي يضربوا وميعملوش حاجه
حازم. ي حبيبتي بلاش الطريقه دي
بريا. ولاد يلا علي اوضتكم وناموا
حازم. استنوا اللي عملتوا غلط
بريا. علي اوضتكم يلا
كيان وأيان راحوا الاوضه
بريا. زوما أيان مغلطش هو دافع عن أخته ي حازم طيب بس لو حصل ده في الشارع ومش في المدرسه وقتها هتقوله اي خد حقك منين ولا اشكي لمين
حازم. معاكي حق بس انا مش عايز حد يقرب من ولادي ولا حد يشكي عليهم فهماني ي حبيبتي
بريا. فهماك ي حبيبي بس الولد اللي زق كيان هو اللي غلطان .
حازم. اه وانا مش هخلي حد يمد أيده علي ولادي ولادي خط أحمر ي بريا وهما حياتي
بريا. اي ده هما حياتك طيب وانا
حازم. باسها وقالها هما حياتي وانتي النبض ي قلبي
بريا. حبيبي ي زوما وحضنته وقالت يلا ننام .
عند ريان و زويا
ريان. زويا حببتي
زويا. اي ي حبيبي
ريان. انا وحازم اتفقنا انه نشتري فله ونقعد فيها كلنا اي رئيك
زويا.رينو ما بيتنا كويس
ريان. علشان أكون مطمن عليكي انتي وليان
زويا. اللي تشوفه ي رينو
ريان. حببتي مش هنبيع البيت بس هنشتري فله ونقعد فيها مع حازم وعائلته
زويا. اوكي
ريان. حبيبه بابي عامله ايه وباسها
زويا. دي مطلعه عيني ي ريان
ريان. لي مطلعه عين مامي ي ليو بص ي زويا بنتي هتاخد حقي منك واللي بتعمليه فيا
زويا. بقا كده ي ريان اممم زعلت منك
ريان. وانا مقدرش علي زعلك ي حبيبه قلبي .
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني)