روايات

رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد

رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني البارت الثالث

رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني
رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني

رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني الحلقة الثالثة

بريا. بقولك ايه ي حماتي ي ماما
مامت حازم. قولي
بريا. ابنك ده مبيحبنيش
مامت حازم. لي بقا
بريا. أصله راح شغله ولا حتي اتصل ولا قال حتي وحشتيني وكأنه ما صدق راح الشغل
مامت حازم. ههههه ي بت اهدي علي الواد شويه
بريا. ده ليله أمه بنبي بعد اذنك يعني ي حماتي ي ماما
مامت حازم. ههههههه لا خودي راحتك
بريا. ده لما ياجي هعمل منه شورما
وفجاه لقت حازم اتصل
بريا. استني نشوف مين
اي ده ده زوما
مامت حازم. ظالمتي الواد وكمان لحق نفسه قبل ما يتعمل شورما ههههههههه

 

بريا. ههههه استني نرد
بريا. الو
حازم. الو اي ساعه علشان تردي انتي فين
بريا. ما تهدي ي بيبي انا عند ام البيبي
حازم. ههههه ماشي ي اختي سلميلي علي ام البيبي
بريا. ي ام البيبي البيبي بيسلم عليكي
حازم . هههههههه
ومامت حازم. هههههههه قولي لي الله يسلمك ي بيبي
بريا. امك بتقولك الله يسلمك ي بيبي اي ده ثانيه وحده
بريا. اي ي حماتي انا بس اللي اقوله ي بيبي
مامت حازم. بقا كده طيب ي اختي
حازم. اااه بدأنا طيب اخلع انا ولا اي
بريا. بيبي وصلت الولاد علي المدرسه
حازم. اه
بريا. مين هيجبهم
حازم. انا اوعي تنزلي من البيت

 

بريا. طيب وبعدين لي يعني اوعي تنزلي من البيت هتحبسني يعني
حازم. اه انا يبقا اخرجك لو عايزه إنما لوحدك لا
بريا. حاضر
حازم. اي ده مش مصدق نفسي بريو قالت حاضر
بريا. ولا اي مش عجبك حاضر
حازم. لا عجبني ي موزتي يلا باي
بريا. باي .
مامت حازم. هههههههه انتي فعلا مجننه الواد
بريا. هههههه بحبه الله .
مامت حازم. ههه طيب ي اختي.
في دوبي عند ملك وفهد
ملك. فهد
فهد. نعم

 

ملك. من ساعه ما جينا دوبي وانت مشغول عني انا والولاد يرضيك يعني
فهد. قلب فهد لا مش يرضيني بس انتي شايفه عندي شغل كتير
ملك. طيب اديني من وقتك مش كله شغل كده انا بدأت اغير عليك كمان من الشغل
فهد. ههههه بس كده ده انا وقتي كله تحت امرك ي موزتي وغمز لها
ملك. فهودي
فهد. قلب فهودك من جوه
ملك. عايزه أخرج واشوف الاماكن اللي في دوبي
فهد. حاضر هاخد اجازه بكره وهخرجك حلو كده
ملك. حلو اوي وراحت باسته
عند ريان و حازم في الشركه
ريان. بيبي
حازم. هههه اي حكايه البيبي معاكم انهارده

 

ريان. هههه من قالك ي بيبي غيري انت بتخوني ي بيبي
حازم. ههههه مالك يلا اظبط ده انت بقيت متجوز ومعاك بنت وبعدين دي بريا اللي قالت
ريان. اوعا شكلها كده رايقه وهيبقا في ليله رومانسيه يعم
حازم. هههه رومانسيه ي عم اتنيل دي بتصحيني كل يوم علي مصيبه شكل تخيل راحت تصحي الولاد راحت كبت مياه والولاد بيصوتوا ويقولوا الحقونا بنغرق دخلت عندهم وقولت لا انتوا مش بتغرقوا ده مامي بتصبح بس
ريان. هههههههه ده انتوا عائله مجنونه
حازم. ههه تخيل هتعلم الولاد فنون القتال
انا بقيت اخاف علي نفسي منها ومن الولاد
ريان. ههههه موتك علي اديها ي صحبي
حازم. ههه شكلي كده بقولك ايه
ريان. قول
حازم. ما تاجي ناخد فله ونقعد كلنا مع بعض فيها
ريان. فكره حلوه وكمان هكون مطمن علي زويا و ليان مع عائلتك وانا مش موجود
حازم. خلاص قول ل زويا وانا هقول ل ماما و بريا
ريان. اوكي اتفقنا
حازم. خلص شغل وراح يجيب كيان وأيان من المدرسه

 

كيان بص ي أيان بابي جاه
أيان. اه طيب يلا ومتقوليش حصل معانا اي
كيان. طيب
حازم. يلا ي ولاد
حازم اخدهم وراحوا
كيان وأيان طلعوا يجروا و خبطوا علي مامت حازم
كيان وأيان. تيته افتحي تيته
مامت حازم. فتحت اهلا ي حلوين فين حازم
كيان. بابي طالع
مامت حازم. طيب تعالوا ادخلوا
بريا. اهلا ي ولاد عملتوا اي في المدرسة
كيان وأيان بصوا لبعض وقالوا ماما معملناش حاجه
بريا. مالكم مصدومين لي كده وكأنه عاملين مصيبه هببت اي ي بت انتي وهو
كيان وأيان. لا مش عملنا حاجه خالص
حازم. يلا ي ولاد اطلعوا غيروا هدومكم وتعالوا
الولاد. حاضر.
بريا. زوما حبيبي

 

حازم. قلب زوما ي ولاد
بريا. راحت عند حازم وحطت ايديها حولين رقبته وقالت وحشتني ي بيبي
حازم. وانتي كمان ي قلب البيبي الا قوليلي
بريا. اي
حازم. شكلك رايق انهارده وحط أيده حولين وسطها
بريا. اه يعني ولا عايز اتعصب عليك
حازم. لا لا لا خلينا كده حلوين وبلاش القط والفار ههه
بريا. اوكي ي بيبي هههه
حازم. انا بقول نجيب اخ او اخت ل كيان وأيان
بريا. حبيبي انت في وعيك
حازم. لا
بريا. علشان كده لما تستوعب هتتصدم ي بيبي هههههه

 

حازم. ههه معاكي حق.
مامت حازم. اي ي بريا من شويه كنتي هتعملي منه شورما اي اللي حصل
حازم. لي
مامت حازم. اصل انت روحت الشغل وما اتصلتش عليها وقالت ليلتك بنبي وهتعمل منك شورما وبعدين انت لحقت نفسك واتصلت هههههه
حازم. هههه طيب كويس اني اتصلت
بريا. بقا كده ي حماتي ي ماما ما تخليكي محضر خير
وقالت زوما ده حبيبي ومحبش كده الا هو
مامت حازم. هههههه
حازم. و زوما بيعشقك ومش بيعشق حد كده الا انتي
مامت حازم. ههه الله علي الحب ههه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مراتي مجنناني الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى