رواية مديري القاسي الفصل الحادي عشر 11 بقلم دنيا محمد
رواية مديري القاسي الجزء الحادي عشر
رواية مديري القاسي البارت الحادي عشر
رواية مديري القاسي الحلقة الحادية عشر
تاني يوم صحيت حور ولقت كريم حاضنها بحب وباصص. قدامو
حور بخجل.. صباح الخير
كريم بحب.. صباحية مباركة ي قلبي
حور بكسوف.. الله يبارك فيك
كريم باس جبينها بحب وقال: بحبك ي حور بحب كل حاجة فيكي مكنتش اعرف اني هحبك اوي كده
حور بحب وخجل.. ون ونا كمان بحبك اوي
كريم ضمها ليه بقوة
عند نغم ورحيم كانو بيفطرو
سوسن: مش ناوي ترجع خالتك وبنتها في الفيلا
رحيم ببرود.. لأ
سوسن بانفعال.. بس ده مش بيتك لوحدك ونا عايزة اختي وبنتها يجوا يقعدو هنا معايا ولا انتي ناسي اني ليا في البيت ده
رحيم بسخرية.. حق اي؟ حضرتك مطلقة من ابويا من زمان وبابا كاتب كلوا باسمي لاني كنت عايش معاه ويوم الحادثة كان هو ردك بس للاسف هو اتوفي وحضرتك عملتي شهادة وفاة ليكي عشان اتوهم انا انك مش عايشة بس لعبتك ع الفاضي لان كلوا باسمي
سوسن بصدمة.. انت بتقول اي ي رحيم
رحيم ببرود.. ياعني البيت ده باسمي الشركات والمصانع الي تعبت فيهم بتوعي وكل حاجة بتاعتي وقريب اوي هكتب شقة باسم نغم
سوسن بزعيق.. ونغم تاخد شقة باسمها دي مراتك ونا الي امك مخدش حاجة؟
رحيم ببرود: انتي الي بعتي وجيتي عشان الفلوس مش عشاني ونا مراعي انك امي ومديكي كردت كارت وفيها الي يكفيكي ولو فلوسك خلصت بحولك تاني
سوسن بعصبية.. المفروض انا الي اديك الفلوس مش انت
رحيم.. ونا مش عيل صغير بياخد مصروفة من امي + حضرتك ده حقي وفلوسي وتعبي يبقي حقي افرح بيهم انا ومراتي وكفاية اوي اني بصرف كمان علي خالتي والخرا بنتها
سوسن.. طب انت حر ي رحيم بس انا مش هسكت علي الوضع ده
رحيم بابتسامة باردة: ابقي روحي بلغي عني 😊
سوسن اتعصبت وقعت كوباية الماية ف الارض وطلعت اوضتها
نغم بخوف.. رحيم انت كده غلط لازم تدي مامتك حقها مش معقول كده
رحيم بعصبية.. نغم انتي مش فاهمة حاجة دي متستاهلش اي حاجة دي مكانها الحواري مش دي امي بس انا مش بعتبرها حاجة اصلا
نغم بهدوء: رحيم ع اقل اكتبلها اي حاجة من الي معاك باسمها
رحيم ببرود.. مينفعش هي تعتبر طليقة بابا لان يوم الحادثة ده كان لسه رايح يردها!! ياعني هي ملهاش اي حق اصلا وكفاية اني مديها فلوس هي واختها وبنتها
نغم سكتت بتعب من الجدال
عددت الايام وبعد محايلة من هدي وسوسن ل رحيم انهم يرجعوا الفيلا رحيم وافق
في يوم علي الفطار
نغم كانت مش قدرة تاكل
رحيم: مالك يا نغم انتي مش عجباني شكلك تعبان ومش بتاكلي
نغم بتعب ووش باهت: مش قدرة قالت جملتها وقامت تجري علي الحمام ترجع
رحيم راح وراها وكان بيطبطب علي ضهرها
سوسن ببرود: تلاقيه برد
رحيم مركزش علي كلامها وقال ل نغم.. اطلعي البسي عشان نروح للدكتورة
نغم.. بس
رحيم.. مفيش بس يلا اجهزي
وبعد شوية وصلوا للدكتورة
الدكتورة: الف مبروك.. المدام حامل ف اسبوعين
رحيم بسعادة.. بجد ي دكتورة
دكتورة بموافقة.. اه طبعا
وورتهم بطنها علي الشاشة
رحيم ونغم كانوا بيبصوا بسعادة ورحيم حضنها بحب وفرحة
رجعوا البيت بسعادة
سوسن بقرف: اي بقا مالها الهانم
رحيم بخبث: اصل نغم حامل
الكل بصدمة: ايه؟!
رحيم… اي مستغربين لي
سوسن بارتباك.. ها لا ولا حاجة مبروك
سوسن في نفسها: طب دي كده هتورث هي وابنها ونا كده مليش حاجة
رحيم كان عارف امو بتفكر ف اي
فريدة بحقد وغل.. مبروك + خلي بالك بقا ومتكليش اي اكل لحسن يحصلك اجها’ض
رحيم بصلها بعصبية.. ربنا يبعد عننا الشياطين ومش هيحصل حاجة باذن الله واخد نغم وطلعوا
نغم بخوف.. رخيم انا خايفة كلام فريدة مش مريحني
رحيم بهدوء.. متخفيش مش هيحصل حاجة هي مش هتقدر تعمل حاجة
نغم بقلق.. يارب
عدت الايام ورحيم قرر ينزل يشوف الشغل عشان لما يسافر
ميبقاش سايب حاجة
جه تليفون ل نغم
نغم بصت باستغراب للرقم لانو غريب: الو مين معايا
شخص بخبث: حضرتك استاذة نغم مرات استاذ رحيم؟
نغم: ايوة في حاجة ولا اي
شخص: حضرتك جوزك تعبان اوي ومحتاجك
نغم بخوف وقامت.. اي تعبان ازاي المكان فين
الشخص: المكان في ******
نغم بدموع.. تمام وقفلت ولبست بسرعه
ونزلت وفريدة شافتها وهي نازلة وابتسمت بخبث
وصلت نغم المكان ونزلت وكانت مش واخده بالها من الي وراها
شخص حط منديل علي مناخيرها وبسرعه نغم فقدت الوعي اتخدرت..
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مديري القاسي)