روايات

رواية مديري القاسي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد

رواية مديري القاسي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد

رواية مديري القاسي الجزء الثالث

رواية مديري القاسي البارت الثالث

رواية مديري القاسي الحلقة الثالثة

رحيم بعصبية مسكها من ايديها جامد
_ انتي ازاي تتجرأي وتمدي ايدك عليا انتي ناسية نفسك ولا اي
نغم بخوف: انت بتقرب لي ليا وكمان من حقي اعمل كده لما تقرب مني بشكل زي ده
ورحيم حس بيها بترتعش في ايده راح كل ملامح العصبية اتحولت لملامح حنونة
رحيم بحب: طب خلاص اهدي ي حبيبتي
نغم بصدمة: اي حبيبتي دي هو في اي
رحيم بحب وتوهان: ايوة انا بحبك ي نغم بس متلغبط مكنتش حابب الجواز ولا اي بنت وفجأة كل ده اتشقلب واتحول كل الحب ليكي
نغم مكنتش مصدقة الكلام الي هو بيقولو
نغم بخوف: بس بس انت قربت مني ونا خوفت
رحيم: كنت مقرب منك لاني مكنتش شايف غير نغم حبيبتي مش المساعدة بتاعتي
نغم بكسوف طفولي: كب اوعا بقا كده غلط الناس هتشوفنا وهيفهموا غلط
رحيم بخبث: انا عايزهم يفهمو غلط
نغم بتذمر: ي استاذ رحيم لاء
ولسه هتتكلم قاطعتها بنت دخلت
البنت بصوت عالي: انتي ي حقي’رة انتي ازاي تقربي من رحيم كده
رحيم بغضب جحيمي: فريدة لما تتكلمي مع موظفيني تتكلمي باحترام وبعدين نغم دي خطيبتي وهتبقي مراتي
فريدة بعصبية وصدمة: ايه لا ي استاذ رحيم للاسف انا الي خطيبتك ولا نسيت الاتفاق الي بين مامي وممتك
رحيم ببرود: والاتفاق اتلغي ي استاذة فريدة ومبقتيش تخصيني ويلا اطلعي برة
فريدة كانت لابسة ضيق وقصير اوي والحوار ده رحيم مش بيحبو خصوصا انها متكبرة ومغرورة باسمو وفلوسو وبنفسها. وقرر يمحي كل التكبر بتاعها ده
فريدة بتوعد وبتبص ل نغم: تمام اوي. ونتي اوعي تفتكري ان الحكاية خلصت لا ي حلوة ده رحيم ده بتاعي
ملحوظة.. فريدة بنت خالة رحيم ومامت فريدة بتاعت فلوس وعشان كده خلت مامت رحيم يخطب فريدة.
رحيم بعصبية: طب تبقي تفكري تيجي جنبها او تعملي حاجة ساعتها هكون مخليكي تتمني المو’ت ومش هتطوليه ي فريدة
فريدة بصوت مرتفع: كل ده عشان المعفنة دي كفاية شغل الفلاحين الي هي عملاه لبسالي مهرول
نغم بثقة: اوعي تتكلمي علي اللبس الواسع او الحجاب انتي فاهمة انا اشرف منك مليون مرة مش اوري جسمي للشباب واعصي ربنا ونا حجابي الي مخليني جميلة مش اني البس قصير ولا اني ابين شعري ي استاذة فريدة
فريدة بغيظ مشيت من المكان واتوعدت لها انها مش هتعدي الدنيا علي خير
رحيم باسف: اسف ي نغم هي طريقتها مش كلوة بس انا هظبطها كويس
نغم بهدوء: مفيش داعي للاسف ي استاذ رحيم الي خصل حصل واتمني ربنا يهديها وتفهم ان الي بتقولو ده غلط مش شغل فلاحين لان الحجاب ده نعمة وستر وعفة للبنت
رحيم اعجب بكلامها جدا واذداد حبه ليها
_عندك حق.. احم بقولك اي
نغم بهدوء _نعم
رحيم بحب.. اقدر اجي اكلم الوالدة امتي
نغم.. طبعا انت تنور ف اي وقت بس اي رايك الاسبوع الجاي
رحيم بفرحة.. تمام مبروك لينا ي نونو
نغم بضحك: لما اوافق الاول
رحيم بهزار: اه ومالو ي قمر
نغم بضحك: طيب هروح اشوف شغلي
رحيم ابتسم ليها وقال: تمام
مشيت نغم من المكتب وخلصت شغلها وجه وقت البريك
رحيم راح ل نغم وقال
_ تعالي نتغدا سوا
نغم بابتسامة: لا شكرا مش عايزة اتعبك
رحيم بصرامة: يلا يابت قدامي انتي هتتعبطي
نغم بضحك: طيب اهو
ركبوا العربية وراحو مطعم مشهور وقعدو
رحيم بحب: مكنتش اعرف اني هحبك بسرعه كدا ي نغم دنا كنت عايز انتقم منك بس معرفتش عينيكي سحرتني خلتني مش شايف قدامي غيرك
نغم قاعدة مكسوفة لحد ما الويتر جه
طلبوا اكلهم وكان طول الوقت حب ومغازلة رحيم ل نغم
خلصوا البريك وصلوا الشركة وابتدو في شغلهم
كل واحد خلص الشغل الي عندو وخلاص هيروح بس رحيم طبعا لازم يروح نغم (حنين الواد ده 😂) .
رحيم بحب.. بحبك ي نغم
نغم بكسوف: شكرا
رحيم برفعة حاجب: هو اي الي شكرا انا بقولك بحبك المفروض ونت كمان
نغم سكتت مردتش وكانت خجلانة
رحيم ضحك ع خجلها ونغم نزلت وروحت البيت ورحيم حرك عربيتو ومشي
عند نغم
نغم بحب: عاملة اي ي ست الكل
راجية بحنان: كويسة يابنتي ونتي اخبارك
نغم بفرحة.. متقدم ليا عريس ي ماما
راجية زغرطت.. تتكلمي بجد مين يابنتي
نغم بفرحة وحب.. رحيم صاحب الشركة بيحبني وعايز يجي يقابلك ف قولتلو الاسبوع الجاي
راجية حضنت بنتها: مش عايزاكي تبعدي عني ي ضنايا بس فرحانة ليكي اوي ان فيه حد بيحبك اوي كده
نغم بحب.. الحمد لله ي امي
راجية بمشاكسة.. ونتي بقا موافقة
نغم. هزت راسها بكسوف
_ طب علي خير الله ي حبيبتي
عند رحيم
رحيم وصل بيته ودخل لقي مامته قاعدة وبتبصله بعصبية
رحيم لسه هيتكلم هي قاطعتو
_ انت ازاي تفسخ خطوبتك من فريدة ي رحيم انت اتجننت
رحيم ببرود.. لا متجننتش بس هي مش لزماني وشغل السهوكة وانها تيجي تشتكي ليكي ده هتتحاسب عليه وفكك ي ماكا انا مش هتجوزها لو هي اخر بت ف العالم اتا هتجوز نغم وبس
الام بقرف: وعلي اي بتحب البت دي دي شحاته واكيد طمعانة فيك
رحيك بعصبية.. لو سمحت ي ماما نغم نضيفة وبتشتغل وفريدة انا الي بصرف عليها واديهم فلوس هما من غيرنا ولا حاجة وابوها الي دايس ف اي حاجة مبيفهمش وامها الي هي خالتي خطباني ليها عشان فلوسي
سوسن مامت رحيم رفعت ايديها وضر’بت رحيم ب القلم لاول مرة
رحيم بصدمة وبصلها و

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مديري القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى