روايات

رواية مدثر ومريم الفصل الثالث 3 بقلم رضا جمعه

رواية مدثر ومريم الفصل الثالث 3 بقلم رضا جمعه

رواية مدثر ومريم الجزء الثالث

رواية مدثر ومريم البارت الثالث

رواية مدثر ومريم
رواية مدثر ومريم

رواية مدثر ومريم الحلقة الثالثة

ادم مش قادر يمسك نفسوا من الضحك 😂😂😂
مريم :مريم تسكت لا طبعا لازم اطلع عبد الحميد اللي جوايا في حاجه يا اخ .
ادم :لامفيش استمري استمري .
مريم :هو حضرتك فاكر نفسك في مسرحيه هو ايه اللي ايه اللي استمري اشكال تقرف .جت اسماء وروحوا .
مريم : يا اهل البيت انا جيت .
الام :عملتي ايه يا اخر صبري .
مريم :عيب تسالي السوال ده اكيد شايله الماده طبعا .
الاب : ايه نعم 😐😐.
مريم : لا أقصد امتياز أن شاء الله يا حج بنتك من الاوائل 😂😂(يخربيت كدبك بتفكريني بنفسي ).
عمار اخو مريم أوائل انا اخاف علي الأوائل منك اكيد أواخر 😂😂.
مريم : اسكت انت يا بتاع شيماء .
الام :شيماء شيماء مين دي 😯.
عمار لا دي تقصد الدكتوره الرخمه اللي بتديني مريم حبيبتي .

 

 

 

مريم صح يا ماما انا بهزر يا ست الكل الله 😂😂😂.عمار هات معاك كربيه وانت جي وكيس شيبسي ولما افتكر هبقا اقولك 😂😂.
عمار :من عيني المفتريه عليه ربنا ربنا ينتقم منك يا اللي في بالي .
الحمد لله عدت الامتحانات علي خير وادا مخلاش من قلش مريم والنهارده النتيجه .
الام :عملتي ايه يا بت .
مريم :جيد جدا ي ست الكل .
الام :😯😯متاكده يا بت اكيد في حاجه غلط أما المراقب اعما ولا حاجه .
مريم لا اله الا الله ♥️ اروح منكم فين الله .
الام : يا ابو ورده ونشنا يا جامد .
وعدت الايام ونزلوا محاضرات مريم واسماء .
مريم يله هنتاخر الله يخرب بيتك معرفتك .
اسماء بنوم مين : مين .
مريم :نهار اسود انتي لسه نائمه يا حيوانه .(اللي معندوش صاحب كده يبقا الصراحه يبقا الصراحه مصحبش والله 😂😂😂)
اسماء :مريم بلبس الكوتش يا كبير وجيه اهو انا تحت البيت .
مريم : ابو معرفتكم الهباب اخلصي .
اسماء :ازيك يا استاذ مدثر 😊😊.
مريم :لا خفوا محن انا عندي دكتور أزل من طنط حشريها اللي علي اول الشارع وانت اخلص بدل ما اطلع اقول لامك فوق يله يا اخواي .
مدثر :ربنا علي المفترس ومصيرك يا بصله تيجي تحت المقشره .
مريم : بل بصل بصل هي ناقصه دموع علي الصبح غور يله .
الدكتور الانسه اللي فاكره نفسها جيه ملاهي اطلعي برا .
مريم :دور البريئه انا يا دكتور .
الدكتور :لا الكرسي اللي ماشي وراك .
(طبعا كلنا عارفين الدكاتره الرخمه أوع حد يكون معاي ويروح يبلغ انا مقلتش حاجه 😂😂😂).

 

 

 

اسماء :الحمد لله مشفنيش .
الدكتور :انتي واللي جمبك .
مريم :برا برا انت بتطردني من النعيم يا اخواي في الف داهيه انا اصلا اشك اني انجح في مادام مش مهم ماده وشلناها .
يله يا اسماء نروح نفطر ونشرب اي حاجه .
اسماء :😯😯يا بت انتي معندكيش دم دانتي ليلتك سودا هي أم صحوبيه هباب.
مريم :يا ست يله هيبقا فشل في كلوا التعليم هيروح ويجي إنما الصحه لا طبعا (طبعا حد معاي علي المبدأ ده 😂😂) كلوا وخلصوا واسماء راحت الحمام وسابت مريم .
مريم : كان لازم اعمل كارير لنفسي حرقه في التعليم وفي دا دكتور رخم ودمه سم وشلت الماده والسنه يله كلوا رايح .
جت اسماء ومريم مشوا وصلوا البيت .
يا ناس يا اهل البيت جعانه مريم .
الام :الله يحرقك داىما كده فضحانه تعالي يا آخره صبري تعالي اعملي معاي .
مريم :ايه ده مش المفروض تقوليلي خمسه ويكون الاكل جاهز عبال ما تغيري .
الام :ليه كنت شغاله عندك ولا ايه ..
مريم :ام ظالمه الله يسامحك .
الام :ابو ورده جاهز علطول وانزل نشل صح .
مريم :خلاص اسفين يا عم اسماعيل
الام :الله يكون في عونه اللي هيبتله يا شيخه .
وعدت اليوم وتاني يوم ماشيه وإذا تتخبط في حد ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مدثر ومريم)  

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى