روايات

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل السابع والعشرون 27 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل السابع والعشرون 27 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الجزء السابع والعشرون

رواية مختمرة بين يدي شيطان البارت السابع والعشرون

رواية مختمرة بين يدي شيطان الحلقة السابعة والعشرون

علياء : مين
جودي : انا ممكن ادخل
علياء : اتفضلي
جودي دخلت الي الغرفة
علياء : ازيك يا جودي تعالي
جودي : علياء انا توأم جودي
علياء : ايه
جودي : ايوه اكيد عرفاني
علياء بحزن : اه بلال قالي حمد الله علي السلامة
جودي : الله يسلمك امم ممكن اتكلم معاكِ شوية
علياء بهدوء : اكيد
جودي : بصي انا هقولك كل حاجة من الاول بس لوسمحتِ متقاطعنيش انا عارفة بالخلاف بينك وبين بلال وعارفة ان انا السبب
علياء : لوسمحتِ انا مش عايزة اسمع حاجة كل اللي انا عايزاه انه يطلقني
جودي : علياء بليييز اسمعيني وبعد كده القرار ليكِ واوعدك انا هكون معاكِ في اي قرار تاخديه ماشي
علياء :
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
صل علي سيدنا محمد
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند ريحان
ريحان :نور
نور :ريحان حبيبتي وحشتيني
ريحان :وانتِ كمان
وقامت كل واحدة باحتضان الأخرى
ريحان :انتِ ازاي جيتي هنا
نور :جيت مع جوزي
ريحان :نعم انتِ بتقولي ايه
نور :تعالِ انا هفهمك
نور هنا تذكرت ماحدث عندما وجدت سيف يخبرها بانه يريد كتب كتابه عليها
فلاش باك
نور :لاء طبعا احنا اتفقنا علي ايه
سيف :يا نور افهمي انا خايف عليكِ
نور :انا هنا وانت في امريكا ازاي هيوصلولي وكمان هما هيعرفوا منين ان انا خطبتك
سيف :اكيد عرفوا دول مش بتخفى عنهم حاجة نور الناس دي مش بترحم دول ممكن يأذوا امك
نور بخوف :لاء كل الا ماما انا مليش غيرها
سيف :احنا هنكتب الكتاب انهارده ونمشي علي طول
نور :بس بشرط
سيف :اي هو
نور :نفضل اخوات لحد لما تنفذ التحدي
سيف بتردد : حاضر
نور :ازاي هتقنع ماما وخالو
سيف :انا هقنعهم بطريقتي
وبالفعل قام سيف بالتحدث مع سيد وناديةوبالفعل استطاع ان يقنعهم واخبرهم انه سوف يسافر ولن يرجع وانه سوف يسافر لاقاربه بسبب وجود حالة وفاة وانه لن يرجع سريعا وكان يريد ان يكتب كتابه علي نور ليأخذها معه بعد فترة من الاقناع وافق كل من سيد ونادية
نهاية الفلاش باك
ريحان :يعني انتِ اتجوزتي سيف
نور :ايوه
ريحان :علشان المافيا متوصلكيش
نور : صح
ريحان : طب روحي اسألِ جوزك عن رعد وانا هحاول اتصل عليه تانِ
نور :اطمنِ يا حبيبتي ان شاء الله ربنا معاه ويسيبوا القرف ده
ريحان :يارب
ذهبت نور وظلت ريحان تحاول الاتصال حتي وأخيرا هناك جرس تجدد الامل عندها كانت كمن كان ميتا وقام احد بانعاشه
ريحان :رعد انت فين
الممرضة :ايوه يا فندم
ريحان :انتِ مين
الممرضة :انا ممرضة وده تليفون جثه شخص مات في حادثة
ريحان :ايه لااااااااا رررررعد
واغمى عليها
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند علياء
علياء :ماشي
هي لن تخسر شئ ان سمعتها
جودي بحزن : انا قررت اني عايزة اتعلم بره كنت عند عمي و لما دخلت الكلية اتعرفت علي شلة كانت ولاد وبنات وكان فيها ولد معجب بيا بس انا كنت بصده انا كنت بتعامل كزمايل مش اكتر لكن هو كان عايز حاجة تاني قضيت سنتين في الكلية و الشاب ده زهق من صدي ليه وسعتها كان عايزني كان عايز ينتقم مني علشان مفيش بنت في الكلية رفضته فإزاي انا ارفضه ومش مرة ولا مرتين ده كتير اتفق مع واحدة معانا في الشلة عليا طلب منها تجبني علي بيتها وهو يكون هناك وبعد كده البنت دي تحطلي حاجة في العصير انام تمشي هي وهو يطلع وفعلا عملت نفسها تعبانه وانا زي المغفله روحت ازورها ولما شربت العصير نمت ومحستش بحاجة غير لمما.. صحيت لقات..
لم تستطيع انا تكمل من بين شهقاتها ودموعها فهي تذكرت للتو اسوء لحظه في حياتها كانت الدموع تهبط كالشلال علي وجنتيها تحكي عن اسوء واشد ألم عاشته وألم اي فتاة تعيش هذة التجربة
علياء : خلاص متكمليش انا فهمت بس اهدي
جودي مسحت دموعها فهذا ماضي لا يجب ان يؤثر بها اكثر من هذا هي تعالجت ولن تعود لهذا الجرح مره اخري هي اليوم تصلح الوضع يجب ان تنهي مهمتها
جودي : بلال عرف طبعا وانا سعتها كنت في حالة لا توصف كنت خايفة من كل حاجة اصل للإسف العصير مكنش فيه منوم كان في حاجة بتشل الجسم يعني انتِ شيفة كل حاجة بس مش عارفة تدافعِ عن نفسك بلال قلب الدنيا وجاب الشاب ده والبنت والبنت اعترفت انك انتِ اللي قولتلها تعمل كده
علياء :انا

🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂صل علي سيدنامحمد 🍂
عند ريحان
بعد فترة افاقت
نور :ريحان حبيبتي انتِ كويسة
ريحان بدموع :لاء رعد مش ممكن يموت لاء يا رعد ارجوك
كانت تصرخ وتتحدث من بين دموعها
احتضنتها نور لكي تهديئها ولكنها لا تهدئ وكانت تبكي دما بدل من الدموع حبيبها قد مات لا هذا اكبر من تحملها هى لن تتحمل فراقه
قامت الدكتورة بحقن ريحان بحقنه مهدئة
نور : دكتورة هي هتكون كويسة
الدكتورة :ان شاء الله بس تستريح شويه وبلاش تضغطوا علي اعصبها علشان البيبي
نور :بيبي هى ريحان حامل
الدكتورة :ايوة انتوا مكنتوش تعرفوا
نور :لاء طب شكرا يا دكتورة اتفضلِ
ذهبت الدكتورة وخلفها نور
وذهبت تبحث عن سيف ولكنها لم تجده
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في مكان آخر
البوص :لازم نراقب سيف
لوسي :اكيد هو اللي مخبي مرات الشيطان
البوص :طبعا بس فين انا دورت في بيته القديم والجديد وكل الاماكن اللي ممكن يخبيها فيه
لوسي :لما نراقبه هنعرف مكانها
البوص :لو نخلص منه دا الآخر
لوسي :عارف حاسة ان رعد مماتش
البوص :نعم ازاي احنا مش شفنا جثته
لوسي :لاء احنا شفنا جثه مشوهه يعني منعرفش ان كان الشيطان ولا لاء وكمان الشيطان يموت بالسهوله دي
البوص :مدام الكبير حطه في دماغة يبقى خلاص
لوسي :صح عندك حق بس احنا ليه بندور علي مراته متغور
البوص :علشان لو زي مابتقولِ طلع مماتش يبقى لويين دراعه
لوسي :اه فهمت
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند علياء
علياء :انا
جودي : اه قالت انك طلبتي منها تعمل كده معايا
علياء : انا معرفكيش اصلا من قبل هي البنت دي اسمها ايه
جودي : اسمها شهد
علياء : شهد دي صحبتي الانتيم هي بتدرس بره فعلا بس هتعمل كده فيا ليه انا عمري معملتلها حاجة
جودي : عملت كده علشان كانت دايما بتغير منك وكانت بتابعك دايما ودي كانت فرصتها وبعد كده بلال اتجوزك
علياء : قصدك ينتقم مني
جودي بحزن : انا اسفة بجد انتِ ملكيش ذنب انا.
علياء : انتِ ملكيش ذنب اللي عمل كده لازم يتعاقب وكمان ازاي طنط وجودي ميعرفوش
جودي :لاء عمي نبه بلال انه ميقولش حاجه لحد وكان دايما بيطمن ماما عليا ومفهمهم ان انا لسه بدرس بره
علياء :طب اللي عملوا كده مش لازم يتعاقبوا
جودي : بلال عمل كده معاهم وبعد ما اتجوزك كان سعتها بيفتكر انك انتِ اللي عملتِ كل ده فكان بيعملك وحش بس بعد كده عرف ان البت دي بتكدب لما لقي صحبتي في يوم بتسأل عليا وعمالة تكلمني في الفون قابلها لانه كان شاكك انك عملتي كده لانك انكرتي ده ولما قابلها عرف ان انا معرفكيش اصلا وان شهد كانت كدابة
علياء : وبعد كده قرر انه يخليني مجنونة صح علشان مكشفش اللي كان بيعمله فيا
جودي : لاء طبعا بلال حبك بس هو مكنش قادر يسامح نفسه علي اللي عمله فيكِ ومكنش قادر يوجهك فحاول يفهمك ان كل ده محصلش بس انتِ في الآخر عرفتِ الحقيقة
علياء :
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
توقعاتكم
رد فعل علياء
رعد ميت ولا
لوسي والبوص هيعملوا ايه لريحان

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مختمرة بين يدي شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى