روايات

رواية مخادعة في قبضة النمر الفصل السابع 7 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الفصل السابع 7 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء السابع

رواية مخادعة في قبضة النمر البارت السابع

رواية مخادعة في قبضة النمر الحلقة السابعة

الحقني .. شهاااب الحقني ابني محتاج ابوه ي شهااااب الحقنا.
فاااق من نومه على الكاابوس حس فيه نفسه اانه بيغرق
بص لنفسه للمرايااا وهو مستغرب مين ال قدااامه ده
شهااب ” اانت اامتى بقيت بالشكل ده فوووق و الحق حيااتك رايحة فين
قاام ولبس ملابس رسمية باللون الاسود وفتح اول زرار من القميص وخذ التاب والتلفون وخرج
شاافه ايهااب وهو مستغرب اخوه بالاناقة دي راايح فين جاااء يكلمه لقى خرج تنهد بضيق ورااح طلع لعشق
اللهم صلى وسلم على سيدنا محمد 💞💞
فتحتله الباااب وهي دبلانة جدا بص لحالتهاا بحزن
دخل واخذهااا بحضنه وهي بتبكي
متعيطيش ي قلبي مفيش حاجة تستاهل دموعك دي كلهاا
عشق ببكاء ” انااا ااسفة اني خيبة ظنك فياا
بس غصب عني حبيبته اناا عشقته ي اابيه

 

ايهااااب. ” اناا مش زعلان من حاجة غير اانك خبيتي عليااا وزعلان لأنك سيبتيه يلمسك وااانتي محرمة عليه
بكت فزااد من احضتنهاا ” ااانسيه ي قلبي وكملي حياااتك لو كااان بيحبك كاان حفي عشااانك
هزت رااسها بنعم فااكمل ” البسي اروحك الجامعة
عشق من غير نفس ” ٥ دقاائق واكون جاهزة
اللهم صلى على محمد ❤❤
وصلهااا ايهاااب وجااء يمشي الشركة بس خبط في وااحدة على
بوابة الجااامعة نزل لعندهااا جري
ميرااا بغضب ” ااااااااااااه متفتح ي عم العمياااان
بصتله بصدمة فااكملت بغضب ” هو ده اااانت
يعنى خبط فياا عن قصد وكنت ناااوي تقت….لني مش كده
ايهااب بغيظ ” صدقني انااا لو كنت ناوي اااقت..لك مكنتش خبطك بالعربية لا وفي مكان عااام رصاصة واحدة كااانت ريحتني منك ومن طولت لسااانك
ميراا بغضب ” فكرك كده هخااف ولاا اااي ي هواري
ااابعد عني طريقي اااحسنلك والااا
ايهااب بنبرة مخيفة ” وااالا ااي ي بت ااانتي

 

فكرك اااني بتهدد اناا ايهااب ي مااامااا
بصتله بغيظ وهي مااشية بكل عجرفة ” قاال ايهااب قاال
ااانت مش اااكتر من واااحد *** ي ****
سمعهااا بتبشمه اتعصب جااامد وضرب العربية برجله بغضب وهو بيتوعد لهاااا دخل الشركة بهيبة وكاريزما
دخل غرفة الاجتماااعااات بس انصدم لمااا لقى اخوه مترااس الاجتمااع
شهاااب ” هتفضل واااقف كده كتير اتفضل ااقعد
قعد ايهاااب وهو بيسمع لاخوه ال كاان ذكي جدا وليه خبرة في السوووق
انتهى الاجتماع وكله طلع فضل شهاب و ايهاااب
ايهااااب ” وده ااااي بقى ااان شااء الله
شهاااب ” مش اااانت قولت اااتحمل مسئولية اديني بتحملها
ايهااااب بلامبالة مصطنعة ” الشركة والشغل مش لعب اولاد ده ملعب للرجالة وحسب معرفتي بيك مش هتستحمل ااسبوع كمااان
قال كلامه ومشي اماا شهاب تنهد بضيق بس ابتسم لماا اتذكر حبه وطفلهااا
فلاااااش باااااك
دخل اوضتهااا وهو خايف اوي بعدماا إتاكد انه مراد راح يوصل ميرااا الجامعة مش قدر. يبص في وجههاا
وقع عينه لااابنه ال كااان ببصله بفرحة اتاامله ثواااني وهو ببتسم بفرح جااء يمشي بس سمع عياااط اابنه قلبه رق

 

طلعه من الحضااانة وهو بيحاول يشيله بحماية خاائف ليوقع
من اااول م حمله سكت وهو بيضحك لابوه ذي م يكون فرحااان ااانه هو معه باااسه بفرح وحب يحدماا نااام
رجعه مكااان ورجع بصلهاا ودموعه بتنزل على حبيبته ال انطفت وخرج وهو بيلعن وبيستحقر نفسه ااوي
بااااااااااااااااااااااااااك
شهااااب بفرح ” هتغير عشااان اابني وهعيش عشاان اابني حياااة نضيفة من غير ااي قر..ف
وعدى على الأحداث دي شهرين شهااب اتغير بقى حد تااني
ملتزم ومسئول وبقى المسئول عن الشركة وايهااب بيساااعده بين الحين وااالاخر
وكل يووم لازم يشوف اابنه وحبيبته يعتذرلهاا ويعبرلهاا عن ندمه للوصله ويلعب مع ااابنه ال اتعود عليه
وذي كل يوم حااء المستشفى يشوف اابنه وحبيبته وذي العادة مراااد مكنش موجود
دخل لعب مع اابنه يحدمااا ناااام وجااء عشاان يمشي بس
لقى دمعة نزلت من عنيهااا اتردد بس رااح ومسحلهاا بس ااايده مقدرش يسيطر على اايده وملس على وجهها
شهااب بحب ” جميلة طول عمرك حتى واانتي كده بتاااسري قلبي
بص على شفااايفهاا مقدرش يسيطر على نفسه وانقض عليهاا يتذوووق شفت..يهاا في قبلة لهاا شووق ورغبة
لكنه صدم عندم سمع صوووت تنفسهااا العااالي كان صدرها يعلو ويهبط بطريقة مرعبة ابتعد عنهاا ببطء وهو ينظر لهاااا
صعق عندمااا. وجدهااا فتحت عينهااا تنظر له برعب حقيقي كماا لو انه هرب من فيلم رعب ..
شهاااب بلهفة وفرحة ” ياااراا ااانتي..

 

لكنهااا قاااطعته حينمااا دفعته عنهااا بقوة وهي تصرخ بعلو صوتهاا برعب حقيقي
سقط شهااب وهو منصدم من رد فعلهاااا قاام يرد الذهاااب اليهااا لكنهااا استقااامت من السرير ووقفت على رجلهاا وهي تكاد تسقط حملت المش.رط بين يدهااا
ياااراا. برعب ” والله لو قربت مني لااقت…لك
شهااب وهو بيحاول يهدي فيهاا ” ااهدي واارمي ال في ااايدك
هتتااااذي لكنه صرخ بااالم حينمااا جرحته في معصمهاا
يااراا برعب. ” قولتلك ااابعد هقت…لك ااان قربت مني اانت فاااهم يلاااا اااخرج برااا بيتي حاااالا
شهاااب بغضب ” اااهدي ي يااراااا احنااا في المستشفى اااهدي
نظرت حولهااا باااستغراااب ” اناااا فين ي ***** جبتني هنااا ليه عااايز مني اااي ي **** مش كفاااية ال عملتو فيااا عاايز مني اااي تاااااني ****
ابتلع شهاااب كل تلك الاهاااناات وهو يحاو ل ان يهدي فيهااا لكن بدون جدوى فهي كاااانت في حالة من الانهيار ايقظهااا صووت طفلهااا الذي كان يبكي أثر انزعاااجه من صوتهااا العااالي
ياارااا بصوت متقطع. ” ده ده اااابن مين وبيعمل اااي هنااااا
حمله شهاااب يهدي فيه وهو ينظر لهااا بحزن وهو يرى تشتتهاا وانهياارهاا وخوفهااا منه
شهاااب ” ده اااابنناااا. ي ياارااا

 

ياارااا والدموع تجرى من عينهاا وهي تقول بعدم تصديق
مستحيل اااصددقك ااانت وااحد كذاااب يعنى ااااي لاااااا
لاا مستحيل حبيبي يعمل فيااا كده لا مستحيل لا لاا
سقط المشرط من يدهااا واصبحت الروية مظلمة وسقطت اراضااا فااقدة الوعي غير مصدقة لمااا يحدث
شهاااب بصرااخ ” ياارااا
في ذااالك الوقت دخل مرااااد وهو ينظر لاخته ملاقاااة ااارضااا وذالك ال شهاااب يحمل الطفل ويقف بلاااا حركة
مراااد ” ياراااا …..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مخادعة في قبضة النمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى