رواية مخادعة في قبضة النمر الفصل الثامن عشر 18 بقلم أسيل باسم
رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثامن عشر
رواية مخادعة في قبضة النمر البارت الثامن عشر
رواية مخادعة في قبضة النمر الحلقة الثامنة عشر
عشق.. حبيبتي.. لااا سيبهاا عشق
انتفض بشدة وهو يصرخ بااسمهاا مع دخول ايهاااب غرفته وجده ينظر حوله باستغراب
ايهاااب ” انت في المستشفى
اادم بلهفة ” عشق ي ايهاااب عشق اتخطفت قداام عيني انااا مقدرتش ااانقذهاا مقدرتش
ايهااب بحزن ” اهدى ي ادم هنلااقيهااا
اادم. وهو يحاول اان يقف ” انا ال هلاقي مرااتي محدش غيري
اامسكه ايهااب بقوة ” انت مش شاايف حالك اذااي ده انت نفدت من المو..ت سبلي الموضوع ده واناا هتلاقيها وصدقني هندم ال عملهاا هيتم…نى المووو.. ت ومش هيطوله
بكى ااادم ودموعه تنزل بغزاارة ” اانت ليه مش عايز تفهمني
دي مراااتي مسؤلة مني واناا سبته ياخذهاا من قدام عيني ومقدرتش االحقهاا
ايهاااب ” ااانت تعرف مين يمكن يخطفهااا
هز ااادم رااسه بلااا وشعوره بالعجز يقت..له في اثنااء ذاالك رن هاااتفه التقطه بلهفة أخذه منه ايهااب وفتح الاسبيكر
حمدلله على السلامه اادم بيه
مكنتش اتمنى تتااذى بس اانت ال طلعت قدامي والصراحة
كنت اتمنى تمو…ت فيهاا بس يلااا احناا لسااا فيهااا
ااادم بغضب ” مراااتي فين
في الحفظ والصون لدلوقتي بس لو اانت منفذتش اال انااا عااايزه
ادم بسرعة ” كل طلباااتك اعتبرهاا مستجااابة بس ترجعلي عشق
مليون دولار وفوقهم عاايزك اانت
ااادم بلهفة ” حااضر هعطيك ال ااانت عايزه بس توعدني متااذيش عشق
سااااعة واااحدة تكون في *** وااالاااا تودع حبيبة القلب
وقفل بعدهاا علطول
ايهاااب بغضب ” وقع اابن ال***
امااا عند عشق المسكينة قااعدة تبكي وهي مربطة
جااء ال خطفه ” وفري دموعك ي قمر لاانك هتحتااجي لماا يمو…ت جوزك حبيبك
عشق ببكاء ” اادم ملهوش ذنب ي راامي اانت عاوزني االي انااا هو اعمل فياا م بدالك بس متاذيهوش ارجوك
راامي بغضب ” لو كنتي تعاوطيني اليوم ايااه كنتي هتكوني سعيدة ومبسوطه بس بعد ال عملواا فياا جوزك ده اناا حلفت ااني اخذك قداامه وبعدهاا ااقت..له
بعدهاا هتبوسي رجلي عشان اتجوزك بس مش هعملها ي عشق وكده هكون خدت بانتقاامي
عشق ” اناااا قلتلك قبل كده وهرجع ااقولك اانت يمكن سمعت بعيلة الهوراي بس مشفتهم وهماا بدعسواا على اعدااءهم
اخواني مش هيرح..موك وجوزي هي…قت..لك اول م يلمحك
ضحك راامي بشدة ” مش هتخو.فيني ي عشق مش اناا ال اخااف
عشق ” صدقني لازم تخااف لأنك مبتعرفش اانت بتتعامل مع مين
في هذه الاثنااء رن هااتف راامي رد عليهاا
راامي بغمزة ” جوزك وصل ي قطة يلااا بيناا نتسلى
سحبها من يدهاا بعنف وااخرجهاا الي الخارج رااته هو شهقت بفزع عندماا راات منظره المزري ويبدو على وجهه المرض
قبض ادم على يده بعنف عندماا رااى الاخر يضع يده على خصرهاا بحميمة وهو يحاول ان يقبلها لكنهاا تبعده عنهاا وهي تبكي
ادم بغضب ” اابعد عنهااا
راامي وهو يصوب مسد.سه نحوه “ششش مش معقول تتمتع بيهاا لوحدك ي اادم
اادم بغضب اكبر ” انت وعدتني انك مش هتاذيهاا مقابل اسلمك فلوسك وااهي فلوسك خذهاا وسيب عشق
رامي ” عشق صعب تتسااب واانت معك حق. اانك تجنن بيهاا
وماتشوف غيرها
عشق ببكاء ” اادم
اادم بغضب ” سيبهاا ي راامي وخذ ال انت عايزه اناا اهو قدامك اقت..لني بس سيبهااا
راامي ” هاات الفلوس ارميها لعندي
اومااء ادم برااسه وغمزة بخفة لعشق صوب الحقيبة على يده فوقع الم.سدس من يده دفعته عشق بقوة وركضت نحو اادم الذي استقبلها في حضنه يضمهاا اليه بقوة يكاد يكسر عظامهاا وهي تبكي وهو يربت على ظهرهاا بهدوء
انتفضت بين احضاانه عندماا سمعت صوت اطلاق ناار نظرت له تتفحصه لكنه يبتسم لهاا بدفئ نظرت خلفهااا وجدت راامي مصااب في كتفه فااخاهاا قد ضربه بالناار حينما حاول ان يطلق عليهماا
ايهاااب بغضب ” لساا مخلقش ال يدوس على رقبة النمر
راامي باالم ” هقت..لهاا واحسركوا عليهاا حتى لو كاان ااخر حااجة ااعملهاا بحيااتي والا…..
صرخت عشق بفزع حينمااا ااطلق اادم على رااسه فوقع صريعة ميتاا فقدت وعيهاا بين يديه فمثل هذه المشاهد لااا تتحملها فتااة رقيقة حسااسة لم تق..تل نملة بحيااتهاا
ضمهاا الي صدره بحماية خاائف عليهااا وبشدة
ايهااب وهو ينظر لهااتفه ” خدهااا على البيت
يااراا بعتتلي انه شهااب نازلة حرارته والدكتور عنده دلوقتي
اادم وهو يحمل عشق بين يديه ” طب طمني عليه
ايهااب وهو ينظر لاخته بحب ” خذ باااالك منهاااا
اوماء برأسه وغادر وهو يحمل محبوبته امااا ايهااب كان يقود ناااحية المنزل ااتاااه اتصال من محبوبته
رد عليهاا بلهفة ” حبي….. ميرااا ماالك في اااي
ميرااا بخوف ” ااايهااب االحقني ااا…
نظر للهااتف بدهشة فقط ااغلق الخط وقلبه ينتفض فزعااا مجرد فكرة اان يحصل لهاا شي غير مسااره وااتجه نااحية منزلها
لاااله االا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شي قدير ……
افااق وهو يشعر بالصداع الحااد في رااسه وجدهاا متكورة على نفسهااا تبكي بصمت
ذهب ناااحيتهاا جلس على رجلهاا وهو يبتلع ريقه بصعوبة
شهااب بمرارة ” معقول بتعملي في نفسك كده عشاان ال حصل بيناا ي ياراا للدرجادى كرهتيني
ياراا ببكاء ” مكنش لااازم يحصل حاجه بيناا ي شهااب
ااانت للمرة التاانية كسرتني واناا مش مسااامحك طلقني ارجوك
نزلت دموعه وهو يستمع لهااا ” الوااضح اني غلط المرادي كمااان
بس للاسف مقدرش ااطلقك بس هريحك مني صدقيني
قبل جبينهاا بعمق. ” اانتبهي لنفسك مالك اماانة عندك
استقاام ينظر لهااا بشدة وهو يخرج من الغرفة بل من حياتها نهاائياا
ياراا ببكااء ” مقدرتش حاولت بس مقدرتش اسامحك وحياتي تساامحني ي شهااب حاولت بكل طاقتي بس مقدرتش…
سبحان الله العظيم واتوب اليه….
فااقت على قبلاااته على وجههاا يقب..لهاا بعمق نزلت دموعهااا عندماا تذكرت م حدث
اادم وهو يمسح دموعهاا ” ورب الكعبة مبحبش غيرك وملمستش حد غيرك لأنك الوحيدة ال في قلبي وسماا ااختى وبس
وحكى لهاا م حدث ااسف ي عمري كله
عشق بدموع ” بس هي بااست..ك
اادم. ” المهم ااني م بادلتهاا مفيش غير شفاايفك هي ال بتسحرني ي عشقي
عشق بحب. ” بحبك ااوي ي ادم كنت خاائفة مرجعش ااشوفك بعد اليوم كنت هم…
قاطعهاا وهو يقب..لهاا بتلذذ وشغف بهااا حباااا وهي تباادله جن جنونه بهااا وهي تحاول مجاارته لكنه اطااح بهااا بجنون وهي استقبلت جنونه بترحاااب
لم ينتبهواا لسمااا التى فتحت الباااب ورااتهم بهذاا المنظر القاا..تل لهااا اغلقت البااب وهي تبكي بشدة على م قد راااته
ذهبت االي االاسفل الي المطبخ وهي تشتعل حقداا وكرهاا ناحيتهم بدااءت بفك ااسطواانة الغااااز وخرجت من المنزل بااكمله وهي تتمنى لو يم…وت أحدهم لكي يشفى خليلهاااا ولو قليلاااا
ابتعد عنهااا بعد فترة بث فيهاا شغفه وحبه تلهث بعمق وهو ينظر لهااا بحب وهي بخجل يضحك عليهاااااا بشدة
اادم وهو يقبل خدهاا ” مبروك ي مدام ادم الجاارحي
احتضنته بشدة وهو ايضااا ثواني وااشتمت تلك الرائحة الكريهة
عشق بخووف ” ااادم ده ريحة اانبوبة الغاز
استقاام وذهب الي خارج الغرفة رااى المطبخ مشتعلة دخل اليهااا بسرعة وهو يلبسهاا ملابسهاااا
عشق بخوف ” في اااي ي ادم ااي ال حصل
ادم ” الظاهر في تسريب في الغااز وحصل حريقة في المطبخ واناا تحت اتصلت بالمطافى ثواني وهيكون هنااا بس لازم ااخرجك دلوقتي ي. حبيبتي
عشق وهي تمسك يده ” ايدي باايدك م بتخلى عنك لو بم..وت
حملهاا بين ذرااعيه وهو يحضنها بحماية خرج حتى وصل الي الطاابق الارضى وجدت الناار بكل مكااان
حاااول الخروج بهااا لكن الناار محاط بهم من كل جاانب
اادم بقلق ” عشق
عشق ببكاء ” المهم ااني معك ي حبيبي
اادم بحب ” انااا بحبك اااوي
عشق بضحك ” بس ااناا بعشقك ااكثر
سمعواا صوت صااافراات الانقااذ ابتسم كل منهم بامل
لكن بداا السقف بالتدااعي ااتى ليسقط فوقهم لكن دفعته عشق بعيدااا ووقعت فيهاااا احدى الاعمدة المشعتلة بالنااار
اادم بعدم تصديق للذي يحصل ” عشق عشق
بداات الروية تنعدم وبداا الظلااام يحل ووقع فاااقد للوعى وسط كل تلك النيرااان ….
الحمدلله …
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مخادعة في قبضة النمر)