روايات

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسيل باسم

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الجزء الثاني عشر

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني البارت الثاني عشر

رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر

على فين ي مداام..
بصت ورااهاا لقته شهااب وهو حاطط ايده في جيوبه وبيكلمهاا بكل برود استفزهاا بشكل
ياراا بابتسامة صفراء ” هروح عند ااابيه هطمن عليه
بص لجسمهاا بتقييم ” هتروحي باللبس ده
ياراا ” وماله لبسي ي فندم
شهاب بهمس مثير ” مفهيوش حااجة لو هتلبسي لجوزك حبيب قلبك في الاوضة النوم
ارتبكت بشدة ” على فكرة اانت مش مؤدب
وفستااني مفهيوش ولاا عيب انماا العيب من عيونك اانت
مراااد ” روحي غيريه ي يارااا
ياراا بضحك تهكم ” وده ليه بقى اان شاء الله
مرااد بابتسامة واسعة ‘ لااني طلبت منك تغيري بكل ذووق وااحترااام ي حبيبتي
ياراا بعند ” انااا هروح عند اابيه باللبس ده وهشوف هتمنعني اذااي شهاااب بيه
استداارت تريد الذهاب لكن شهقت بعنف وفزع عندماا وجدت نفسهااا مرفوعة رااساا على عقب
ياراا بغضب ” شهاب نزلني نزلي يلاااا
اانزلهاا في غرفة نومهم بعدماا اغلق الباااب بالمفتاح وضعه بجيبه وهو يقول بهدوء
روحي غيري ال اانتي لبساه ده لو عايزة تروح عند اخوكي
يارااا بغضب ” مش هغير حاجة وبالعند بقى هروح بالشكل ده
وجااءت كي تذهب لكنه اامسك بهاا من خصرهاا وضغط عليهااا بقوة لم تشعر االي بفستاانهاا يقع ااسفل قدميهااا فهو قد سحب سحااب الفستاان لكي يسقط عنهااا.. ويظهر جسدها اماامه بسخااءه
نظرت له بخجل ممزوج بالغضب ” ااانت
قبل..هااا بعمق ولهفة ويديه تتلمس جسدها بحب
شهااب بحب ” انااا معدتش ااقدر ااستحمل يوم تاااني كمااان واانتي مش بحضني
ياراا ” بس
شهااب ” مفيش عناااد في الحب ي يارااا
اانتي عايزااني ذي مناا عاايزك ليش منعيش بسعادة مع ااولادنا
ولااا اانتي قلبك مش صفى من ناحيتي لساا
نظرت له باشتيااق ” لو مش بحبك مكنتش هناااا ولاااا
قبلهااا بعنف ” اانسى كل حاجة وخليكي معااياا وبس اانسى ي عمري وهنكتب بداية لحيااتنااا مع بعض
هزت راااسهااا بنعم. قبلهاا باادلته بجنون جن ااكثر
شهاب بهمس. ” بتحبيني
ياراا بحب ” بعشقك ي حب عمري
ثم اردفت بغضب. ” وهتعمل ااي مع ال ااسمهاا نور دي
شهاااب “” انتي في ااي ولاا ااي
يارا. ” اناا منستش اانك كذبت علياا وخدعتني ووهمتني انكواا متجوزين
شهااب ” واناا كماان منستش انك خبيبتي علياا حملك ي ياااراا
يارااا ” اانسى ي حبيبي ذي مناا نسيت موضوع نور
شهاب وهو يقرب اليه ” مناا كمان بقولك كده سيبك من كل حااجة و قربي عايز ااسلم على اابني
جن بهااا يريها جنون عشقه لهااا يذيقهااا طعم الحب والعشق
تنظر للاورااق التى بعتهاااا بغضب كيف فعلهاااا هذا الغبي
ااخذت معهاا الاورااق وتوجهت االي بيته وهي تنوى ارتكاب جريمة
دفعت الباااب ودخلت الي الدااخل بغضب منه
وجدته يجلس بهدوء و برود كاانه لم يفعل ااي شي
تاالاا بغضب ” اااي ده
مرااد باستمتااع من منظرهااا ” ده ردي على كل ال قولتيه
تاالاا بغضب. ” ده ااسمه همجية ي مراااد
اناا جيتلك عشاان نطلق بكل تحضر تقوم تعمل ااي تشق اورااق الطلاق لنصين اانت فااكر نفسك اااي تقدر تعمل كل ال عاايزه وطظ في ااااي حد
مرااد بجمود ” مش هطلق ي تاالا
سبتني في اااشد وقت كنت بحااجة لحضنك فيه كنت عاايزك تحسسني بالأمانة واني مش لوحدي
اسبوعين بحترق فيهم لوحدي ومهنش عليك ترنلي ااو حتى تساال عنى
عااقبتني على حااجة مليش ذنب فيهاا اانت ال قررت تبعد ي مراااد دلوقتي مفيش رجوع هطلقني وغصب عنك هطلقني
مرااد بغضب ” مش هطلق اانسى ي تاالاا فااهمة
تاالا ” لاا مش فااهمة مش فااهمة حااجة غير ااني عاايزة اابعد عن هناا و ابعد عنك وعن اااي حد وده مش هيحصل غير لما تطلقني طلقني و ريحني من العذااب ال انااا فيه
ااقترب منهاا بشدة ” زوااجناا عذاب بالنسبالك ي تاالا
تنهدت بتعب ” ايواا. عذاب ي مرااد
لااا اانت قاادر تقرب ولاا عاايز تبعد اانت مش هتنسى ااني ااخت الشخص ال دمر سعادة عيلتك ولاا اناا هنسى اانه كل الحصل بسببي اناا المذنبة في القصة دي من االاول لاني حبيتك
نظرت له والدموع في عنيهاا تجرى بشدة
سااعاات بتمنى لو مظهرتش في حياااتي ومكنتش حبيتك حبك بقى. وجع لقلبي وي ريتني م حبيتك
نظر لهااا بذهول يستوعب كلامهااا هل حبيبته ااصبحت تكرهه
اامكسهاا بقوة من خصرهاا والغضب يعميه ” بعدماا عشقتك وبقى من المستحيل اعيش من غيرك عاايزة تبعدي عني ي تاالاا معقول كرهتني بالسهولة دي
تاالاا بالم. ” مرااد اانت بتوجعني ابعد عني اارجوك
مراد بصراخ وهو يضرب الحائط بقوة
جااوبيني ي تااالا. عايزة تبعدي عني ليه ااي ال ااتغير دلوقتي
تاالا بغضب ” اال ااتغير هو اانت ي مراد
كل مرة بحالة مرة عاايزني ومرة مش عاايزني واناا مش هعرف ااعيش بالشكل ده اناا من حقي ااعيش بااستقرار من حقي يكون لياا بيت ذي اي واحدة متجوزة
واانت مش قاادر تقدملي كل ده فاالاحسن اانك تطلقني
مرااد. بغضب وهو يسحبها معه االي الخاارج ” يلااا تعاالي
هنروح مشوار صغير كده وبعدهاا اارجع ااطلقك
تالا ” مرااد براحة اانت واخذني على فين
مرااد بغضب ” الااحسن مسمعش صوتك ي تاالا
سكتت طول الطريق بغيظ منه لم يعرهاا ااي اهتمااام حتى وصل بهااا الي حي رااقي جميل جدااا
ااخرجهاا من السيارة تساالت ” مراد احناا فين
امسك يدهاا وسحبها خلفه وهم في طريقهم لمنزل اااقل م يقاال اانه منزل راات تاالا بعد النساااء ينظرون لمرااد بتوهاان
تاالاا بغضب ” جرى ااي منك لهااا م تلمى عينك اانت وهي
ضحك على غيرتهااا قاالت له بغضب ” جااي على هوااك طبعاا بتحب الرمم..ااااه
صمتت عندمااا سحب الي دااخل المنزل قبلهااا بعنف وقوة وبنهم وتلذذ يلصقهاا على الباااب وهو امااامهاا يشبعها تقبيل استسلمت كعااادتهااا اابتعد عنها بعد فترة
مراد بهمس. ” مبتعرفيش تسكتي غير كده
نظرت له بخجل ” اانت جاايبني هناا ليه وده بيت مين
مرااد وهو يلمس وجههااا بحب ” بقاالي فترة بجهز في البيت ده عشااان العيون دي
وقبل عيونها بعشق نظرت له بصدمة ” ده عشاني انااا
مراد ” نورتي بيتك ي حبيبتي
نظرت حولهاا باانبهاار. ” معقول البيت ده لياااا انااا لوحدي
مراااد ” حيلك حيلك وانااا هعيش فين لو خدتي البيت ليكي لوحدك مانااا كماان هشااركك في السكن وفي الاوضة وفي السرير وفي كل حااجة
تاالاا بفرح ” يعنى اااي
مراااد. ” يعنى ااانتي دلوقتي سجينة عندي ي تاالا ومش هتبعدي عني غير لماا ااام.وت
تالا بخوف عليه. ” بعد الشر عنك بس اناااا يعنى انااا
مرااد ” الماضي منقدرش نغيره بس المستقبل والحاضر باايدناا احنااا نقدر نخلي ااحسن من اامباارح ولاا ااي
تالا بدموع ” مش هتندم في يوم انك قررت تكمل معاياا
مراد. ” الحاااجة الوحيدة ال بندم عليهااا ااني مقاابلتكيش من بدري بس الحمدلله انك معايااا وفي حضني واايدك في اايدي نقدر نواجه صعوبات الحياااة ولاا ااي
هزت رااسهاا بنعم وهي تمسك يده بقوة والسعادة تنطلق من عينهااا شهقت بفزع عندماا حملهااا بين ذرااعيه
مراااد. ” دلوقتي هعااقبك على كل كلمة قلتيهاااا ي تاالاا
تاالاا بحب ” طب سماح المراادي عيلة وغلطت وكمان بتحبك
مرااد بضحك ” سماااح دي عند اام سمااح ي تاالا الليلة هتتقطعي لماا تقولي حقي برقبتي.
تاالا بحب ” اناا بحبك اوي ي مراااد
مرااد وهو يقبلهاا بنهم وتلذذ ” وومرااد بعشقك ي قلبي
ااامسك يدهااا بتوتر وهو ينظر لذاالك الشريط التى بين يديه ااسندت رااسهاا على كتفه تنظر بتوتر لنتيجة
وماان ظهر الشريط الأحمر الثااني حتى تيبس من شدة التوتر
عشق بسعادة ” طلعت حاامل الحمد الله
ااحتضنهااا بعمق باادلته حضنه وهي تبكي بسعادة
اادم. ” هبقى ااااب. هيكون لياا اابن منك ي عشقي وكل دنيتي
هزت رااسهاا بنعم. ” هتكون ااحلى اااب ي. عمري
قبلهاا بلهفة باادلته بعشق له حد النخاع اابتعد عنهااا بصعوبة كاانت فااقدة الوعي من تأثير قبلته
اادم بخوف. ” عشق حبيبتي ماالك اانتي كويسة
عشق ” كويسة ي عمري متقلقش
ااادم بقلق ” طب نروح للدكتورة نتأكد ااكثر.
عشق بهدوء وحب ” انااا كويسة بس ده من تااثير حبك علياا ي حبيبي متنسااش اني مش لوحدي بعد كده.
وضع يده. على بطنهاا بفرح ” مش متخيل اانه في الدنيا دي في سعاادة اد كده وكله بسببك كل حااجة حلوة حصلت ليا وبتحصلي لااني اتجوزتك ي حبي
عشق بتوتر. ” هو انااا ممكن اطلب منك طلب ي حبيبي
اادم بضيق. ” عاارف عايز تقولي اااي وجوابي هو نفسه متغيرش مش هخرجهاااا
عشق بحزن. ” اانت دلوقتي ااب ي اادم حط حالك في مكان اونكل عزت هتلاقي قلبك محروق حتى تشوف بنتك ال هي قطعة من قلبك فماابالك باامهااا
واناا متأكدة انه سماا اتعلمت من غلتطهاا
اادم بعدم ااقتنااع ” عارف كل ده بس انا معدتش ااثق فيهاا ااو حتى امااان لهااا
عشق بفكرة. ” سفرها براا البلد حتى تكمل تعليمهاا
كده تكون بعيدة عننااا وقريب مع امهاا وابوها عشاان خاطري طلعهااا
هز رااسه بنعم ” خلااص ال اانتي عاايزه ي قلبي
هللت عشق بفرح اوقفها ادم بغضب ” اانتبهي اانتي حامل
عشق ” ااسفة نسيت اناا فرحانة ااوي.
اادم بسعادة. ” واناا كمان ي حبيبتي لأنك جزء من السعادة دي
قبلتهاا بسعادة باادلهاا بجنون وسعااادة……
يلهثاان بصعوبة وهي توسطت صدره وهو يحيط بهاا بحماية
ااايهاب بحب. ” حبيبي عايزة شهر العسل فين
نظرت له بصدمة. ” اازااي يعنى الكلام ده احناا ليناا زماان متجوزين
ايهاااب بخبث وهو يتلمسها بجراء” بس ااناا ليه حااسي ااني متجوز امباارح
ضربت بخجل ” قليل الااادب
ايهااب بجدية. ” المالديف ايطاالياا اسبانيااا
ميراا بااحراج ” الاختيار صعب اناا نفسي ااروحلهم كلهم
حملهاا بين يديهاا وهو يتجه بهااا نااحية الحماام
ايهااب ” طب هنروح المالديف بعدها ايطاالياا وبعدهاا اسباانياا حبيبتي طلباتها ااوامر
ميراا ” طب ازاااي هنروح البلدان دي كلهاا ف خلال شهر
غمز لهااا بحب ” قدراات ايهاااب الهوااري ي حبيبتي …تمت
النهاااية

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى