رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم أسيل باسم
رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الجزء الثاني
رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني البارت الثاني
رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني الحلقة الثانية
يسند جبينه بجبينهاا وينظر لهااا بحب
ادم وهو يلمس على وجهها بحب ‘ اناا بعشقك ي عشق ااوعى تعملي كده من تااني وااالا قسماا بالله معدتش هعرفك تااني فاهمة
هزت رااسهاا بنعم ” هو اناا اتشوهت فعلاا ذي م بيقول الدكتور ي ااادم
اادم ” ابداا ي حبيبتي وجهك متاذاش من الحريق ابدا بس جسمك فيه كم حروق محتااج عملية تجميل
عشق وهي تخفض راسهااا بخجل ” معدتش تشوفني حلوة من بعد اليوووم
اادم وهو يرفع راسها ” ده مين ال ضحك عليكي
اانتي أجمل ست بعيني ومن بعدك مبشوفش حد وبعدين انااا بحب روحك الحلوة بعشق تفاصيلك كلهااا
اقترب منهااا كااد يقبلهااا لكن ااقتحم عليه الغرفة كل من ايهااب وشهااااب الذين ابعدوه عن زوجته وهم يقبلونها ويحضونهاا شعر بالغيرة منهم
عشق بدموع ” انااا كويسة والله ي اابيه
شهااب وهو يقبل يدهاا ” ااسف اني مكنتش جنبك ي نور عيني اااسف بس والله معدتش هتتكرر م بتتركك بعد اليوم لو عاايز اامو..ت
ايهاااب ” الدكتور قاال العملية النهااارده وااذ نجحت هترجعي ذي الاول ويمكن ااحسن انتي جاهزة
نظرت لاادم بحب ” اااه جاهزة
قبلهااا شهااب من جبينه بعمق وكذالك فعل ايهاااب
اادم بغيرة وهو يبعدهم عنهااا ” بس تتعاافى هيكون لياا تصرف تاااني معاااكي اذااي تسيبهم يبوسك كده شايفني رجل كرسي يعنى ومش عااملي لي ااعتباار
ايهااب ” اانت بتهدد ااختي يلاااا ولاا اااي
شهاب بضحك ” لااا ادم نااصح ومش هيعملهاا وااالا هو عاارف هيحصل في اااي
ضحكت عشق على منظر زوجهاا المرتبك ” واناا ااقدر يعنى
دي مرااتي حبيبتي وادي رااسك ي قلبي اابوسهااا
قبلهاا في جبينها بعمق فاردف ايهااب ” ناس مبتجيش الا بالعين الحمرااااء
بعد فترة من المزاح لكي يخففواا عن عشق خرجوا ودخل الطبيب لكي ياخذهاا لغرفة العمليااااات..
يقف خاارجا ااادم القلق على زوجته بشدة وايهااب وشهاب يهونون عليه ويهدوه حتى لمحهاا شهااب قد عرفهاا قلبه انهاا هنااا نظر لهااا بذهول هل هي جميلة دوماا ام هذه المرة ااشد جمااالاا نظرت له باشتيااق كبير اضطربت حينمااا راات نظرته لهااا بهذاا الشكل الجرئي بالنسبة لهااا
لعن بشدة وذهب اليهاا يشدهاا الي الخارج بقوة
يارا بغضب ” ااانت بتعمل اااي ي شهااب سبني بقى
شهاب بغضب بعد أن تركهاا ” اانتي بتعملي ااي هناا و مالك فين
ياراا ” عشق في العمليات طبيعي هجي وااقف جنبهاا
وبالنسبة لمالك فهو مع الدادة مش ملاحظ انه سوالك عن ااابنك جااء متااخر شوية
لو مش عاايز تشوفني حقك بس ده اابنك متحسوش انه يتيم
شهااب بهدوء نسبي ” اانتي ملكيش دعوة باال بيني وبين اابني اانتي دلوقتي هتروحي لابنك ولما عشق تخرج من العملياات اناا بنفسي هطمنك ي ستى
جااءت تتكلم بس نده للحارس وقاله ” وصل المداام للبيت
ياراا ” شهااب
شهاب بحزم ” خلص الكلام ي ياراا يلااا
ذهبت بغضب منه ومن تحكمه من يحسب نفسه هذاا المغرور
شهااب بغضب ” قال ااسيبك وانتي بالحلاوة دي اتجننت ولا اااي
تجلس بتوتر وتريد ان تسمع خبر مو..تهااا بااقرب وقت اتااءه هذاا الاتصاال فردت عليه بسرعة
عبست ثم االقت بالهاتف لكي يتحشم لمئة قطعة
اانتي ااي قط بسبعة اروااح مش بتم..وتي وتريحيني منك ليه بس شكلي لااازم اامو..تك اناا باايدي لااازم مش هسيبك تتهني بيه وانااا أولى بيه منك
ااخذت شنطتهاا وتوجهت نااحية المستشفى وكلهاا عزم لقت…لهااا هذه المرة
وصلت والشرر يطلق من عينهاا ولحسن حظهااا لم يكن هناااك ااحد كي يعترض طريقهاااا
دخلت وجدتهاا نااائمة من ااثر المخدر نظرت لهاا بغل وحقد فالحريق لم يصل لوجههاا الجميل
سماا بحقد. ” بالرغم من كل محاولتي عشاان ااقت..لك بس بتلاقي طريقة تنفدي بيهااا كان المفروض تم..وتي على اايد راامي بس هو ال ماا.ت بداالك ولما سربت الغااز كان المفروض تتحرقي وتمو..تي بس نفدتي بس احناا لسااا فيهااا
اخذت المخدة التى تحت رااس عشق ” ااوعدك مش هتحسى بحااجة ي عشق…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مخادعة في قبضة النمر الجزء الثاني)