روايات

رواية محمود وملك الفصل الأول 1 بقلم حنان

رواية محمود وملك الفصل الأول 1 بقلم حنان

رواية محمود وملك الجزء الأول

رواية محمود وملك البارت الأول

رواية محمود وملك
رواية محمود وملك

رواية محمود وملك الحلقة الأولى

_ ملك بعياط :- الو ي محمود … تعالي دلوقتي حالا أنا عاوزاك

_ محمود بخضة :- إي ي ملك بتعيطي ليه إيه اللي حصل

_ ملك بعياط :- تعا…لا…لي أنا عا…. وز..اك

محمود قفل السكة وخمس دقايق وبقاا عندهاا فتح باب العمارة لاقاها قاعدة ع السلم منهارة أول ماشافته جريت عليه وإنهارت في حضنه وإيديها كانت محاوطة رقبته

_ ملك بانهيار :- أنا بحبك ….. أوي وعمري ماسمح لحد إنه يلمسني غيرك

_ محمود :- إيه ي ملك بتعيطي ليه إيه اللي حصل

_ ملك بانهيار :- انا بحبك أوي

_ محمود :- طب اهدي طيب وقوليلي إيه اللي حصل

” أعرفكوا بنفسي : أنا ملك عندي 24 سنة خريجة كلية تمريض بس مابحبش شغلي أوي بابايا متوفي من زمان وعايشة مع أمي وجوز أمي . إتخطبت ل محمود ومن إسبوع كتبت كتب كتابي وفرحي الشهر الجاي “

_ ملك بعياط تاني :- أنا مخنوقة أوي

محمود مسحلها دموعهاا وقرب منها وحط إيديه الاتنين علي خدهاا وقالها طب إهدي طيب وقوليلي إيه اللي حصل – ممكن بقاا , ملك انهارت أكتر بعيااطها المستمر اللي مش راضي يقف واترمت ف حضنه وهي بتقول مش هاقدر أتكلم …

_ محمود :- طب بس بس بس بس إهدي إهدي ي حبيبتي ممكن تهدي بقاا عشان نعرف نتكلم . أجبلك مايه منين دلوقتي عشان تهدي طيب

_ ملك بانهيار :- أنا كرهت نفسي وكرهت البيت اللي أنا عايشة فيه وكرهت أمي وجوز أمي وشغلي أنا كرهت حياتي أنا بجد مبقتش قادرة …

محمود بقربه منها وتطمينه ليهاا طب إهدي طيب وأنا معاكي ومش هسيبك والله العظيم ي مالك . وانا مقدرش أعيش من غيرك أصلاا ي حبيبتي .. مسك دراعها وقالها إنتي بقيتي مراتي ي مالك عارفة يعني إيه مراتي يعني خلاص بقيتي مسئولة مني بقيتي حتة مني مقدرش أستغني عنك وتقوليلي أسيبك إنتي بتهزري …

_ ملك هديت وعرفت تاخد نفسها وبصت ف الارض من كلامه الل مش عارفة ترد عليه . محمود رفع راسها وقالها الحمد لله انك هديتي ممكن بقاا تقوليلي إيه اللي حصل ومن غير عياط وبهدوء … ممكن ؟

ملك إنهارت تاني كل ماتفتكر اللي حصلهاا وهي بانهيار شديد اترمت ف حضنه وقالتله جوز أمي حاول .. يتحرش .. بياااا وبكائها وعياطها مش راضي يقف

_ محمود سكت لمدة ثواني وبعديها قالها طب إهدي طيب . إهدي انا معاكي ي ملك ومش هسيبك ماتخافيش بقاا انا هفضل معاكي ي حبيبتي . ممكن تهدي طيب وتقوليلي إيه اللي حصل بالظبط …وملك مش راضية تبطل عيااااط

_ محمود :- طب تعالي نقعد عشان نعرف نتكلم

محمود خادها وقعد ع السلم وهو ماسك غيديها الاتنين ومش راضي يسيبهم قالها إيه بقاا اللي حصل بالظبط ..

_ ملك :- رجعت م الشغل تعبانة دخلت نمت لقيت حد جنبي بيحسس علي شعري … ودراعي … ورجلي وهي بتحكي بانهياار طبعاا .. قومت مفزوعة لقيته جوز أمي قوم كرشته براا وقفل باب الاوضة بالمفتاح وكلمتك ..

ملك مابتبطلش إنهيااار وجسمها كلو بيرتعش ومش قادرة تاخد نفسها

_ محمود :- خادها ف حضنه وقالها طب خلاص مش هطلب منك تتكلمي تاني خلاص بقاااا إهدي ي حبيبتي خلااص .. إيه ي ملك مالك غيديكي متلجة كداا ليه وبترتعش كمااان ؟ قلع الجاكت اللي كان لابسه ولبسهولهاا … مسحلهاا دموعهاا وقالها دموعك دي غالية عندي أوي ي ملك ومقدرش أشوفهاا قدامي

_ ملك ابتسمت وبصت ف الأرض

_ محمود :- والله هو لولا اللي بيحصل داا 😂 أناا كان زماني دخلت فرغت رصاصة ف جوز أمك النجس دااا 😂 أيوااا كدااا ي شيخة اضحكي بقااا خلي القمر ينور والسنان البيضة دي تبان 😂 بقااا حد يبقاا عنده الضحكة القمر دي ويعيط برده ..

_ ملك :- ميرسيه☺️

_ محمود بابتسامة :- بصي ي حبيبتي كلها شهر واحد بس ونتجوز وأوعك ولا هخليكي تشوفي ولا أمك ور جوز أمك الواطييين دوووول تااااني وهتكوني معايا انا بس وهعملك كل اللي نفسك فيه ومش عاوز منك حاجة غير إني أشوف ضحكتك القمر دي علي وشك . ومش هشغلك ولا همرمطك تاني . إنتي كل حاجة تجيلك لحد عندك وتعيشي ملكة بقيت عمرك . ياستي إعتببريني انا عوضك من ربناا . عدي بس الشهر داا وأوعدك عمري ماهخلي دمعتك دي تنزل علي خدك تاني أبداا طووول مانا معاكي ..

_ ملك بفرحة :- أنا بحبك أوي

_ محمود بابتسامة :- وانا بموت فيكي يا أحلي ملك ربنا كتبهااالي ف الدنياا دي كلهاا 😂😍 أقولك علي حاجة ….

_ ملك :- إيه

_ محمود:- عارفة إيه أحلي حاجة فيكي وانتي بتعيطي 😉

_ ملك :- إيه

_ محمود بغمزة :- شفايفك بتحمر وبتكون عاوزة تتاكل

_ ملك بقرصة ف دراعة :- إتلم

_ محمود :- أتلم ؟ دانا جوزك ي به إنتي نسيتي ولا إيه؟ 😂

_ ملك :- لا مانسيتش .. بس استني لما يتقفل عليناا باب أنا وانت بس

_ محمود بغمزة :- طب ماهوو مقفوول أهوو 😂

_ ملك :- ياااااسلااااااااام

_ محمود :- سلامين …. تلااتة … أربعة 😂

_ محمود :- طب إيه بقاا 😉😂

_ ملك :- إيه

محمود :- إيه بقاا

_ ملك :- أيييييييه

_ محمود :- مش هتجيبي بوسة من شفايفك القمر دي 😂😉

_ ملك :- لأ بقااااا دانتاا يتخاااف منك . قوم إمشي يلاا 😂

_ محمود أمشي ؟ إنتي بتكرشيني بعد ماخدتي غرضك مني بتكرشيني ومش عايزاني كماان بقاا كداا ماشي شكراا

_ ملك :- غرض إيه اللي اخده منك ياد يااهبل يلاا 😂

_ محمود :- الله يسامحك / بس ع العموم كلها شهر واحد بس . شهر واحد وهوريكي اللي عمرك ماشوفتيه 😂 سلاااام ولما تطلعي كلميني ..

_ ملك :- سلاام ي حبيبي 😍

_ محمود إيه قولتي إيه والنبي قوليها كمان مرة . مرة واحدة بس عشان خاطري وانا هاعمل نفسي بسمعها لأول مرة 😂😂

_ ملك بابتسامة :- بره يلاا بره

*الخلاصة* إختااروا صح . إختاروا الشخص اللي لو قولتيله علي إيه يفضل معاكي ومايسيبكيش لإنه بيكون واثق فيكي وف تربيتك .إختاروا الشخص اللي انتي تثقي فيه وترتاحي ف الكلام معااه . انشااالله لو تقعدي عمرك كله في بيت أبوكي أحسن مليون مرة من إنك تتجوزي واحد يهينك أو انه يقل منك ف يوم من الاياام .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية محمود وملك

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى