روايات

رواية محللي الفصل الخامس 5 بقلم أحلام تامر

رواية محللي الفصل الخامس 5 بقلم أحلام تامر

رواية محللي الجزء الخامس

رواية محللي البارت الخامس

رواية محللي
رواية محللي

رواية محللي الحلقة الخامسة

خالد طلع بسرعه متجه لاوضه يزن لقي الباب مفتوح حاجه بسيطه زقه جامد وانصدم لما شاف يزن يقوم بتقبيل غزل
خالد بصراخ وغضب يززززن
يزن ابتعد عن غزل ببرود ونزل النقاب ع وشها لانه شاله لما جه يبوسها..
غزل مصدومه من حركه يزن المفاجأة
يزن ببرود انت ازاي تدخل الاوضه كده
خالد هجم عليه وضربه بالبوكس ازاي تقرب من مراتي ي زباله….
يزن رد له البوكس وقال طليقتك..وقام من فوقه ببرود طليقتك ي خالد ..غزل مراتي وده حقي ثم أردف بخبث وحقي اعمل اكتر من كده برضو…
خالد قام وقف قصاده واردف:طلقها ..
يزن لا يعلم لماذا غضب داخله ولكنه تصنع الهدوء واردف مينفعش..لسه مفيش حاجه بينا حصلت وأكمل بسخريه عشان تعرف تردهااا
خالد بسرعه وجنون لا لا لااا نا مش عايزك تعمل حاجه انااا انا هاخدها وامشي
غزل واقفه وحاسه انها فعلا ملهاش كرامه عمالين يتاجرو فيا
صرخات داخلها ي ريت كان عندي أهل ..ي ريت عندي سند يحميني من وحوش الدنيا دي قاطع تفكيرها يزن وهو بيقول
يزن:للاسف ي خالد مش هطلقها
خالد بجنون وزعيق انت بتقول ايييه

 

 

يزن ببرود مش هطلق م ر ا ت ي واردف بالاخيره ببطء قاصدا توضيحها له ..وبس لغزل لقا
خالد راح لغزل ومسك أيدها غزل حبيبتي تعالي معايا يلا
غزل كانت كالمنومه مغناطيسيا تريد الموت الان
يزن بعد ايد خالد عن غزل وزقه :ايدك متلمسش مراتي ولو سمحت اطلع بره عشان عرسان جداد بقي وكده …
خالد بغضب هطلع هطلع بس وغلاوه غزل عندي لهندمك ي خاين العشره
يزن نا مخنتش العشره ي خالد بس انت اللي اتماديت ف تصرفاتك وانت متستاهلش يكون ف حياتك واحده تحبك وتقدرك…
خالد مشي بغضب
غزل بهدوء مخيف لي عملت كده
يزن ببرود عملت اي بالظبط لاني عملت كتير
غزل بإحراج ليه بوستني
يزن اه لا لا اوعي تفتكري اني ميت ف دباديبك نا عملت كده لاني لما جيت أخرج من الأوضاع شوفت خالد وهو طالع ووشه مش مبشر بالخير فاجبرت اني اعمل كده
غزل بنفس الهدوء طلقني
*********
في اسوان
والله ي ابوي دورت كتير ومفيش اي اثر لأخوي ومرته وولاده
الجاح عبدالرحمن بوجع وصوت عالي انت مبتعرفش تعمل اي حاجه خالص منتاش عارف ترجع اخوك وعيلته
ابنه فوزي ي أبا والله دورت كتير نا بدور علي أبره في كوم قش..
عبدالرحمن خلاص نا هروح للي يعمل اللي انت مجدرتش تعمله .
فوزي باستغراب مين يبوس
عبدالرحمن ابن الانصاري…
****************
خالد ف مكان مخيف ومعه رجلان عرفتو هتعملو اي
احد الرجال متخفش ي باشا
خالد ف سره اسف ي صاحبي انت اللي اضطرتني اعمل كده
*********

 

 

غزل طلقني
يزن ببرود ليه ..وحشك للدرجه دي
غزل نا هاخد ابني وامشي ارجوك طلقني
يزن بهدوء ولكن داخله نيران :للاسف مش هيحصل
غزل هرفع عليك قضيه خلع
يزن تخيلي كده معايا الناس بتقول اي لما واحده تتطلق من جوزها وتتجوز صاحبه وتتطلق ف تاني يوم هيقولو اي برايك
غزل بانكسار ميهمنيش الناس كل اللي يهمني ابني
يزن يصلها نظره لم تفهمها وتركها وذهب وقام بقفل باب الغرفه من الخارج
غزل اتجهت ناحيه ابنها وحضنته وفضلت تعيط ع حظها التعيس ف الدنيا….
يزن دخل اوضه تانيه ف الفيلا وفضل يكسر فيها بغضب وعيونه فيها دموع لكن رافضه تنزل …
يزن بوجع قعد ع الأرض واردف هيفضل وجع حبك ملازمني لحد امتا ي غزل ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية محللي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى