روايات

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الفصل الثلاثون 30 بقلم سلطانة القلم

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الفصل الثلاثون 30 بقلم سلطانة القلم

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري البارت الثلاثون

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الجزء الثلاثون

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري
رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري

رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري الحلقة الثلاثون

الو اى طب أهدى انا هجيلك على طول قال ذلك واغلق الهاتف بسرعه وخرج من الغرفه دون أن يقول شيء
تحركت مهره خلفه :فى اى يا ضرغام اى اللى حصل
ضرغام بسرعه:مهره انا نازل ومش عاوز اى كلام
مهره بجدية:طب ردى علي قولى فى اى انا عاوزه اطمن عليك
خرج ضرغام وترك مهره تنظر له بصدمه لا تعرف ماذا يحدث
ام عن مهران كان يجلس يفكر ما الخطأ الذي صنعه لكى يحدث كل هذا لا يعرف هل هو فعلا شخص ظالم هل هو فعلا انسان حقير لكى يحدث معه كل هذا ولكن قطعه اتصال من ضرغام نظر إلى الهاتف بغضب وحاول أن يتجاهل تلك المكالمه ولكن أعاد ضرغام الاتصال مره اخرى:خير يا ضرغام
ضرغام بغضب:انا مش هقولك غير حاجه واحده بس ورقت طلق اختى تيجى على البيت لانك مش راجل يا مهران

مهران بسخرية:كده كده الورقه هتكون عندك لان انا ميشرفنيش ان هى تكون على زمتى يوم واحد كمان
ضرغام بغضب و صراخ:احترام نفسك يا مهران واعرف انت بتقول اى لأن اللى بتتكلم عليها دى تبقا بنت عيله صفوان ولو انت مكنتش عارف قيمة العيله دى يبقا مكنش لازم تحط ايدك فى ايدينا
مهران بغضب و قرف:بنت العيله دى كنت بتخونى مع ابن عمها انت فاهمه
ضرغام بغضب:احترام نفسك يا مهران واعرف انت بتقول اى بلاش تقول كلام أنته مش قده انا اختى اشرف من الشرف لكن انك راجل ملكش قيمه و لازمه بتسمع من اى حد وبتصدق اى هبل ممكن يحصل قدام عينك على العموم انا مش عاوز اضيع مع واقعى مع واحد زايك
قال ذلك وإغلاق الهاتف
بعد مرور ثلاث ساعات كان ينزل من السياره ينظر إلى أخته المتكوره على نفسها
ضرغام:ليل
رفعت ليل رأسها ونظرات له: ضرغام اناااا
قالت ذلك وانهارت فى البكاء اخذها ضرغام فى حضنه :بس يا قلبي انا مش عاوزك تعيطي
ليل بحزن :انا اتفضحت يا ضرغام مع انى والله العظيم ما عملت حاجه ضرغام انا مش عارفه هو فكر ازاى ممكن اعمل كدا

ضرغام بجدية:عشان راجل نقص ومش واثق فى نفسه لكن هو لو راجل بجد كان يعرف أن هو واخد جوهره ، يلا بقا عشان نروح اى مكان عشان ترتاحي
ليل بحزن:انا خايفه ارجع البلد يا ضرغام خايفه لحسن جدى يصدق و يقتلنى خايفه لحسن مهران يفضحنى خايفه من حاجات كتير اوى يا ضرغام
ضرغام بجدية:متخفيش طول ما انا معاكى يا ليل انا ممكن اقطع لسان اى حد ممكن يتكلم عليكى ولو كلمه واحده ولو على مهران انا عارف انا هعمل معاه اى انا عاوزك تكونى واثقه فيا يا قلب اخوكى
ليل بحزن:طب و جدى يا مهران هنعمل معاه اى
ضرغام بهدوء:جدك ممكن يكون شديد لكن راجل و فاهم وعارف ان أحفاده عمرهم ما يعملوا كدا يلا يا قلب اخوكى انا عاوزك تكونى شديدة زاى البومه اللى عندى فى البيت انا مش عارف انتى ازاى من عائلة صفوان ده مهره مخلينى بلف حولين نفسي لكن انتى على الله
ابتسمت له ليل وهى تحاول أن تدرى الجرح الكبير لكرامتها حاولت أن ترسم الابتسامة داخل واجهه فاهى متاكده ان اخوها يصنع كل هذا لكى يجعلها افضل
فى الصبح كنت تجلس مهره على السفره تاكل بشرها

زهره بستغراب :يعنى اى متعرفيش حاجه
مهره :يا ماما معرفش والله وبعدين سبينى اكل
زهره بسخرية:على أساس انك مش عارفه تاكلى يعنى ده انتى يا بارده جوزك بايت برا وانتى صاحيه عامله تاكلى
كدا مهره ان ترد عليها ولكن قطعها صوت صراخ فى المطبخ
هبت زهره من على الكرسي واتجهت إلى المطبخ :فى اى اى اللى. حصل انت قمرين انكم فين
صفاء بجدية:البت دى لازم لسانها ينقطع دى بنت قليله الادب
زهره بجدية:اى اللى حصل
صفاء:بتقول يعنى أن مهران بيه مسك ست ليل فى واضع مش ولا بد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية محدش هيتجوز بت عمي غيري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى