رواية محبوبتي الفصل الخامس 5 بقلم أيات محمد
رواية محبوبتي الجزء الخامس
رواية محبوبتي البارت الخامس
رواية محبوبتي الحلقة الخامسة
في صباح اليوم التالي
سمر:يابت يامرام قومي يخربيتك هتتأخري على المحاضره
مرام بزهق:يوووه يماما قولتلك مش هروح وموريش حاجه النهار….
سمر بأستغراب:متكملي كلامك
مرام وهي تنهض من السرير بسرعه كبيييره وفزع:ينهار ابيض انا لسه مجهزتش نفسي ولسه معملناش الشقه يلهوي يلهوي يلهوي
سمر بخوف:فيه ايه يابت خضتيني
مرام بخوف من ردة فعلها:هو انا مقولتلكيش
سمر:لا مقولتليش
مرام:بجد ولله
سمر بعصبيه:متنجزي يابت وقولي فيه ايه
مرام بخوف:مازن جاي يتقدملي النهارده
سمر بعدم استيعاب:مازن ميين
مرام:هيكون مين يعني مازن ابن خالتي
سمر بصدمه:أاااه اييه جاي اذاي وحصل امتى وفين والساعه كام احكيلي كل حاجه بالتفصيل اوعي تفوتي حاجه
مرام:يماما مش وقته لازم نروق الشقه واجهز نفسي مفيش وقت دا باقي على المعاد اللي هيجي فيه 3ساعات بس دا انا يادوب ال3ساعات دول اجهز نفسي فيهم
سمر بعصبيه:وانتي ياموكوسه مقولتليش ليه من امبارح دا احنا حتى ولا عملنا حاجه نقدمها انا هنزل اجيب اي حاجه من محل الحلويات وانا أصلا كدا كدا الشقه لسه مروقاها ومسحاها وانتي رني على جميله تيجي تساعدك عشان انتي بتشليني عقبال ما تخلصي
مرام بتوتر: تمام ماشي بس متتأخريش
ثم خرجت سمر وارتدت عبائتها لتذهب إلي محل الحلوي
ثم حملت مرام الهاتف واخرجت اسم جميله ودقت عليها
في الجهه الثانيه
سمعت جميله صوت الهاتف ثم امسكت وقالت
جميله:ايه يامرام مجتيش انهارده الجامعه ليه
مرام:انا عايزاكي تيجيلي حالا البيت
جميله:ليه ايه اللي حصل
مرام: موضوع طويل بس هحكي بأختصار أو وانا بحكيلك قومي البسي وتعالي
جميله:ماشي هلبس اهو احكي
مرام:امبارح لما مشيتي اتخانقت انا ومازن خناقه بسيطه ف هو عصبني خالص وانتي عرفاني لما بتعصب بقول الحاجه اللي ببقى مخبياها ف قولتله انو هو ليا انا وبس وقولتله انو لو عايز يبقى فيه مبينا علاقه يجي يتقدملي على انهارده وانا نسيت اقول لماما انو هيجي يتقدملي انهارده وباقي اقل من 3ساعات ولازم اجهز نفسي ومش عارفه ألبس ايه ومش عارفه اعمل ايه وماما نزلت تجيب حلويات وانا لوحدي ومتوتراه جداً
جميله بفرحه:بجد طب انا جايالك نص ساعه وهكون عندك سلام
مرام:سلام
في مكانٍ اخر وتحديداً في بيت ماريا
ماريا وهي تحدث الخادمه
ماريا:خدي اجازه اسبوع انتي وبقيت العمال والخدم
الخادمه بفرحه:تمام شكراً لحضرتك انا هخبرهم كلهم
ثم تركتها ماريا وذهبت إلي غرفتها واغلقت الباب واخذة تبكي بحرقه على ماحدث معها
وبعد خروج جميع العمال كان هناك من ينتظر خروج جميع من بالقصر وبعد خروج الجميع دخل احمد إلي القصر فهو يحفظ كل زاويه بهذا القصر لأن هنا كان يجلس مع حبيبته مرام ومرام هي التي أخذته بجوله في هذا القصر العملاق وفي الحقيقه هو ليس بالقصر فالذي أطلق عليه هذا الأسم هي مرام لأنها كانت تحب القصور حبا جما فأطلقت عليه اسم القصر وهو ف الحقيقه ڤيلا وليس قصر ثم دخل احمد وذهب إلي غرفة مرام مباشرتا وهو يحمل حقيبتها ثم دق الباب
مرام بصوتٍ عالٍ:مش قولت خدوا اجازه انتو ايه مش بتفهموا
ثم فتح احمد الباب
مرام بعصبيه:انتي بتعملي هنا ثم التفتت ورأت من الذي دخل وانصدمت
مرام بصدمه:انت بتعمل ايه هنا
احمد بحزن:مرام ارجوكي اسمعيني
مرام ببكاء:سيبني بقا انت دمرتني
احمد بحزن:قبل خطوبتنا بيوم اكتشفت انو عندي سرطان مكنتش عايزك تتعبي معايا مكنتش عايزك تشوفيني ضعيف بالشكل دا ف اتطريت انو اسيبك يوم خطوبتنا وطول الخمس سنين دول كنت بتعالج بره مصر ولما تم علاجي وخفيت نزلت على طول على مصر ولقيت انك مغيرتيش مكانك وجيتلك امبارح وحصل اللي حصل
مرام ببكاء:وانت ليه مفكرتش قبل ما تاخد قرار انك تسيبني مفكرنش ياترى هتبقى حالتي عامله اذاي لما اكتر واحد حبيته من بهد اهلي اللي ماتوا وانت سيبتني لوحدي معنديش حد
احمد:مكنتش عايزاكي تتعلقي بيا اكتر من كدا وانا ف اي يوم ممكن اموت مكنتش عايزاكي تشوفي الشخص الوحيد اللي ف حياتك بيموت قدامك ميت مره ف اليوم انتي مروحتيش عن بالي ولو للحظه وحده طول الخمس سنين كنت بموت ميت مره على فراقك اكتر من المرض
مرام ببكاء:انت سيبتني ومشيت لقيت نفسي وحيده انت يعني كنت مفكرني انو انا لما اعرف بمرضك هسيبك وامشي طب ما انت سيبتني بموت من وجع فراقك كل يوم كان وجعي لايقل عن وجعي لما اشوفك قدامي
احمد بحزن:سامحيني ارجوكي سامحيني مكنش ب ايدي
مرام ببكاء:انا مسمحاك
احمد:يلا امسحي دموعك وغيري هدومك عشان هننزل نروح ف اي مكان ي
مرام: انا مش هقدر اروح ف اي مكان دلوقتي
احمد بعناد:انا قولت كلمه ومش هقولها تاني يلا مستنيكي تحت ثم خرج متجهاً إلى الأسفل
مرام:لسه زي ما انت متغيرتش ثم خرجت من الغرفه وذهبت إلي غرفة ملابسها وارتدت فستان ذات اكمام طويله باللون الأبيض وارتدت فوقه معطف باللون الأبيض السكري وارتدت جزمه باللون البينك وحقيبه باللون البينك ثم نزلت
مرام: يلا انا جهزت
احمد وهو يصفر:واو ايه الجمال دا
مرام:بطل غلاسه بقا
احمد:سؤال بس
مرام:اممم
احمد:شايله ف شنطتك دي ايه
مرام:ليه
احمد:لأن انا معايا تيليفونك ومفاتيح عربيتك والكريدت كارد بتاعتك شايله بقا فيها ايه
مرام:ما انت متعرفش انو فيه هنا دماغ بتشتغل انا عامله اتنين كريدت كارد ومعايا تيليفون احتياطي ومعايا مفتيح عربيتي التانيه عشان أنا كذا مره اضيع حاجه منهم ف قولت اعمل من كل حاجه اتنين
احمد بسخريه:مهو لو الدماغ دي بتشتغل كنتي هتضيعي حاجتك
مرام بتفكير:معرفش بقا وامشي قدامي عشان متعصبش
احمد وهو يقترب منها:هتعملي ايه يعني أو اتعصبتي
مرام وهي ترجع للخلف: احمد مبحبش كدا
احمد بضحك:خلاص خلاص
مرام بتحذير:امشي قدامي عشان متعصبش
احمد بسخريه وهو يضع يده مثل العساكر: تمام يافندم
مرام وهي تضع يدها على رأسها وتضحك: عمرك ما هتتغير
ثم خرجوا الأثنين من الڤيلا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية محبوبتي)