روايات

رواية مجنون فرح الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رنا أشرف

رواية مجنون فرح الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم رنا أشرف

رواية مجنون فرح الجزء الحادي والعشرون

رواية مجنون فرح البارت الحادي والعشرون

مجنون فرح
مجنون فرح

رواية مجنون فرح الحلقة الحادية والعشرون

فرح دخلت اوضه زين: زين انا……
*وقفت بصدمه لما شافته قاعد قالع التيشيرت بتاعه وهَنا جمبه بتغيرله علي الجرح وشبه حضناه….
فرح بصدمه: زين!!
هَنا بابتسامه: خير يافروحه في حاجه!!
فرح قربت منهم بعصبيه: انتي ال بتعملي اي هنا..اطلعي برا
هنا بعصبيه: مش طالعه عايزه تقولي حاجه ل زين قوليلو وانا موجوده….صح ياحبيبي!!
زين وقف قدام فرح وحط ايده علي كتف هَنا بابتسامه: ايوه طبعا
فرح بصتله بصدمه وعصبيه ف نفس الوقت: زيين انا عايزه اتكلم معاك لوحدنا لو سمحتتت
زين: معلش ياهنا ممكن تسيبينا لوحدنا انا هخلص معاها واجيلك
هَنا وهي خارجه بابتسامه: اوك بيبي متتأخرش
* هنا خرجت وجواها مبسوطه انها عرفت ان زين مبقاش يحب فرح……
زين اول ماهنا خرجت قرب منها: فرح انا..
فرح ضربته علي صدره بعصبيه: انت ايييه!! ليه بحس انك بتحبني بس تصرفاتك بتقول غير كده…لييه يازين ليه
*كانت بتكلمه وهي بتضربه علي صدره بعصبيه وزين واقف وسايبها…
زين مسك ايدها الاتنين: فرح!!
فرح سحبت ايدها بعصبيه: انا كنت جايه اقولك اني مش هسافر معاك…عن اذنك
* سابته ومشيت وهو خرج وراها بسرعه *
زين مسكها من ايدها قبل ماتدخل الاوضه: فرح استني
فرح بعصبيه: نعم!!
زين كان لسه هيكلمها ويقولها بس لقي هَنا واقفه علي باب اوضتها تسمعهم وتتأكد لو كان زين فعلاً مبيحبش فرح ولا لأ…..
زين بزهق لما شافها واقفه: فرح انتي مش هينفع تقعدي لوحدك…انتي هتسافري معايا انا وهَنا…
فرح بعصبيه اكتر لما قال هَنا: وانا مش رايحه معاااك ف مكان…
زين بعصبيه: وانا قولت هتيجي…مش هسيبك لوحدي
فرح: انا مش صغيره وهعرف اقعد لوحدي…مش عايزه ازعجك وانت ف شهر العسل مع الاموره التانيه
زين كان هيضحك لما شاف انها غيرانه بس مسك نفسه: لا هتيجي غصب عنك يافرح…عن اذنك
*سابها ومشي وهي دخلت اوضتها بعصبيه *
هَنا ال كانت متابعه كل ده من بعيد: تعالي يافرح عشان اوريكي بنفسك زين وهو ف حضني…خلاص يافرح هانت اخرجك من حيات زين للأبد…
______________________________________
ندي بزهق: مساء الخير…انا نازل……حاازم!!
حازم بابتسامه: مساء النور
عماد بابتسامه: تعالي ياندي…
ندي قعدت جمب والدها باستغراب: حازم!! خير في حاجه
حازم: احم…ممكن ياعمي تسيبنا لوحدنا شويه بعد اذنك
عماد وقف وهو بيضحك: ماشي يابني ربنا يسعدكو..
ندي بصدمه: انت…انت بتعمل اي هنا!!
حازم بابتسامه: جاي ازور عمي انتي مالك
ندي بابتسامه: عمك!! انا ليه حاسه اني ف ورطه!!
حازم قرب منها ومسك ايدها بابتسامه: ندي!!
ندي بصتله بصدمه: نعم!!
حازم: تتجوزيني!!
ندي حطت ايدها علي بوقها بصدمه: انت…انت عايز..
حازم ضحك: ايوه عايز اتجوزك…موافقه!!
ندي بابتسامه: انا انا مش مصدقه ياحازم…انت بتتكلم بجد
حازم بحزن مصطنع: كنت عارف انك مش هتوافقي..انا اسف عن اذنك
ندي مسكت ايده بسرعه: استني انا موافقه
حازم ضحك عليها: مانا عارف…هتلاقي زيي فين حلو وقمور وچينتل
ندي بمرح: بقولك اي انا غيرت رأيي يلا مع السلامه
*حازم ضحك وكان لسه هيحضنها بس والدها دخلت*
عماد بابتسامه: هاا ياولاد نقول مبروك
*ندي راحت تحضن ابوها بكسوف *
حازم بابتسامه: ان شاء الله هجيب والدتي بكره ونتفق علي كل حاجه…ولا اي ياندي!!
ندي بابتسامه: اوك
حازم بابتسامه: طيب عن اذنكم…
_______________________________
مريم ببرود: اتفضل ده ورق الصفقه…مستر زين هييجي بكره وهنبدأ علي طول
عمرو بزهق: تمام اتفضلي انتي
كانت ماشيه بس هو ناداها*
عمرو وقف بسرعه: استني يامريم
مريم: افندم في حاجه!!
عمرو مش عارف يبدأ منين ف اتكلم بابتسامه: انا بس كنت عايز اعتذرلك علي طريقتي الصبح…كنت بحسبه بيضايقك ف اتعصبت
مريم: تمام وياريت بعد كده تخليك ف حالك لو حد بيضايقني انا هعرف اتصرف
عمرو كان هيتعصب عليها بس مسك نفسه واتكلم ببرود: تمام تقدري تروحي
مريم خرجت وهي مبسوطه انها ضايقته…خلصت شغلها ونزلت من الشركه مستنيه تاكسي*
عمرو كان ماشي هو كمان وشافها واقفه ف قرب منها: اركبي
مريم بصتله ببرود: ميرسي لحضرتك… انا مستنيه تاكسي
عمرو نزل بعصبيه وفتحلها الباب: اركبي يامرريم
مريم بصت حواليها ملقتش اي حد او تاكسي ماشي ف ركبت ببرود *
عمرو عض شفايفه بعصبيه منها وراح يركب جمبها واتحرك……
*عمرو كان بيشرب سجاير ومريم اضايقت من ريحتها *
مريم بعصبيه وهي بتسحبها من ايده: ممكن ثواني!
عمرو باستغراب: ايه بتشربي ولا اي
مريم خدتها منه ورمتها من شباك العربيه: اولا السجاير وحشه جدا علي صحتك وثانيا انا مبحبش ريحتها
*عمرو بصلها بعصبيه وشغل الاغاني بصوت عالي *
مريم وطت الصوت خالص واتكلمت ببرود: الصوت عالي جدا ده ممكن يأثر عليك وانت بتسوق وبصراحه انا دماغي بتوجعني…
عمرو خبط الشباك ال جمبه بعصبيه: انا ال جبته لنفسي
مريم مقدرتش تمنع نفسها من الضحك عليه: ممكن تنزلني لو مضايق من وجودي
عمرو بعصبيه: لا مش متنيل مضايق
مريم حطت ايدها علي بوقها تمنع الضحك عليه *
مريم بسرعه: وقف…وقف
عمرو وقف بسرعه: فيه اييه!!
مريم بابتسامه: ممكن تنزل تجيبلي ايس كريم من ال هناك ده
عمرو نزل بعصبيه: لو جايب بنت اختي مش هتقرفني كده….
عمرو بزهق: اتفضلي
مريم بابتسامه: ميرسي انت مش متخيل بحبه قد اي
*عمرو لف وقعد جمبها وهو بيبصلها بابتسامه *
مريم بصتله: كنت علي طول بتخانق مع ماجد عشان مش بيجبلي و….
بصتله لقته بيبصلها بابتسامه *
مريم بكسوف: عمرو!! انت معايا
عمرو فاق من شروده: ااه معاكي…تحبي اجبلك حاجه تانيه لا نمشي
مريم بابتسامه: لا خلاص…ميرسي علي الايس كريم
عمرو بصلها بابتسامه واتحرك بالعربيه تاني *
_______________________________________
زين: مش عايز غلطه فاهم
محمود: فاهم ياباشا
زين: مش عايزاها تلاحظ انك بتراقبها….عايزها تتصرف عادي خالص لحد ماتغلط واي حاجه تعملها اعرفها
محمود: تمام….
زين: روح انت
* طلع اوضه فرح يغير هدومه…. فتح الباب لقي هدوم بتترمي عليه *
فرح بعصبيه وهي بترميله هدومه: اتفضل هدومك اهي متتدخلش الاوضه دي تاني
زين بص يشوف هنا وملقهاش ودخل الاوضه وقفلها بالمفتاح…
زين بابتسامه ضايقتها: اي يافروحه ياحببتي مالك
فرح بعصبيه: يابجاحتك وليك عين تهزر معايا
زين قرب منها بخبث: اي ده انتي مضايقه من هَنا!!
فرح بعصبيه: لأ مش مضايقه من حد..اقولك علي حاجه اشبع بيها هو ده مستواك…وانت هطلقني
زين بعصبيه: قولتي ايه!!
فرح وقفت قدامه بعصبيه: زي ماسمعت انت كل مره تقولي انك مستحيل تبصلها وبعدها الاقيك بتحب فيها!! وانا مش هستحمل كده كتير ف طلقني ونخلص انا وانت
زين قرب منها وتقريبا كانت ف حضنه: اوك بس متنسيش انا قولتلك مش هطلقك غير لما اخد حقوقي كلها’ غمزلها بابتسامه’ ولا اي
فرح بكسوف وعصبيه منه: انت…انت قليل الادب
زين بخبث: انا مش هستني عليكي كتير لما نرجع من السفر هيكون ليا كلام تاني معاكي
فرح بعصبيه: اطلع برا يازين خد هدومك واطلع برا…اقولك ماتروح تنام مع هَنا وبالمره تلبسك هدومك بنفسها!!
زين ابتسم بخبث: صدقي فكره!! وبصراحه هنا حلوه اوي ف الحاجات دي ومفيش احسن منها يساعدني انتي عارفه ان كتفي لسه بيوجعني.
فرح مسكت ايده بعصبيه: انت اتجننت انت رايحلها فعلاً!!
زين: مش انتي ال قولتي!!
فرح بعصبيه: اه فعلاً انا ال قولتلك يلا مع السلامه
هَنا خبطت علي الباب: زييين انت هنا!!
زين بزهق لما سمع صوتها راح يفتحلها *
زين بابتسامه: هَنا!!
هنا وهو بتبص علي فرح ال واقفه بعصبيه: انت بتعمل اي هنا
زين: مفيش كنت بجيب شنطتي…جهزتي شنطتك
هنا بابتسامه: ايوه
زين: اوك يلا هنتحرك دلوقتي عشان نلحق نوصل
فرح بعصبيه: اطلعو براا عايزه اغير هدومي…ممكن!!
*قفلت الباب ف وشهم بعصبيه *
هنا بعصبيه: هي ازاي تعمل كده!! انا مش عارفه انت ساكتلها ليه
زين وهو بيبصلها بخبث: متخافيش بكره بالكتير وهطلعها من حياتي خالص
هنا بابتسامه: الحمدلله تريحنا منها…انا مش عارفه اي ال خلاك تتجوزها اصلا
زين بابتسامه: عندك حق….
* خلصو كل حاجه ونزلو عشان يروحو شرم*
زين ركب وهَنا كانت رايحه تركب جمبه بس فركت زقتها وركبت هي*
فرح بابتسامه: سوري ياحببتي بس ده مكاني
هَنا ركبت ورا بعصبيه: متخافيش مش هيفضل مكانك كتير
*فرح بصتله بتريقه وبصت قدامها تاني *
هَنا: كنت تخلي السواق ييجي يازين انت لسه تعبان
زين:لا انا كويس
هَنا بدلع: تحب اسوق مكانك!!
فرح بتريقه: تحب اسوق مكانك!! لأ ميرسي مش مستغنيه عن عمري
*هنا بصتلها بعصبيه وسكتت وزين بص ل فرح وضحك…وطول الطريق ساكتين..لحد ماوصلو *
_ حمدلله علي السلامة يافندم
زين بابتسامه: الله يسلمك….يلا!!
_ مشي مع فرح وهَنا
هَنا كانت ماشيه معاهم رايحه اوضتها ف الفندق بس وقفت بصدمه *
هَنا بصدمه: ش…شاكر!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنون فرح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى