روايات

رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط الفصل التاسع 9 بقلم جاسمين محمد

رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط الفصل التاسع 9 بقلم جاسمين محمد

رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط الجزء التاسع

رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط البارت التاسع

رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط الحلقة التاسعة

سيف كان عمال يدور علي يقين ولم سمع كدا طلع جري علي البيت واول ما وصل البيت جري علي خالد ابوه
_بابا عمي مراد عامل اي طمني
_السكر رفع عليه اووي بس الدكتوره جه وعطي علاج وقال انه لازم يرتاح وان شاءلله خير
_سيف قعد علي الكرسي بتعب الحمدلله
خديجه قعدت جنبه علي الكرسي وبعياط
_سيف ياحبيبي معرفتش لسه حاجه عن يقين
_باسف وحزن لسه وبيبص لاقي رساله جتلوا بيفتحها لاقي يقين صور لقين بلبس مش كويس وفي حضن راجل وقف من الصدمه وعيونه احمرت اووي من الغضب
_حبيبي مالك في اي؟
_ووالله مهسيبه ولسه بيتكلم لاقي التلفون بيرن بزعيق وعصبيه… الو ها عرفتوا حاجه
_ايو ياسيف باشااا هي في المكان كذا…….
_تمام وقفل السكه وطلع جري ركب العربيه ومشي
خديجه فضلت تنادم عليه مردش عليها

 

سيف وصل المكان اللي اتقالوا لقي مبني في حته مجهوله فبدا يتسحب براحه لحد مدخل جو بيبص لاقي تلت رجاله قاعدين قدام باب اوضه وعمالين يشربه حشيش ويهزرو بس كانو مسلحين اسحب وستخبه وره حيضه وبدا يهاجمهم بالمسدس ويضرب عليهم وهو يضرب عليهم وتصاب برصاصه في دراعه بس خلص عليهم كلهم وراح كسر الباب ودخل لاقي يقين مرمي علي الارض ومغمي عليها ولبسه لبسها عادي اللي كانت اخر مره بيه عندهم راح يفوقها
سيف… يقين يقين فوقي ومافيش فايده راح شالها وطلع حطها في العربيه وساق وهو في العربيه يقين بدات تفوق وبتعب
يقين… ااه اااه يادماغي انا فين وفتحت عينها وبصدمه سيف انت رايح فين
سيف… مروحين البيت
يقين بستغراب… البيت كيف هو انا لبسي وسخ ليه كدا وبتبص لقت دراع سيف سايح دم بخوف سيف سيف ماله دراعك في اي طمني سيف مالك
سيف سرح في خوفها عليها.
يقين بصدمه…. سسسسيف خد بالك وكانوا لسه هيدخلوا في عمود النور بس وقف في اخر لحظه
سيف… كل ده بسبببك كنا هنموت
يقين… لا وحيات طنط هو انا اللي كنت بسوق ولا اي ياض انت متتلم بقا

 

سيف بقرف… ياض واتلم بت انتي متربيه في الشارع ولا اي
يقين… مالكش فيه بص لنفسك الاول المهم ماله دراعك في اي بجد طمني وبعدين نبقا نتخانق
سيف… هفهمك كل حاجه بس دلوقتي نطلع علي المستشفي عشان اطلع الرصاصه اللي فيه
يقين بصدمه وخوف… رصاصه رصاصه اي طمني مالك واي حصل
سيف مسك ايدها يطمنها وبحنيه… اهدي انا كويس متخافيش وهتعرفي كل حاجه بس شوي
يقين… بجد كويس
سيف ببتسامه علي خوفها …. وحياتك كويس اهدي
يقين… هو انا بقطع في شعري مانا هاديه اهو
سيف بضحك… ههههههه لا انا اللي بقطع في شعري اسف اخرصي بقا شوي
يقين رفعت حاجبه… هسكت لحد مفهم في اي ونطلع الزفته اللي في دراعك دي الاول
سيف… شطوره وساق العربيه وطلع علي المستشفي والممرضه طلعتلوا الرصاصه
الممرضه… ها يارب تكون كويس دايما ياسيف باشااا
سيف ببتسامه… الحمدلله تمام
الممرضه… يارب دايما تمام وفي احسن حال يارب

 

يقين قاعدها متنحه للمرضه وغيرانه اووي وبقرف… اروح اجيب اتنين لمون ولا حاجه
الممرضه بستغراب… نعم
سيف هيموت من الضحك بس كاتم الضحك… اسف هي مش قصدها بتحب تهزر بس شكرا ليكي تحبي تتفضلي
الممرضه.. لا عادي ولا يهمك بعد اذنك
سيف… اتفضلي
الممرضه طلعت ويقين قعدت جنب سيف علي الكرسي وبقرف…يارب دايما تكون تمام وفي احسن حال يارب
سيف قاعد يضحك وهيموت من الضحك علي منظر يقين والغيره اللي فيها
يقين بعصبيه… انت بتضحك علي اي
سيف سكت… ها لا ولا حاجه بس مش قادر امسك نفسي من الضحك وبدا يضحك تاني
يقين… سيف اتلم ها اتلم عشان متعصبه جامد
سيف… ليه غيرانه
يقين بصدمه فتحت بوقها… ها
سيف… اي بقول غيرانه
يقين بتوتر.. اغير علي مين ومن اي عادي وجت تقوم سيف مسك ايدها وشدها عليه
سيف…. عينك في عيني كدا
يقين……..
وفضلوا بصين في عيون بعض والباب خبط فبعدت يقين بسرعه عن سيف

 

سيف… اتفضل
الممرضه… تقدر تخرج لو حابب تخرج
سيف… تمام شكرا (وحب يخلي يقين تغير) طيب لو سمحتي ثانيه
الممرضه… نعم
سيف… ممكن تيجي تساعديني بس البس القميص
الممرضه… اه طبعا يقين بصت لسيف بغضب وعصبيه وجرت مسكت القميص مكان الممرضه وبقرف… خلاص روحي انا موجوده اتفضلي شوفي شغلك
الممرضه… اممم حاضر وطلعت
يقين بعد مطلعت قربت من سيف وبعصبيه… عارف لو ملميت نفسك هزعلك انت سامع ورمت القميص عليه
سيف مبسوط اووي انها غيرانه…. اي ده انتي مش هتلبسهولي
يقين… ليه كنت انشليت متلبسه لنفسك
سيف… اممم طيب خلاص هنادم علي الممرضه تلبسهولي يامم…
يقين مسكت القميص بسرعه وسيف هيموت ويضحك بس مش قادر
يقين بقرف… هات دراعك خلينا نخلص
سيف… ههه حاضر ولبس وطلعوا ركبه العربيه وجه يسوق
يقين… سيف انا هسوق انت تعبان ومش هتعرف عشان دراعك
سيف… متقلقيش انا ظابك ومتدرب علي كل حاجه عشان لو حصل حاجه زي كدا معايا

 

يقين بصوت عالي… قولت كلمه تتسمع يلا اركب انت هناك وانا هسوق
سيف رفع حاجبه… اممم ماشي وراح ركب وهي ركبت وساقت وهم في العربيه التلفون رن بتاع سيف
سيف… الو
_خدتها ياسيف بس متخافش هاخدها منك تاني والمر الجاي ابقا قابلني لو عرفت توصلها تاني
سيف…. متخلقش اللي ياخدها مني اصلا وحسابك انت معايا انا طلعها هي بر منه عشان متزعلش انت مني جامد انت سامع
_هههه هنشوف مين هيزعل من التاني في الاخر بس خلي بالك بقا سلام
يقين بستغراب… في اي فهمني وفهمني احنا كنا فين انا وانت ومنظري كان عامل ليه كدا وانت اي اللي جاب الرصاصه في دراعك
سيف وصلنا اهو البيت وهندخل وتفهمي كل حاجه
يقين…. اممم ماشي ونزلوا ودخلوا جو وخديجه اول مشافت سيف جرت عليه هي وخالد ومراد جري علي يقين بنته حضنها
خديجه… حبيبي ماله دراعك
سيف… اهدو انا كويس وقعد
خديجه… يقين حبيبتي انتي كويسه طمنيني

 

يقين… اه كويسه متخافيش بس فهموني في اي
سيف… حاضر وانتي تحكي اي اخر حاجه حصلت معاكي
يقين… تمام بص انا لم كنت هنا طلعت ركبت العربيه وانا مروحه ببص لقيت ست عجوزه مرمي علي الارض نزلت اشوفها ببص بعدها معرفش اي حصل
سيف… اممم بصي بقا اي اللي حصل……………………………..
…………………
يقين بصدمه… كل ده حصل خلال يومين وانا كنت فاقده الوعي
سيف… للاسف اه
يقين… اممم طيب شكرا ياحضرت الظابط
سيف لعب في ودنه وبهزار… ها انتي بتقولي اي عشان مش سامع
يقين… واد انت اتظبط انت سمعت بطل شغل الهبل ده
سيف… عمي مراد ممكن سال وحيات النبي ياشيخ ترد عليا بصدق
مراد بستغراب… اسال
سيف… بنت دي انت متاكد ان انت اللي مربيها مش متربيه في الشارع اصل مستحيل تكون تربيتك دي ابدا
يقين… سيف لم دورك
سيف.. بت انتي قومي غوري من وشي هو انا بلعب معاكي
خديجه وخالد ومراد قاعدين يضحكه علي منظرهم
يقين… غاره تاخدك يابعيد انا اصلا مروحه يلا يابابا

 

مراد… ههه حقك عليا يابني من لسانها
سيف…متقلقش خدت عليه اصلا وهيتقص قريب
يقين… متخلقش اللي يقصه
سيف… ههههه هنشوف بعدين
مراد… يلا تصبحوا علي خير بقا
خالد وخديجه… وانت من اهل الخير
سيف يقين كانت لسه هتطلع من الباب افتكر المكالمه خاف وبسرعه
سيف. … عمي
مراد بستغراب… اي يابني
سيف… الوقت اتاخر متنامه هنا وبكرا ابقا روحوا
يقين… لا هنروح بيتنا
سيف… يقين اسكتي شوي عمي وغمزلوا انه يوافق
مراد شك ان في حاجه فوافق… خلاص ماشي
يقين… يابابا
خديجه .. حبيبتي سيف عندو حق ثم تعالي اوريكي اوضك لسه زي مهي وتعالي غيري البس وخدتها ودخلت وفضل سيف وخالد ومراد

 

مراد…. سيف في اي مش مطمن
سيف… متخافش بس انا خايف يحصل حاجه زي اللي حصل فعايزه تحت عيني لحد معرف مين اللي عمل كدا واطمن انا معاها ومش هسيبها
مراد… وانا مطمن مدام هتكون معاك
سيف… شكرا ياعمي علي الثقه دي
مراد… انت زي ابني عيب مثقش فيك
خالد… فعلا هو ابنك اصلا
وخلصوا كلام وكل واحد راح على اوضه ينام
الصبح
سيف… يقين خلصي فطار عشان هوصلك الجامعه في طريقي
يقين.. بس انا مش صغيره هروح بعربيتي عادي روح انت
سيف… يقين عشان خاطري متغلبنيش واسمعي كلامي انا تعبان لوحدي
مراد… يقين اسمعي كلام سيف
يقين اتقمصت زي العيال الصغيرين… طيب يلا
سيف… مش هتخلصي فطورك
يقين… خلصت يلا وسابته وطلعت بر تركب العربيه
مراد… معلش استحملها هي مدلعه زياده
سيف… زياده دي انا هربهالك من جديد بس استنا عليا

 

الكل… هههههه لو قدرت عليها
سيف… هههه هقدر وسابهم وطلع ركب جنبها وفضلوا طول الطريق ساكتين ويقين لسه مقموصه واول موصله هي نزلت من غير كلام ودخلت الجامعه وبتبص لقت بنات بتبصلها بقرف وبيتكلموا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونه شقلبت حياة ظابط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى