روايات

رواية مجنونه الفهد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الجزء الحادي والعشرون

رواية مجنونه الفهد البارت الحادي والعشرون

رواية مجنونه الفهد الحلقة الحادية والعشرون

مالك: بس هو نوره بيغلب اي ضلمه
مايا: بس احيانا بيخاف يغلب الضلمه الصبح يغلبه فبيفضل الضلمه
مالك: هو في جميع حالاته الصبح هيجي فيغلب الضلمه ولا يتغلب مرتين ويخسر كل حاجه
مايا وقد احست انه طوق النجاة لها: بس احيانا بيخاف وبيبقاش عارف ازاى يتخلص منها
مالك: الاول لازم يعترف بالمشكلة ويشوف مين يقدر يساعده علشان يحلها ويطلب المساعده علشان يقدر ينتصر
مايا: تفتكر هيرضي حد يساعده حتي وهو غلطان
مالك: مادام عارف غلطه وعايز يصححه يبقي اكيد هيلاقي
مايا بإحراج: طب أنا هطلب منك المساعده دلوقتي
مالك: وانا هساعدك إنشاء الله بروحي
مايا بدموع: مالك أنا مش بنت
مالك وهو يحاول أن يتماسك حتي لا يفتك بيها : حصل ازاى كده
مايا بدموع: هقولك بعد ما انت طلعت المهمه صحبتي رنت عليا

 

 

Flash back
ساره “صديقه مايا”: تعالي ي بنتي معانا الرحله
مايا: لا ي ساره مينفعش مالك مش هنا ومش هيرضي يخليني اروح
ساره: هو اي حاجه تقولي ل مالك وكل حاجه لازم يبقي معاكي فيها ي بنتي لازم تكوني شخصيتك بعيد عنه
مايا: هحاول اجي
ساره: لو مجتيش هيفوتك كتير
مايا: ماشي
ورحت معاهم الرحله وهناك قبلت اسوء شخص ممكن اقبله في حياتي عاصي
عاصي: هاي
مايا: هاي
عاصي: أنا عاصي الشناوي
مايا : وانا مايا الالفي
عاصي: قريبه فهد الشافعي
مايا: ايوه ابن خالتي
عاصي بخبث: تشرفنا
وبعديها بشويه جاب عصير وعزم عليا وشربت العصير وبعدها مفوقتش الصبح غير في حضنه واوراني صور ليا وانا في حضنه وبيهددني بيها لو فهد متنزلش عن أملاكه هيفضحني ويقتل فهد
Back
مايا بدموع: هو ده كل اللي حصل
مالك: تعرفي ايه عنه
مايا: معرفش حاجه عنه غير اسمه
مالك وهو يحترق من الداخل كالقش في النار : خلاص سيبي الموضوع عليا وملكيش دعوة بيه خالص ولو كلمك تاني قوليلي
مايا: حاضر

 

 

وكاد مالك يمشي ولكن أوقفته
مايا: مَلِكي
قبل انتهاء الكلمه احتضانها مالك وشدد من احتضانه وتعلقت مايا في رقبته
مايا: اسفه ي مَلِكي
مالك بحب لا يظهره الا لمايا وملاك: ولا يهمك ي مايتي انا هظبط ابن ********
انصدمت مايا وقالت: الفاظك زفت اووي ي حضرت العقيد
مالك: اتخيلي أن واحده قضت معايا ليله هتقولي عليها ايه
مايا بغيره واضحه: هو أنا لسه هشتم انت ساعتها هتحضر محامي يحاول يطلعني من جريمه قتل
مالك: اهو أنا هعمل حاجه شبه كده انا هعرفه مين هو مالك أحمد الشافعي
مايا بخوف: عاصي مش سهل ي مالك ده ناوي يقتل فهد وملاك
مالك: بابتسامة مرعبة: أما نشوف هيوصل لفين
مايا بخوف من ابتسامته: مَلِكي
مالك: مايا تقبلي تتجوزني
مايا: هتتجوزني حتي وانا مش بنت
مالك: أنا هتجوزك علشان بحبك ومش فارق معايا انتي بنت ولا لا واضاف بغمز وبعدين انتي بقيتي خبره يعني هتدلعيني احلي دلع
مايا وقد اوشكت علي انفجار من الخجل: انت قليل الأدب
مالك بوقاحة: انتي لسه شوفتي حاجه ده انا وبتر جملته وهو يعض شفته السفلى ” نظره حمدي الوزير”
مايا بخجل: أطلع بره ي قليل الأدب
مالك : جهزي نفسك بكره هتبقي مراتي
مايا بصدمه : بسرعه كده

 

 

مالك: بصراحه مش هقدر امسك نفسي وهتبقي فضيحه فنلم نفسينا ونتجوز وابقي براحتي
مايا : تصبح على خير ي مَلِكي
مالك وقد خطف قبله من خدها: وانتي من اهلي في الجنه وفي حضني
ابتسمت مايا وهي تدعي أن يمر الأمر مرور الكرام
جاء الصباح عند فهد وملاك
ملاك: فهد فهد اصحي ي فهد
فهد: سيبني شويه ي ملاك
ملاك: فهد قوم ……….
فهد: بصدمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونه الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى