روايات

رواية مجنونه الفهد الفصل التاسع 9 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الفصل التاسع 9 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الجزء التاسع

رواية مجنونه الفهد البارت التاسع

رواية مجنونه الفهد الحلقة التاسعة

اخذ كل من فهد ومعاذ ومحمود زوجته وذهب إلى غرفته

عند محمود وفاطمه

فاطمه: يااااه ي محمود كبرنا والعيال اتجوزت

محمود وهو يقترب منها: لا يختي أنا مكبرتش تحبي اثبتلك

فاطمه : يااه 28 سنه عدوا واحنا مع بعض

محمود: 28 سنه اعتبرتك فيهم امي وبنتي وصحبتي 28 سنه وكأني لسه متجوزك امبارح حبك كبر في قلبي عمري ما انسي يوم أما قولتيلي علي حملك في فهد ساعتها حسيت اني ملكت الدنيا باللي فيها ودلوقتي بحبك بقلب عشقك 28 سنه

فاطمه: وانا كمان بحبك اووي ي محمود

محمود بخبث: تعالي اثبتلك حبي بقي تعالي

فاطمه بضحكه: ي راجل اتلم بقي انت كبرت

محمود وهو يقترب منها: ابقي راجل حمار لو بعدت

ونسبهم لوحدهم علشان عيب كده 🤭🤫

عند ابطالنا الحلوين نبدا ب ملاك وفهد

 

 

 

 

 

 

 

دخل فهد وملاك الغرفه واغلق فهد الباب

فهد: دخلي اغيري في الحمام وانا هغير هنا

ملاك بطاعه: حاضر

دخلت ملاك الي الحمام وغيرت ملابسها الي بجامه عليها كيتي وقام فهد بتغير ملابسها الي تيشرت نص كم وبنطلون مريح خرجت ملاك من الحمام وهي تغني

ملاك بغناء: روحتي وخليتي الحياه تبقي صعبه ولسه بشكيكي لليل عمري لو دايم اخافك تروحي وتنزل دموعي ي عين قلبي اللي عاش جواه منك مكسور الجناح وما بيطير زي اللي كان بيخايف وبقي ابن ليل

فانصدمت بصدر فهد الصلب

ملاك: انت طولت كده امته

فهد: أنا طول عمري طويل

ملاك: بس ازاى مخدتش بالي مش مشكله خلقه ربنا هنعترض ونكفر استغفر الله العظيم

فهد: متصالحه مع نفسك جدآ

ملاك: مش هتعرض علي حاجه مقدرش اغيرها يعني مثلاً أنا عيني خضرا أعترض وقول لا أنا عايزها زرقه وانت طويل هعترض وقول لا اقصر شويه

ثم تركت فهد واقف واتجهت إلى السرير

ملاك: اختار جنب تنام فيه ولا اقولك أنا هختار أنا أنا هنام علي الشمال وانت علي اليمين

فهد: انتي هتنامي دلوقتي

ملاك: امال هعمل ايه هرقص باليه

فهد وقد اخذ باله من ملابسها: هي ماما قالتلك ايه بالظبط وبعدين في واحدة في ليلة دخلتها تلبس بجامه عليها قطه

ملاك بشهقه: لن اسمح ولن ارضخ انت بتهين كيتي انت مش مقدرها أنا بستنها من السنه للسنه علشان اتفرج عليها

فهد بسخرية: يعني خدتي بالك اني اهنت كيتي وما اخدتيش بالك أن النهارده دخلتك

ملاك بلامبالاه: يعني المفروض اعمل اقوم ارقص يعني ولا اية

فهد بوقاحة: ياريت

ملاك: مش هرد عليك أنا هروح انام علشان وراى محاضرات ودكتور معاذ مش هيحلني

فهد بضحك: لا معاذ هيسبكم زمانه غرقان في العسل دلوقتي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ملاك: شوف مش هو اتجوز انهارده بس بكره هتلاقيه في الكلية

فهد بتساؤل: هو أنتي ومريم بتخافوا منه ليه

ملاك بضحك: هقولك من حوالي شهر دخلنا ك عادتنا المحاضره متاخر ف عقبنا بأننا هنعمل بحث صعب ومش هنطلع من المدرج غير أما نخلصه بس انا ومريم زهقنا قولنا هنطلع نشترى حاجه ونرجع قبل ما نتحرك لقيناه في وشنا غبنا اسبوع مفكرين انو شبح وبعد الاسبوع كنا خلصنا الترم الاول وبنستلم أنا ومريم الشهايد بما اننا الاوائل كنا طالعين وركبنا بتخبط في بعض وسلمنا عليه فتاكدنا انو بني ادم وكلو كوم و مريم كوم قبل الموقف ده مريم كانت بتكرش عليه وأما حصل كل اما تشوفه تطلع تجري واما اتاكدنا انو بني ادم رجعت تكرش عليه تاني عادي جدا واهي اتجوزته

كان فهد لا يستطيع التنفس من كثرة الضحك: ي ولاد المجانين

ملاك بضحك: والله زي ما بقولك كده ولحد امبارح كان الكراش بتاع مريم ودلوقتي جوزها ي سلام علي النهايات السعيده ي ولاد

فهد بخبث: طب مريم اتجوزت الكراش بتاعها طب وانتي

ملاك بدون وعي لما تقول: وانا كمان اتجوزت الكراش اصلا أنا كنت بكرش عليك تقريباً من يوم ما تولدت وضعت ملاك يدها على فمها بعدما ادركت ما قالت

فهد بضحك: أخيراً

كانت ملاك قد وضعت رأسها في الأرض من الخجل فرفع فهد رأسها وقال: أوعي في يوم تتكسفي أن تعترفي بمشاعرك ليا زي ما عمري في يوم ما هتكسف اقول بحبك ي ملاكي

نظرت له ملاك بصدمه هل مازال يتذكر طفولتها معه

فهد: ايوه ي ملاكي فاكر كل حاجه بس ي تري انتي فاكره وعدك ليا

ملاك: اكيد وماخلفتوش محدش بيقولي ي ملاكي غيرك بس ليه مقولتش كده اول ما جيت

فهد: بصراحه كنت عايز اعرف إيه اللي تغير فيكي في ال 8 سنين 8سنين بعيده عن عيني بس عمرك ما بعيدتي عن قلبي

وكاد أن يقبلها حتي دق أحد

فهد بغيظ: مين الرخم ده

ملاك: انا عارفه

فهد: مين

ملاك : روح افتح وانت تعرف بس استني قامت ملاك باللعب في شعر فهد وانزاله علي وجهه قليلا روح افتح بقي

فتح فهد الباب فوجد مايا

مايا بإحراج مصطنع: فهد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ولكن سمعوا صوت من الخلف وانصدم الاتنين عندما رئوا…….

عند معاذ ومريم

دخلت مريم تغير وقام معاذ بالتغيير في الغرفه فهي له عندما كان في الثانوية وكان يدرس مع فهد فيها

مرت خمس دقائق وخرجت مريم وانصدم معاذ من …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونه الفهد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى