روايات

رواية مجنونه الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الفصل التاسع عشر 19 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونه الفهد الجزء التاسع عشر

رواية مجنونه الفهد البارت التاسع عشر

رواية مجنونه الفهد الحلقة التاسعة عشر

بعد خروج فهد وملاك
معاذ: هو انا قولت ايه علشان تعملي كده
مريم: ايه الله يسهله دي وبتغمز كمان
معاذ بضحك: اصل انا عارف هما رايحين فين
مريم بفضول: فين
معاذ بضحك: علي جناح فهد اللي هنا في الفندق علشان مش قادر يمسك نفسه اكتر من كده فقال اطلع بيها الجناح بدل ما تبقي فضيحه
مريم بخجل: يخربيتكم وانتوا مفضوحين كده
معاذ بغمز: ما تيجي اوريكي الجناح بتاعي
مريم: انت ليك جناح
معاذ: مفيش حاجه عند فهد مش عندى اصل احنا شركه في كل حاجه حتي الفندق ده أنا شريكه فيه بس فهد هو المسؤول عن كل حاجه أنا مالك علي الورق بس بس في حاجه محدش يعرف عنها حاجه
مريم بفضول: ايه هي
معاذ: أنا اشتريت يخت واقسمت اني مركبوش غير معاكي ولو مكنتش اتجوزتك كنت هحرقه بايدى
مريم بصدمه: لدرجه دي بتحبني
معاذ: الموضوع عدي معايا الحب أنا بعشقك
واقترب منها ليطبع قبله ولكن منعته هي فنظر لها باستفهام
مريم: هو انا مقولتلكش

 

 

 

معاذ بغيظ: لا مقولتيش
مريم: اصل انا وراى امتحان ولازم اذاكر في بعد اذنك روحني
معاذ: هو أنا مقولتلكيش
مريم بتساؤل: لا مقولتش
معاذ: أنا هلغي الامتحان بس بشرط
مريم: شرط ايه
اقترب معاذ وهمس لها: عايز ليله احلف بيها بقيت عمرى
مريم: بخجل: لا أنا عايزة امتحن
معاذ: ولو قولتلك حتي لو انتي امتحنتي اعتبري نفسك شايله من قبل ما تدخلي الامتحان
مريم: على فكره ده ابتذاذ
معاذ بسماجه: أه مقدمكيش غير حل واحد وهو حضني
اقتربت مريم وقبلت شفتيه قبله خفيفه وقالت: وده المكان الوحيد اللي عمرى ما همل منه
امسك معاذ يدها وقال: توكلنا على الله يلا علي الجناح
ذهب واخذ مفاتيح جناحه فجناحه هو وفهد مخصص لهما فقط لا يمكن لاحد دخوله
عند فهد وملاك
كان فهد يقترب من ملاك ولكن اوقفته ملاك فجاه
فهد باستغراب: مالك ي ملاكي

 

 

ملاك ببلاهه: هو انت بتحبني بجد ي فهد ولا هما يومين وطلقني
فهد بصدمه ماذا تقول هذه البلهاء أنا اعشقك حد الجنون والآن تسألني هل أحبك ولكن تفهم موقفها فهي ساذجه في تلك الأمور رغم عقلها الكبير رفع صوته وقال: جيتي منين الكلام ده
ملاك: من روايه بقراها البطل قال هتسالي يومين واطلقها
قد فهم أنها تأثرت بالرواية وتحتاج أن يشعرها بحبه فقال: عايز أسألك سؤال
ملاك: أسأل
فهد: هو أنا لو مش بحبك مش كنت خليتك تلبسي الفستان اللي كنتي جايبه لكتب الكتاب هو أنا لو مش بغير عليكي كنت سبتك صح
ملاك: صح
تابع فهد حديثه: أنا لو مش بحبك مكنتش طلبت تتحجبي صح
ملاك: صح
فهد: بصي ي ملاكي الراجل لما يحب بيغير بيخاف حتي من الهوا يلمس بشره حبيبته وانا بغير عليكي حتي من نفسك وبعدين أنا لو مش بحبك مش هلمسك اصلا رغبتي فيكي نابعه من حبي وفل نفترض انها شهوه مش حب هلمسك مره ومش هلمسك تاني لكن أنا مش قادر اتحكم في نفسي قدامك عايزك دايما في حضني
ملاك: يعني بتحبني
فهم فهد انها تريد الكلمه ذاتها ليس أن يأتي لها بمواقف: أنا مش بحبك انا بعشقك لو حاجه اكتر من العشق فهي أنا بحبك ي حب مراهقتي وشبابي وحتي لما اكبر واعجز هفضل بحبك
عانقته ملاك وقالت: وانا كمان بحبك اووي ي فهدي

 

 

فهد بتلطيف الموقف: تفتكري هبقي حلو لما اكبر
ملاك بتفكير: هتبقي كوكي خالص شوجر دادى قمور خالص
فهد بغيظ وقال بردح: هو أنا ابن اخوكي علشان ابقي كوكي وقمور ايه ي ختي هو أنا هكبر اصغر وهبقي كيوت ولا ايه لا يحبيبتشي ده انا هبقي راجل كباره كده
ملاك بصدمه: انت بتردحلي
فهد: انتي اللي خرجتني عن شعورى
ملاك بضحك : علمني والنبي
فهد بخبث: تعالي اعلمك حاجه احلي
ملاك بفضول طفولي: ايه هي
اقترب فهد منها وقال: تعالي
كان فهد ينعم بقربها فهي ملاذه الاول والاخير حتي قاطعه رنين هاتفه
ملاك بتوهان: الفون بيرن
فهد باستمتاع: سيبك منه وخليكي معايا أنا
صمت الهاتف وثواني ورن مره اخرى
فهد بزهق: مين الرخم ده
ونظر للاسم فوجده الكينج فصدم
لحظت ملاك صدمته وقالت: مين
فهد: الكنيج

 

 

ملاك بفرحه: بجد هات اكلمه
فهد: أنا اللي هرد فتح فهد الهاتف وقال الوو
الكينج ببرود: انت فين وفين ملاك
فهد: احنا جايين القصر بتاعي كمان شويه
الكينج ببرود: تمام وأغلق الهاتف دون سماع الرد
فهد بغيظ: الله يخربيت برودك ي اخي
ملاك بضحك: ده طابعه ما انت عارف
فهد بغيظ : عارف ي ختي أما ارن علي معاذ اقوله
رن علي معاذ عده مرات وأخيرا أجاب
معاذ بغيظ: عايز ايه ي هادم اللذات ومفسد اللحظات الرومانسيه الحرجه
فهد بهدوء: الكينج رجع وهو في القصر بتاعي
معاذ بصدمه: رجع امته

 

 

فهد: معرفش لسه قافل وقالي كده انت عارف انو مبيجوبش علي اسئله حد الا بمزاجه
معاذ: طب هو فين
فهد: في قصري
معاذ: انا جاي
فهد: ماشي
ارتدي فهد وملاك وملابسهم وذهبوا الي قصرهم
الكينج ببرود : فين ملاك
ملاك بابتسامة: أنا هنا ي …….
احتضن الكينج ملاك وقال: عامله ايه
ملاك الحمدلله أنت عامل ايه
الكينج: بخير طول ما انتي بخير
فهد بغيره: لو سمحت أبعد عن مراتي
الكينج: دي مش مراتك دي…. .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونه الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى