رواية مجنونتي الفصل الخامس 5 بقلم شروق خالد
رواية مجنونتي البارت الخامس
رواية مجنونتي الجزء الخامس
رواية مجنونتي الحلقة الخامسة
صقر… نعم يا امي اروح اجيب مين ليه هي مش معاها العنوان ان شاء الله ولا عايزه الخدامين اللي جابه لها ابوها تروح تجيبها من المحطه لتكون فاكره نفسها برنسيسه ما تعرفش تاجي لوحدها لا يا امي لغايه هنا وكفايه انا وفقت ان هي تقعد معاكي في البيت وانا اقعد فوق السطوح لكن لو جت ان انا اروح اجيبها من محطه القطار لا انا قادر اطفشها من البيت من قبل ما تخشوا وانت عارفاني انا اقدر اعمل ايه لا يهمني عم ابراهيم ولا غير عم ابراهيم تمام يا امي سلام
الام.. تجري علي وتمسكه من يده عشان خاطري انا ياصقر وحياتي عندك لو كنت صاحي بتحبني تروح تجيبها من المحطه يا ابني هي غريبه ما تعرفش حد هنا والبنت صغيره لحد يضحك عليها في المحطه واعتبرها اختك يا ابني عشان خاطري امانه امانه
صقر وهو… ينفخ بغضب ليه يا امي وانا هتعرف عليها ازاي يعني هقول يا عيال الحلال ولا هرفع يفطه عليها صوره عم ابراهيم يعني يا امي انا ما اعرفهاش عشان اروح اجيبها ولا اجيب اي واحده
الام وهي تخرج له صوره على التليفون اه يا ابنه ده هي صورتها عمك ابراهيم بعتها لي
صقر وهو ينظر اليها معقوله هي دي خلاص يا امي اروح هجيبها واجي بس ده
عشان خاطرك انت يا امي سلام
…….شروق خالد……
الجد وهو يصرخ في ام مروان انت يا وليه يا خرفانه روحي قولي لي حور تنزل عشان كتب كتابه دلوقتي على عبد المجيد سامعه ولا ما سمعاش يا وليه انت يلا خلينا نخلص من البلوه اللي حضانه في الدار دي
ام. مروان… حرام عليك يا جدي ليه عايز تعمل كده في البيت البنت ذنبها هي عايز تجوزها لواحد شغال عندك خدام تتجوزها شغال خدام عنديني خلاص يا جدي سيبها ما اتجوزهاش لحد خليها قاعده كده بلقمتها تخدم وتاكل ما تعملش فيها كده ولا ترميها الرميه السوداء دي
الجد وهو يضرب عصاه في الارض ويقوم بغضب وحقد اخرس يا وليه انت اسمع اللي قلت لك عليه تطلع جيبيها وتنزلي وحذاري ثم حذاري اسمعها اقول لا جنب الماذون والله اقطع فرض فيها وادفنها عايشه انت فاهمه ولا ما فهماش يلا غوري من خلقتي
جمال وهو ينظر اليها بابتسامه خبيثه تطلعي انت يا ام مروان وخلي البنت وخلي البيت تنزل من سكات واللي يقول عليه ابوي هيتنفذ انت سامعه ولا سمعاش يلا جمال وهو يذهب الى ابوه وضع يده على كتفه اهدى يا ابوي واللي انت عايزه هيكون ولو عايزني ادفنها لك عايشه يا ابوي هدفنها لك عايشه ولا تعصب نفسك يا ابوي
ايلين وهتمشي في الشارع وهي حزينه من اللي بقت فيه ومن عمايل سمر معها وجعلها على احمد ومحمد الذي لم يدافعوا عليها وتمشي سرحانه
وتاتي عربيه وتقف على اخر لحظه وينزل منها احد الاشخاص واصرخ فيها واضربها انت يا زفته لو كنت عايزه تموتي غير موتي بعيد عني وانا ناقص اشكالكم جنب العربيات وتقولي نفسكم تعبانين وتروح المستشفى وعايزين تاخدو فلوس من الاول ولا انتم الاسلوب دي ولفت عليه ويخرج من جيبه فلوس ويرميها في ايلين
خدي ولا عايزةتاني
لو ما كنتش خايفه على نفسك خايفه على الطفل اللي معاكي غوري من وشي وانا كنت ناقص اشكالكم دي على الصبح
ايلين وهي تمسك الفلوس وتترك اخوها الارض وتمشي اليه وتوقف في وش السياره وتذهب اليه وتنظر اليه من الشباك وترمي الفلوس في وشه والله ما حد متخلف وحيوان وحقير غيرك انت لما تعرفني ظروف الناس ما تتكلمش عليهم والفلوس اللي انت بتتكلم عليها دي انا اشتريت بيها انت وعيلتك انت سامع ولا مش سامع وترمي الفلوس في وشه وتذهب الى قاسم وترفعه على يدها وتمشي
…. شروق خالد…….
صقر وهو يذهب الى محطه القطار وينظر في جميع المارين على امل انه يلاقي حور ويلاقي فتاه تاتي من بعيد وهي خائفه وتنظر يمين وشمال وعلى جميع المارين وتسال على العنوان اللي في يدها
صقر وهو يذهب اليها اخلصي خلينا نمشي يلا فضي وهتبقى اليوم كله هنا ولا تسالي كل مره على العنوان اللي في ايدك ده اخلصي خلينا نمشي
احد الناس الذي ينظر الى حور بطمع وعرفها ان هي جديده في المنطقه هنا انت مين وبتكلمها كده ازاي وعايز منها ايه وانت تعرفي اساسا
صقر وهو يضربه في وشه بغضب اه يا روح امك اعرفها دي بتكون
حور وهي تنظر اليه بقوه لا بقول لك ايه انا انا ما اعرفكش ولا عشان خاطر فكرني هنا جيده في المنطقه هتستغلوني لا يا حبيبي فوق وشوف نفسك بتكلم مين
صقر… وهو يذهب اليها ويضغط على رقبتها في عرق النابض يغمى واحده متخلفه وشرشوحه كنت هنتظر ايه من واحده جايه من الصعيد من تحت الجاموسه ما تكون جاموسه زيها ويحملها على كتفه مثل شوال البطاطس ويمشي بها ويفتح السياره ويرميها فيها من اولها عايزه تعمل فيها مشكله امال لما تقعد معايا في البيت هتعمل ايه في اكثر من كده فضحتني في المحطه هنا روحي منك لله يا بعيده
واذهب بها الى امه وادخل عليها البيت وهو حاملها وارميها على اقرب انتريه في الصاله
الام وهي تنظر اليها بخوف هي اللي عمل كده في البنت انت اللي عملت كده فيها يا يا صقر
صقر وهو ينظر امه الى امه بغضب وانا عملت فيها ايه يا امي ده هي اللي عملت فيها فضحتني ودرستني في المحطه يا امي ولكني حرامي ببيع اعضاء ده شرشحتني يا امي والله لما ربيتها من اول ما تفوق على الطريقه اللي اتكلمت معايا بيها ما بقاش انا صقر على اخر الزمن واحده معفنه زي دي تعالي صوتها عليا
ويذهب الى المطبخ ويفتح الثلاجه ويخرج قزازه ميه ساقعه ويذهب بها الى الصاله ويفتحها ويكبها عليها
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونتي)