رواية مجنونتي الفصل الخامس عشر 15 بقلم جميلة يوليو
رواية مجنونتي الجزء الخامس عشر
رواية مجنونتي البارت الخامس عشر
رواية مجنونتي الحلقة الخامسة عشر
يوسف: لا مش بتحبني لو بتحبني اتجوز ماما اوجين
امير بصدمه: انت اي اللي بتقول ده يلا ننام
وذعب لغرفه امير و يوسف يقف علي السرير و امير يقف امام المرايا
امير و هو يفك الكرافيت بزهق: قال اتجوز قال وبعدين م يمكن ماما اوجين بتحب حد نام ي يوسف نام وبعد ذلك دخل امير الحمام
يوسف باحباط: ادخلي ي فري
و فجاه دخلت فريدة: قالك لا صح
يوسف و هو يقعد علي السرير: اها قال ممكن تكون بتحب حد تاني
فريدة بتفكير: امممم بتحب حد طب انا عندي فكرة تاتي حلوة
يوسف بحماس: اي
فريدة:*****************
يوسف:هي حلوة بس ****** ليه
فريدة:سيب ده كله عليا وانا هجبها يلا نام انت تصبح علي خير يقلبي وقبلته من خده
وذهبت
فريدة وهي تدخل غرفتها: هعملها ههه
كمال برفعه حاجب: هتعملي اي يفريدة
فريدة بتصنع البراءة: ابدا يحبيبي انا بقول هعملكم صنية بطاطس بلحمه
كمال بمكر: بس انتي احلويتي يفري
فريدة بدلع: انا حلوة علي طول يبيي
كمال وهو يميل لكي يقبلها فجاه
يوسف: بتعمل اي جدو؟
كمال وهو يستشط غيظ من هذا الصغير: مبعملش اي اللي نزلك
يوسف وهو يتجه للسرير: بابا نام وانا عوز اسهر قولت اجي عند فري حبيبتي وهو يبعث لها قبله علي الهواء
كمال بصدمه: لا مش هينفع اطلع علي اوضتك
يوسف بصوت عالي مصطنع: لا انا هنام هنا نام انت هناك
كمال:لا دي اوضتي انا اطلع برة
فريدة بزعيق:بس انتو اللي اتنين كلنا هنام هنا
فريدة وهي تتجه للسرير وهي تكتم ضحكتها علي ذلك الذي علي وشك البكاء وتحضن يوسف وتنام بجانبه
كمال:وانا هنام فين؟
يوسف:هنا يجدو جانبي بحبيبي
كمال بغيظ:ولاا انا م سالتكش اسكت ويكمل بغيظ اكبر ل فريدة هنام فين ي فريدة هانم
فريدة بضحكه عاليه:تعال يحبيبي نام المكان واسع
كمال وهو يتجه للفراش:شكرا ي عم يوسف ع الليله اللي اضربت
يوسف بعدم فهم:اي
فريده:مفيش يحبيبي يلا ننام
وغطوا في ثبات عميق تحت غيظ كمال ومشاغبة يوسف
وامير الذي غيط ف ثبات عميق
………….
و صباح جديد مليئ بالاحداث
جرس الباب رن وذهبت فريدة لكي تفتح
مريم:صباح الخير يخالتو
فريده بحب:صباح الجمال يقلب خالتو تعالي
امير وهو ينزل علي درجات السلم
امير ل مريم: صباح الخير يمريم
مريم:صباح النور
يوسف:هااااااااا مريم جات
مريم بابتسامه: قلب مريم وحشتني وقبلته من خدو
يوسف:م تبوسيني تاني انا كبير
مريم بضحك:يواد يكبير انت
فريدة:يلا عشان نفطر يولاد
وعلي السفرة كلهم متجمعين بحب
وفجاه الجرس رن
فريده:انزل يحبيبي اشوف مين
مريم:لا يخالتو خليكي انتي
مريم و هي تفتح الباب
ادم بسرحان ف مريم: صباح الفرواله
مريم بابتسامه: صباح النور ي ادم اتفضل
ودخل ادم وقعد يفطر بعد تحيات ومشاغبه مع يوسف
فريدة:محدش بقا يشوفك يواد ي ادم
ادم: مشاغل يفري والله
كمال:وانتي يمريم مش بتفتكرينا غير يوم الجمعه اللي بنتلم فيها
مريم بضحك:انا والله المستشفي واخدة وقتي كلها بس من النهارده هقعد هنا علي طول لو مش هدايقكم
فريظة بسرعه:احسن بؤضو اقعدي هنا تحت عيني بدل الهوف وانتي بعيده عني
مريم: بس انا شقتي هتتظبط وانشي يخالتو مش هقعد هنا علي طول
فريدة بزعل:ليه يعني تمشي وتقعدي لوحدك
مريم:هناك هرتاح اكتر
ادم:وهي ماله شقتك ي مريومه
مريم بابتسامه: السبائك فيه شوية حاجات عوزة تتصالح بس
امير: من النهارده يمريم مفيش رجوع الشقة هتقعدي هنا ومفيش خاجه اسمها تديقنا او تتقالي علينا ابنتي بنت البيت ده يلا يجماعه سلام
و ذهب بشركه
فريده: وانا كمان هقوم
كمال: خديني معاكي
……
ادم بضحك: وانت ي يوسف م هتقوم
يوسف وهو يحضن مريم :لا هقعد مع مريم
ادم وهو يقوم ويجري يقعد جانبي مريم: وانا كمان هقعد مع مريم
مريم بضحك علي ادم: طب احم ادم ابعد شوي
ادم بسرحان و هو يقرب اكتر:ها
مريم بضحكه عاليه: ادم بقولك ابعد
ادم بتصفير: العب
مريم وهي تاخذ يوسف وتقوم للجنينة
و ادم يجري و راهم
يوسف وهو يلعب بالكورة: يمريم ركزي
مريم:قولتلك مبعرفش العب كورة تعال نلعب حاجه تاني
ادم من وراء مريم: نلعب اي
مريم ل ادم:انت ورائي ورائي
ادم وهو يلف لكي يقف امامه: فين بقا اللي وراكي ده
مريم بضحك: طب يسيدي حقك عليا
مريم ليوسف: تعال نلعب استغميا
يوسف: حلوة مين اللي هيغمي عنيه
ادم بسرعه:اللي قال هو اللي يغمي عنيه
مريم بستسلم: ماشي
ومريم ربطت الرابطه علي عنيها وبدات ف العب
مريم:انتو فين
وفجاه حد نغزه ف جنبها وحاولت تمسكه معرفتش وبدات تجري
وفجاه ادم قرب منها وهي بتجري قبلها من خدها
فجاه مريم شالت الرابطه وضربت ادم بقلم وقالت:*************
………
في الشركه عند امير
امير بصدمه: اي ي اوجين الورقة دي وازاي امضتي عليها
اوجين: ********
استووووووب
ياتري مريم قالت اي ل ادم
و اي الورقة اللي امير مضي عليها
كل ده هنعرفوا الحلقة القادمه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونتي)