روايات

رواية اميره الليل الفصل الثاني عشر 12 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الفصل الثاني عشر 12 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الجزء الثاني عشر

رواية اميره الليل البارت الثاني عشر

رواية اميره الليل الحلقة الثانية عشر

اميره الليل
ليل:وانتي شاغله بالك بيه ليه وان اكلمه ولا لأ ليه
شهد :عادي يعني اصله صاحبك وكان معاك من اول الا حصل ازاي متكلمهوش
ليل :اااه لا هو عارف وزمانه جاي انا كلمته وانتي جوه عند زين
شهد :اه تمام
……
بعد شويه وصل رعد وخديجه لقوا زين صحي وفاق و ليل معاها جوه
خديجه :زين حبيب قلبي عامل اي ي قلب امك
زين :بخير الحمد لله
رعد :الحمد لله يبني انك بقيت بخير
ليل :متخافش ي بابا دا برضه زين المنشاوي واحنا ولادك مابياثرش فينا الحاجات دي ولا اي ي زين بيه
زين :طبعا طبعا امال
رعد :ربنا يحميكوا ي ولادي ويحفظكوا من كل شر
دخلت شهد الاوضه وهي جايبه قهوه ليها هي وليل
دخلت حطت القهوه من اديها وسلمت علي ابوها وامها وقعدوا يتكلموا شويه مع زين وبعدينةخرجوا كلهم وسابوا زين يرتاح
وبعد شويه جه زياد ودخل اطمن علي زين وطلع واقف معاهم برا

 

وبعد شويه جت منه وسلمت عليهم كلهم وراحت وقفت جمب شهد
خديجه :اي دا منه هوا بس اي الا جايبك يبنتي تعبني نفسك
منه :ولا تعب ولا حاجه ي طنط بس مستر ليل كان محتاج ورق ضروري وجيت جبته وكنت عايزه اطمن علي
خديجه :تطمني علي مين ي بنتي
منه :اطمن علي شهد عشان وحشااني اوي
خديجه ومجهه حديثها ل ليل :ينفع يبني تتعب منه كدا وجايبها لحد هناةعشان الشغل
ليل :معلش ي امي ورق مستعجل لازم يخلص
خديجه حاسه ان في حاجه بس حبت تعدي الموضوع :اه تمم ي بني ربنا معاك
ليل :باس راس امه وقالها يارب ي امي
زياد اخد ليل في جنب :غريبه ليه منه جت ومتقولش ورق الصفقه في اي
ليل:مالك ي زياد في اي انا الا طلبت منها تيجيى عايز اخلص من ام الصفقه دي بقا
زياد بزعل لان ليل اتعصب : تمم ماشي ي ليل
واخد ليل منه ومسك الورق وراح بعيد وبدا يمضيه لها وقالها عشر دقايق وانا هاخد الجماعه وانزل وهسيب شهد معاكي وهو نايم دلوقتي وعشان واخد علاج ومسكنات اطمني عليه وانزلي علي طول
منه :تمم ي مستر ليل

 

ليل :يلا ي جماعه زين بيرتاح يلا بينا احنا بقا ننزل الكافتريه شويه يكون صحي نشوف الدكتور هيكتبله علي خروج امتي
نزل الكل وليل قال لشهد تفضل شويه مع منه
شهد :تمم ماشي
شهد اخدت منه ودخلت عند زين ومنه فضلت تتكلم مع زين كتير وهو نايم بس دا كان فكرها انه نايم بس هو كان صاحي وسامع كل حاجه ومحبش يتحرك عشان مايحرجهاش
شهد :يلا ي منه احسن يصحي هيكون منظرنا وحش واي
منه :خمس دقايق بس ي شهد
شهد: طيب ماشي ي منه بسرعه عشان محدش من تحت يطلع واجدي شويه بلاش دلقه
منه :ي شهد دي مش دلقه انا بحبه اوي وبمووت فيه وقلبي كان هيتخلع من مكانه لما عرفت كان لازن اطمن عليه واشوفه
شهد :ربنا يجمعكوا علي خير يارب ي حبيبتي بس زين لازم يعرف بقا انك بتحبيه عشان يتلحلح عشان كدا مش ناااافع خالص
منه :يعرف اي لا لا طبعا ماينفعش بس باذن الله هيكون من نصيبي
شهد :هيكون من نصيبك ازاي وهو مايعرفش انك بتحبيه بقا
منه :معرفش ي شهد سيبك من كل دا المهم انه بقا بخير وانتي اشحني تلفونك عشان تطمنيني عليه كل شويه
شهد :حاضر يالي تعباني معاكي يلا بقا احسن مايصحي

 

منه :يلا بينا بس مش جالي قلب امشي واسيب قلبي نايم تعبان كدا
شهد :يلا ي منه عشان مايحصلش مشاكل ليكي
منه :يلا ي شهد
وطلعت شهد وصلت منه ونزلت جابت قهوه وطلعت تاني عند زين لقته صاحي وقاعد بيفكر
زين :شهد
شهد :ايوه ي حبيبي
زين :شهد هي منه كانت هنا صح
شهد بلخبطه :منه مين ي حبيبي انت كنت بتحلم بس من اثر البنج
زين بعصبيه :شهد متشتغلنيش انا متاكد انها كانت هنا
شهد :يبني دا بيتهيالك بس هي لا جت ولا راحت وبعدين مالك ومال منه ها
زين :شهد انا تعبان اوي اوي
(زين بيمثل انه تعبان عشان عارف شهد هتخاف عليه وهتقوله )
شهد :مالك بس ي حبيبي اي الا وجعك اجيب دكتور
زين :قلبي واجعني اوي ي شهد
شهد :طيب استني هروح اجيب الدكتور

 

زين :لا لا متجبيش حد بس قوليلي منه كانت هنا صح ي شهد انا متاكد انا مكنتش نايم علي فكره ومرضتش اصحي عشان ما احرجكوش
شهد :من الاخر كانت هنا وبتحبك وبتموووت فيك وكانت هتتجنن عليك لما عرفت انك اتصبت وهي الا كلمتني وعرفتني ولا انت حاسس بيها اصلا ولا واخد بالك انهاىعايشه
زين بتعب :مين قالك كدا وان انا ولا حاسس ولا اي حاجهة
شهد :امال اي ي زين
زين شهد :انتي مش هتفهمي حاجهةبس انا تعبان وعايز ارتاح وهفهمك كل حاجه بعدين
شهد :ماشي ي زين مش هسيبك بس غير عشان انت تعبان بس لما تقوم بالسلامه لازم تفهمني كل حاجه تمم ي زين
زين :باذن الله ي شهد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميره الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى