رواية مجنونتي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم جميلة يوليو
رواية مجنونتي الجزء الثالث والعشرون
رواية مجنونتي البارت الثالث والعشرون
رواية مجنونتي الحلقة الثالثة والعشرون
امير بحزن: مش لو كنت هنا كنت اختارتلي البدلة؟ وحشتني والله
و اغلق الهاتف بعد رساله ل ادم
فريدة: يبني خلصت
امير بفرح و حب: اه ي امي
فريدة بدموع: الله ربنا يحميك يحبيبي
امير بحب: يارب يحبيبتي بتبكي ليه دلوقتي
فريدة ببتسامة: دي دموع الفرح يبني عشت وشفتك بتتجوز اعبقال ولادك يحبيبي يارب
امير بمرح: اتجوز اي احنا لسه هنروح يمكن ميوفقوش عليا
فريدة بغضب: ميوافقوش ليه انت اي واحده تتمناك يحبييي
كمال بمرح: ما انا يما اترفضت منك اي الجديد
فريده بغمز: انت اترفضت عشان تتعلم الادب اللي عمي نسي يعلمهولك يروحي
كمال بغضب مصطنع: انا نسيت اتربي اومال انتي اي ها ما انتي كنتي بتنطي من بلكونتك ل بلكونتي و
فريدة: انا يكداب
كمال بزعل مصطنع: انا كداب بعد عشرة العمر دي تقوليلي كداب شكرا يفريدة
بفريدة بتسال: هو ابوك زعل؟ هو انا غلط ي امير
امير بسخرية: ابدا انتي بتقولي حاجة تزعل هو تقريبا بعد كلامك بيجهز ورق طلاقكم
فريدة بجري وراء كمال ف هي تعشقها ف هو حب الطفوله والمراهقة والشباب وحتي الان ي الله من حب يبدا معاك من بداية حياتك ويظل معاك ل نهاية
فريدة: انا اسفة ي كيمو بس كنت بهزار
كمال بزعل مصتنع: لا ي فريدة محصلش حاجة عادي انا اللي كنت طايش ومعرفتش اختار واحدة صح اختارت زوجة بتقولي يكداب زي بعضو يفريدة
فريدة بدموع: انا اسفة يحبيبي والله اسفة
كمال: لا يفريد
كمال بغضب: انتي بتعيطي ليه دلوقت انتي مش عارفة ان ده غلط علي عينك يحبيبتي بس كفاية دموع انا مش قولت متبكيش تاني بس بقا يفري
واخذها ف حضنه لكي تهدا وهو يلعن نفسه علي فعلته انها السبب ف بكاءها
فريدة: مش زعلان؟
كمال بحب: يحبيبتي انا ازعل من امير من يوسف لكن انتي لا انتي مراتي وحبيبتي واختي وامي وصاحبتي و ام عيالي عمري م ازعل منك انا من يوم ما جيت علي الدنيا مشوفتش امي وبعد لما كبرت وشافتك حبيبتك انتي اول واخر حب انتي اللي نور حياتي بعد م كنت شاب طايش انتي علمتني كل الصح انتي الشي الوحيد اللي ربنا عوضني بيه عن امي انا بحبك يفريدة حقك عليا علي كل دمعه نزلت من عينك انا اسف يحبيبتي
فريدة بحب: انا مش هعرف ارد علي كلامك بس هقولك حاجة انا بحبك ربنا يخليك ليا يحبيبي
كمال: يارب و ميحرمنيش منك ابدا
يوسف بصوت عالي: جدوووووووو
كمال بغيظ: عوز اي يزفت
يوسف: يلا عشان نروح عند ماما
كمال: طب يلا جاي وراك
يوسف: يلا يفري يحبيتي عشان نمشي
كمال بغيظ: قولنا جايين وراك امشي
يوسف: انا بقول ل فري انت مالك
فريدة بضحك: حاضر يحبيبي انا احنا وراك اهو
يوسف: اوك باي
كمال و فريدة: باي
كمال بضحك:الواد ده طالع رخم ل مين؟
فريدة بحب و مشاكسة:حرام عليك ي كيمو ده شبهك
كمال بمشاكسة:بقا كده ي فري يلا ولم نيجي لينا كلام تاني
وذهب فريده وكمال و يوسف وذاك المشتاق ل حبيبته
…….
اميرة:يبنتي والله حلوة دا تاني فستان تغيرها
اوچين بقلق:بقولك اي انا متوترة اووووي اقول اي خايفة
اميرة بحب:يحبيبتي والله انتي قمر وبعدين خايفة من لي امير بيحبك انا شوفت ده وبعدين فكي كده
اوچين:تفتكري اليوم هيعدي ولا هيحصل مشكلة
اميرة:بس انتي هتواففي ولا لا اي ها
اوچين:بقولك انا صليتي امبارح و ا
اميرة بسرعه:هروح افتح واجيلك اصبري
…
اميرة ببتسامة:اتفضلوا
امير بمرح:انتي وراي وراي يبت
اميرة بمرح مماثل: انت اللي جاي وراي ي هندسه اتفضلوا
عماد ببتسامة:اتفضلوا نورتونا
كمال ببتسامة:بنورك
كمال:احنا زي م انت عارف جايين نطلب ايد بنتك اوچين وانت ليك حرية اسال عننا وعن امير زي ما انت عوز
عماد:انا سالت واتقال كل خير بصراحه وليا الشرف ان نناسب ناس محترمة زيكم
كمال:الله يكرمك طب اي مش هنشوف العروسة
عماد:ثواني
بعد عدة دقائق
امير ف نفسه: اي ده؟
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونتي)